| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama

Temat: rozwój osobisty i zawodowy

Poniżej prezentujemy wszystkie istotne informacje dotyczące tematu rozwój osobisty i zawodowy. Przejrzyj nasze archiwum dotyczące rozwój osobisty i zawodowy.

Plan rozwoju

Aktualizacja: 15.11.2011

Rozmowa z prof. Davidem Clutterbuckiem, współzałożycielem Stowarzyszenia European Mentoring & Coaching Council (EMCC) »

Szkolenia i doradztwo na trudne czasy

Aktualizacja: 28.10.2011

Większość firm obawia się, że kryzys finansowy przeistoczy się w kryzys gospodarczy.  Plany rządowe, które zakładały, że w tym roku uda się obniżyć bezrobocie do niespełna 11 proc. w obecnej sytuacji wydają się nierealne, pokazują to chociażby ostatnie dane GUS o bezrobociu. Firmy – obawiając się kryzysu nie chcą zatrudniać a nawet planują zwolnienia. »

W drodze do dojrzałości projektowej

Aktualizacja: 05.10.2011

Rozmowa z Martą Westrych-Andrzejczyk, dyrektorem personalnym w firmie DPD Polska, na temat wdrażanego programu szkoleniowo-rozwojowego Droga Projektowej Dojrzałości »

Jak zbudować system szkoleń w firmie?

Aktualizacja: 25.08.2011

Jestem pracownikiem działu kadr i dostałem zadanie stworzenia systemu szkoleń dla pracowników naszej firmy. Ponieważ taki system czy procedura nigdy w firmie nie funkcjonowały, nie wiem nawet, od czego mam zacząć. »

Duża branża z jeszcze większymi barierami – branża szkoleniowa w badaniu Bilans Kapitału Ludzkiego

Aktualizacja: 29.08.2011

Jak wynika z badania Bilans Kapitału Ludzkiego, rynek usług szkoleniowych w Polsce jest silnie zróżnicowany. Obok dużych instytucji szkoleniowych, o długim stażu i zróżnicowanej ofercie, działają firmy bardzo młode, specjalizujące się w wąskiej tematyce bardzo podatne na wahania rynku i zmienność zapotrzebowania na szkolenia. »

Korzyści z zastosowania szkoleń e-learningowych w firmie

Aktualizacja: 11.08.2011

Rozwój pracowników i podnoszenie ich kwalifikacji zawodowych stanowią istotny element efektywnego zarządzania kadrami w każdej organizacji. Dla pracodawcy oznaczają one jednak znaczące wydatki i duże nakłady czasu konieczne do przeprowadzenia każdego szkolenia. Dlatego coraz więcej firm postanawia skorzystać z możliwości oferowanych przez nowe technologie i zwraca się ku nowoczesnej formie kształcenia, jaką jest e-learning. »

Program rozwoju utalentowanych pracowników – studium przypadku

Aktualizacja: 09.06.2011

Realizację programu Talenty w Aster rozpoczęto na przełomie lat 2007 i 2008, czyli w czasie, gdy rynek pracy w Polsce był rynkiem pracownika. Chodziło więc o zatrzymanie kluczowych pracowników, rozchwytywanych przez inne firmy. W Aster uznano, że dobrym rozwiązaniem będzie projekt służący rozwojowi osobistemu najlepszych zatrudnionych kierowników, czyli tzw. talentów. Program zakładał kompleksowe szkolenie i wspieranie rozwoju i motywacji tych, którzy mieli niebawem wspierać działania managementu firmy. »

Możliwości rozwoju zawodowego dla studentów w branży telekomunikacyjnej – opis praktyki

Aktualizacja: 19.05.2011

Telekomunikacja Polska, Orange i inne spółki Grupy TP od lat angażują się w inicjatywy pozwalające na budowanie wśród studentów wizerunku atrakcyjnych pracodawców. Podobnie jak wiele firm z rynku zewnętrznego, tak i Grupa TP obecna jest w ogólnopolskich konkursach, targach pracy, dniach kariery, publikacjach branżowych i studenckich. »

Co zrobić, aby inwestycja w szkolenia nie była zmarnowana?

Aktualizacja: 11.05.2011

Wiele razy inwestowałem w różne programy. Z moich obserwacji wynika, że szkolenia nie przekładają się wcale lub przekładają się w małym stopniu na wyniki, nowe umiejętności etc. Co można zrobić, aby kwota przeznaczona na szkolenie nie była straconą inwestycją? »

Znaczenie predyspozycji osobowościowych dla przebiegu i efektywności sesji coachingowych

Aktualizacja: 09.06.2011

Osobowość menedżera wyznacza swego rodzaju punkt startowy oraz zarys drogi, którą powinien podążać, aby optymalnie spożytkować własne zasoby i rozwinąć skrzydła na polu zawodowym oraz w każdym innym ważnym dla siebie obszarze życia. Zindywidualizowane formy wspierania rozwoju zawodowego, takie jak coaching, muszą wziąć ten fakt pod uwagę. W jaki więc sposób skroić coaching na miarę osobowości menedżera? »

Zaangażowanie, motywacja, wzrost kompetencji w szkoleniach e-learningowych

Aktualizacja: 07.06.2011

Bez nowoczesnych rozwiązań informatycznych oraz komputerów nie byłoby zdalnego nauczania. Trzeba jednak pamiętać, że sama technologia sprawy e-learningu nie wyczerpuje. Zainstalowanie odpowiedniego oprogramowania na komputerze nie kończy procesu wdrażania e-learningu. Najważniejszym atrybutem nowej metody nauczania jest przekazywanie wiedzy i zdobywanie kompetencji przez pracowników. »

Zmiana treści umowy szkoleniowej

Aktualizacja: 30.05.2011

Pracownik i pracodawca podpisali umowę szkoleniową, w której określono warunki podnoszenia kwalifikacji zawodowych przez zatrudnionego. Pracownik zgodził się na skrócenie wymiaru urlopu szkoleniowego przysługującego mu podczas studiów podyplomowych. Pracodawca zaoferował częściowe sfinansowanie opłat za kształcenie. Wpisał do umowy zastrzeżenie o możliwości wycofania się z zapłacenia czesnego za drugi semestr nauki w razie niekorzystnej sytuacji finansowej firmy. Czy tego rodzaju postanowienia mogą się znaleźć w umowie szkoleniowej? »

HRM bez doradztwa?

Aktualizacja: 23.05.2011

„Jak to możliwe, że wam się udało bez pomocy konsultingu wdrożyć taki duży system?” – słyszymy nieraz pełne podziwu pytania kierowane do dyrektorów personalnych występujących podczas kongresów. Słyszymy też nieraz pełne zazdrości westchnienia: „inni to mają dobrze, bo zarząd nie skąpi na doradców zewnętrznych, a my to musimy wszystko robić sami”. »

Interaktywny proces, czyli jak przygotować się do wdrożenia projektu coachingowego w organizacji i jak wybrać coacha

Aktualizacja: 09.05.2011

Przy planowaniu wdrażania projektu coachingowego w organizacji najistotniejsze jest, by wiedzieć, czym tak naprawdę jest caoching. Wiedza na ten temat umożliwi efektywne wykorzystanie narzędzia, a także pomoże w precyzyjnym określeniu oczekiwań i celów. Od czego zatem zacząć wdrażanie projektu coachingowego i jak wybrać odpowiedniego coacha? »

POLECANE

REWOLUCJA W EMERYTURACH

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

Karolina Piątek

Ekspert ds. Systemów Finansowych w firmie Armony Sp. z o.o.. Absolwent Wyższej Szkoły Bankowości Finansów i Zarządzania im. Romualda Kudlińskiego. Posiada dwunastoletnie doświadczenie zdobyte w firmie Sage sp. z o.o. w działach: Testów, Księgowości oraz Wsparcia Technicznego Produktu. Wspiera swą wiedzą konsultantów Armony w obszarze Jednolitego Pliku Kontrolnego i różnic kursowych w systemach Symfonia, Symfonia ERP oraz enova365. Obsługa techniczna modułów: Finanse i Księgowość Mała Księgowość Środki Trwałe Analizy Finansowe.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od kadry.Infor.pl
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK