REKLAMA
Zarejestruj się
REKLAMA
Śmierć pracownika jest jednym z trzech przypadków ściśle wskazanych w Kodeksie Pracy kiedy mówimy o wygaśnięciu umowy o pracę. Pozostałe dwa przypadki to śmierć pracodawcy oraz upływ trzymiesięcznej nieobecności pracownika z powodu tymczasowego aresztowania.
Skutkiem śmierci pracownika jest wygaśnięcie stosunku pracy. Pracodawca ma obowiązek rozliczenia się z praw majątkowych ze stosunku pracy zmarłego. Jak należy to zrobić?
Międzynarodowa Organizacja Pracy szacuje prawie 3 miliony ludzi umiera z powodu wypadków i chorób związanych z pracą, a aż 395 milionów pracowników na całym świecie odniosło obrażenia przy pracy, które nie są śmiertelne. Choroby zawodowe, które najczęściej powodują śmierć pracowników to: choroby układu krążenia; nowotwory złośliwe oraz choroby układu oddechowego.
Stres w miejscu pracy występuje wtedy, kiedy osoby pracujące – pracownicy i pracodawcy – odczuwają dyskomfort psychiczny dot. warunków i/lub wymagań pracy w sytuacji, w której w danym momencie warunki i wymagania te przekraczają ich możliwości.
Choroby parazawodowe kręgosłupa – jak zadbać o kręgosłup w pracy? Przewlekły ból pleców, strzykanie, mrowienie kończyn – to kilka z wielu sygnałów, jakie wysyła kręgosłup. Szczególnie narażeni na przypadłości kręgosłupa są pracownicy biurowi. Na jakie choroby kręgosłupa cierpią pracownicy biurowi? Czy za chorobę parazawodową przysługuje odszkodowanie?
Nasz pracownik zmarł w trakcie pobierania świadczenia rehabilitacyjnego. Nie doczekał wypłaty tego świadczenia za marzec 2023 r., której termin przypada ostatniego dnia tego miesiąca. Komu powinniśmy wypłacić świadczenie rehabilitacyjne?
REKLAMA