| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama

Temat: stanowisko pracy

Poniżej prezentujemy wszystkie istotne informacje dotyczące tematu stanowisko pracy. Przejrzyj nasze archiwum dotyczące stanowisko pracy.

Czy pracodawca musi dokonać wypowiedzenia zmieniającego

Aktualizacja: 22.12.2010

Dwa lata temu prezesem spółki została osoba będąca już jej pracownikiem. Była ona zatrudniona na czas nieokreślony. W umowie o pracę postanowiono, że wynagrodzenie za pełnienie funkcji prezesa zarządu będzie przysługiwało do wygaśnięcia kadencji lub odwołania z funkcji. Po dwóch latach osoba ta została odwołana z funkcji prezesa i wróciła na poprzednie stanowisko pracy. Czy przysługuje jej wynagrodzenie z poprzedniego stanowiska pracy? Czy konieczne jest wypowiedzenie zmieniające? »

Odmowa wycofania wypowiedzenia zmieniającego może pozbawić odszkodowania z pakietu socjalnego

Aktualizacja: 22.12.2010

Pracownik, który nie zgadza się na wycofanie przez firmę wypowiedzenia zmieniającego, traci prawo do odszkodowania z pakietu socjalnego – orzekł Sąd Najwyższy w wyroku z 8 stycznia 2010 r. »

Jakie są obowiązki pracodawcy, gdy pracownicy narażeni są na hałas?

Aktualizacja: 21.12.2010

W trakcie kontroli zakładu produkcyjnego inspektor pracy stwierdził, że pracodawca nie wypełnia swoich obowiązków wynikających z istniejącego na stanowiskach pracy zagrożenia hałasem. Jakie obowiązki obciążają pracodawcę w tym zakresie? »

Jakie zagrożenia wypadkowe występują na stanowisku pracy przedstawiciela handlowego?

Aktualizacja: 14.12.2010

W firmie zatrudniono 3 przedstawicieli handlowych, których praca polega na zbieraniu zamówień od sklepów detalicznych i sieci handlowych oraz ocenie ekspozycji sprzedanych towarów. Przedstawiciel pomaga też obsłudze sklepu w prezentowaniu towarów, zgodnie ze standardami firmowymi, poprzez pokazowe układanie towaru na półkach. Żaden z przedstawicieli zatrudnionych w firmie nie uległ wypadkowi przy pracy. Jakie zatem zagrożenia wypadkowe należy uwzględnić w ocenie ryzyka zawodowego? »

Biurko na godziny. Coworking – idea wspólnej pracy freelancerów

Aktualizacja: 12.12.2010

Wolnych strzelców w naszym kraju przybywa. Wraz z nimi pojawiają się także ciekawe rozwiązania wspierające działalność freelancerów. Jednym z najnowszych jest idea wspólnej pracy w jednym miejscu, czyli biuro coworkingowe. »

ZUS zaprasza na bezpłatne szkolenia

Aktualizacja: 13.12.2010

ZUS zaprasza pracodawców oraz płatników składek na bezpłatne szkolenia. Szkolenia dotyczą tematyki błędów w dokumentach rozliczeniowych i płatniczych a także organizacji i metodyki szkolenia w zakresie bhp. »

Na jakim stanowisku kierowniczym nie płaci się dodatków za godziny nadliczbowe

Aktualizacja: 03.12.2010

Osoby zajmujące stanowiska kierownicze muszą czasami zostawać w pracy dłużej niż inni. Pracodawca może im nawet zmniejszać prawo do dobowego czy tygodniowego odpoczynku i zarazem nie musi takiej pracy „po godzinach” dodatkowo wynagradzać. Powinien mieć jednak pewność, że osoba, wobec której stosuje tego rodzaju ograniczenia, faktycznie wykonuje zadania kierownika. W razie sporu przed sądem będzie to musiał udowodnić. »

Jak prawidłowo powierzyć pracownikowi inną pracę

Aktualizacja: 11.11.2010

Co do zasady zmiana warunków pracy wymaga zawarcia wypowiedzenia zmieniającego lub porozumienia zmieniającego. Jednak prawo dopuszcza czasową zmianę warunków pracy z pominięciem tych procedur. Jednym z warunków jest, aby praca tymczasowa nie trwała dłużej niż 3 miesiące. »

Telepraca - nietypowe uzgodnienia z pracodawcą

Aktualizacja: 28.10.2010

Telepracownik oprócz postanowień związanych z zawarciem zwykłej umowy o pracę musi również uzgodnić z pracodawcą inne warunki pracy charakterystyczne dla telepracy, np. zasady korzystania ze sprzętu komputerowego. »

Na jakie normy dotyczące oświetlenia stanowisk pracy należy powoływać się podczas pomiarów oświetlenia?

Aktualizacja: 22.10.2010

Pracodawca zakupił miernik do pomiaru natężenia oświetlenia na stanowiskach pracy. Zamierza we własnym zakresie przeprowadzić pomiary na stanowiskach pracy w biurze. Jakie powinien zastosować normy do oceny parametrów oświetlenia? »

W jaki sposób powinny być przeprowadzane pomiary hałasu?

Aktualizacja: 19.10.2010

W zakładzie pracy wprowadzono nową technologię wytwarzania wiążącą się z dużym natężeniem hałasu. Przez kogo i w jaki sposób powinny być przeprowadzone pomiary natężenia hałasu na poszczególnych stanowiskach? »

Jak informować pracowników o wynikach pomiarów czynników szkodliwych dla zdrowia na stanowiskach pracy?

Aktualizacja: 15.10.2010

Inspektor pracy w trakcie kontroli zakładu produkcyjnego zwrócił uwagę, że na stanowiskach pracy nie wywieszono wyników badań dotyczących czynników szkodliwych. Czy rzeczywiście przy każdym stanowisku należy wywiesić wyniki badań? Czy wystarczy, że pracownicy otrzymają informacje o występujących czynnikach szkodliwych oraz o ich poziomie podczas szkolenia i w ocenie ryzyka zawodowego? »

Przyjazne warunki pracy

Aktualizacja: 20.10.2010

Pomieszczenie pracy biurowej to miejsce, w którym wykonywana jest praca, wraz z wyposażeniem w środki i przedmioty konieczne do jej wykonywania. »

Dyskryminacja w rekrutacji

Aktualizacja: 06.10.2010

Zakaz dyskryminacji obejmuje ochroną nie tylko pracowników w rozumieniu Kodeksu pracy, ale również kandydatów do pracy. Pracodawcy przeprowadzający procesy rekrutacyjne powinni szczególnie uważać na naruszenie zasady równych szans w zatrudnieniu. »

Czy przepisy dotyczące wymagań dla stanowisk wyposażonych w monitory ekranowe dotyczą laptopów?

Aktualizacja: 08.09.2010

Pracodawca zatrudnia pracowników na stanowiskach biurowych w agencji reklamowej. Część pracowników wyposażono w komputery stacjonarne, natomiast pozostali pracują na laptopach. Wszyscy pracownicy wykonują pracę przez 8 godzin dziennie. Niektórzy pracownicy otrzymali laptopy, gdyż okazjonalnie wyjeżdżają na spotkania z klientami, średnio 1–2 razy w miesiącu na 2–3 godziny. Czy pracodawca powinien dostosować wszystkie stanowiska do rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z 1 grudnia 1998 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy na stanowiskach wyposażonych w monitory ekranowe? Czy tylko stanowiska wyposażone w komputery stacjonarne podlegają obowiązkom wynikającym z tego przepisu? »

POLECANE

UMOWY ZLECENIA 2017

reklama

Ostatnio na forum

Eksperci portalu infor.pl

Tomasz Krzemirski

Współzałożyciel Fabryki Narciarzy. Instruktor narciarstwa od 19 roku życia. Prócz legitymacji państwowej, posiada również uprawnienia Niemieckiego Stowarzyszenia SPORTS.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »