REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Rozwój osobisty i zawodowy, Komunikacja w firmie/zespole

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Kurs Discovery za darmo dla 10 tys. Polek finansowany przez Google [Praca w IT]

Aż 10 tysięcy miejsc na kursie Discovery oferuje Polkom organizacja non-profit WomenGoTech. Na szkolenie, odbywające się w formule zdalnej, może zgłosić się każda kobieta, która zainteresowana jest zdobywaniem umiejętności potrzebnych do pracy w sektorze IT. Całkowicie za darmo, gdyż organizator otrzymał grant od jednego z technologicznych gigantów – firmy Google. 

Jak uczyć się zwinnego uczenia?

Ludzie są kluczowym elementem organizacji, w szczególności w procesie zmiany organizacyjnej. Ich postawy, przekonania i reakcje mogą znacząco wpłynąć na jej sukces lub niepowodzenie. Ale czy można spowodować, żeby ludzie szybciej adaptowali się, pozytywnie reagowali czy też odważniej podchodzili do problemów oraz rozwiązań?

Programowanie neurolingwistyczne w biznesie i życiu osobistym - przykłady zastosowania. Zmień swoje „oprogramowanie” na nowsze i lepsze!

Programowanie Neurolingwistyczne, znane jako NLP, to nie tylko skomplikowana nazwa, lecz także potężne narzędzie pozwalające ulepszyć nasz sposób myślenia i komunikowania się. Podobne do programowania komputera, NLP umożliwia nam wpływ na własne "oprogramowanie", otwierając drzwi do większych sukcesów, lepszej efektywności i większej pewności siebie. W rozmowie z ekspertem Markiem Wzorkiem, dowiadujemy się, jakie konkretnie zastosowania ma ta metoda w życiu codziennym oraz biznesie, jakie szanse niesie ze sobą, a także jak ustrzec się przed ewentualnymi nadużyciami. 

NLP – czym jest programowanie neurolingwistyczne? Gdzie i jak je zastosować?

Współczesna wiedza z dziedziny psychologii i psychiatrii daje nam niezwykłe możliwości, które pomagają nam lepiej radzić sobie z życiem i przyczyniają się do naszego osobistego rozwoju. Te rozwijające się dziedziny nauki znalazły szerokie zastosowanie nie tylko w poprawie jakości życia prywatnego, ale także w sferze zawodowej. W dzisiejszych czasach coraz więcej osób i firm otwiera się na wykorzystanie takich rozwiązań w biznesie. Zatrudnianie coachów, dbanie o dobrostan pracowników, rozwijanie działów HR w dobrze prosperujących przedsiębiorstwach jest już standardem i nikt nie dziwi się tym praktykom. Z tego powodu, zainteresowanie pracodawców skierowane jest coraz częściej w stronę NLP (programowanie neurolingwistyczne), które przez niektórych menedżerów, liderów, dyrektorów bywa często jeszcze nieznane, niedoceniane, chociaż od wielu już lat wnosi wiele wartościowych korzyści zarówno dla pracowników, liderów, jak i dla tysięcy organizacji na całym świecie. 

Rozwój kariery zgodnie z planem

Ścieżki rozwoju kariery są różne dla różnych osób, ponieważ zależą od ich celów, zainteresowań, umiejętności i sytuacji życiowej. Niemniej jednak istnieją pewne ogólne kroki, które można podjąć w celu rozwoju kariery. 

Rozwój zawodowy - pracownicy doceniają jego znaczenie

Pracownicy w Polsce chcą rozwoju zawodowego głównie ze względów osobistych i po to, żeby zwiększyć swoje szanse na lepsze wynagrodzenie. 60 proc. badanych oczekuje, że to pracodawcy będą dbali o rozwój kompetencji – wynika z 47. edycji raportu Monitor Rynku Pracy przygotowanego przez Instytut Badawczy Randstad we współpracy z Instytutem Badań Pollster.

7 zasad do osiągnięcia sukcesu zawodowego i osobistego

Sprawdź, jak pozytywne nastawienie napędza sukcesy. Oto 7 podstawowych zasad do osiągnięcia sukcesu zawodowego i osobistego: przewaga szczęścia, punkt podparcia i dźwignia, efekt Tetris, uczenie się na błedach, krąg Zorro, reguła 20 sekund, inwestycja w więzi społeczne.

Krajowy Plan Działań na rzecz Zatrudnienia 2022

Krajowy Plan Działań na rzecz Zatrudnienia w 2022 roku przewiduje m.in. aktywizację osób biernych zawodowo, promowanie uczenia się dorosłych i oskładkowanie wszystkich zleceń.

Kompetencje najchętniej zdobywane w Polsce [BADANIE]

Kompetencje najchętniej zdobywane w Polsce czyli czego uczą się Polacy - oto wyniki badania na temat rozwoju kompetencji i sposobów nauki.

Pandemia a obowiązki i rozwój pracowników

Jak pandemia wpłynęła na obowiązki i rozwój pracowników? Niektórzy musieli wziąć na siebie dodatkowe obowiązki po pracownikach, którzy byli zwalniani lub ich stanowiska pracy były likwidowane. Przejście na pracę zdalną mogło wiązać się z nabyciem nowych umiejętności cyfrowych. Pracodawcy postawili też na nowe benefity.

Kompetencje przyszłości - branża ICT

Kompetencje przyszłości w branży ICT (information and communication technologies) - sprawdź, na jakie umiejętności warto postawić już teraz. Kompetencje cyfrowe będą najważniejsze. Wraz ze zmianami na rynku pracy powinien zmienić się również system edukacji.

6 zasad efektywnego zarządzania

Czym jest zarządzanie? Jak efektywnie zarządzać zespołem? Oto 6 podstawowych i praktycznych zasad. Dzięki nim osiągniesz planowane wyniki.

Europejskie Porozumienie dotyczące aktywnego starzenia się

Europejskie Porozumienie podpisane w 2017 r. dotyczy aktywnego starzenia się i podejścia międzypokoleniowego w pracy. Realizując je, w Polsce powstało "Porozumienie strony pracowników oraz strony pracodawców RDS na rzecz aktywnego starzenia". Wypracowano w nim szereg rozwiązań na rzecz aktywnego starzenia się.

Czym jest fast reset skills?

Fast reset skills - czym jest? Naucz się, wykorzystaj i zapomnij czyli szybkie resetowanie umiejętności przez pracowników. Cenią to pracodawcy.

Ilu Polaków pracuje po 60. roku życia?

Praca po 60. roku życia - ilu Polaków nadal pracuje po ukończeniu 60 lat?

Myślenie kategoriami momentów - dlaczego jest tak ważne?

Myślenie kategoriami momentów - przejścia powinny być wyraźnie zaznaczane, kamienie milowe celebrowane, a dołki wypełniane. Dlaczego to takie ważne?

Praca zdalna a rozwój pracownika

Rozwój pracownika podczas pracy zdalnej - jak go zaplanować? Czy można zdalnie ocenić wydajność pracy i ryzyko odejścia pracownika?

System uczenia się w pracy - badanie gotowości organizacji

System uczenia się w pracy przynosi wiele korzyści pracownikom i pracodawcom. Ostatnią częścią systemu LEarNS jest PROMO czyli badanie gotowości organizacji do wdrożenia środowiska uczenia się w miejscu pracy.

Użyteczny czas nauki w pracy - jak go zaplanować?

Użyteczny czas nauki w pracy - jak go dobrze zaplanować? Co powinien zawierać standardowy zapis w kalendarzu?

Jak organizować zespoły, by stawiały czoła wyzwaniom?

Organizacja zespołów w czasie pandemii może przynieść wiele korzyści. Rynek pracy podlega dynamicznym przeobrażeniom. Zmiany te wpływają na funkcjonowanie nie tylko całych firm, ale również poszczególnych zespołów. Jak więc je organizować, by skutecznie stawiały czoła wyzwaniom? Oto 3 wskazówki.

Jak kobiety pracujące w biznesie oceniają obecnie rozwój kariery?

Jak kobiety pracujące w biznesie oceniają obecnie rozwój kariery? Raport firmy Deloitte pokazuje, iż pandemia odcisnęła piętno na życiu zawodowym.

Jak zadbać o pracownika w czasie pandemii COVID-19?

Jak zadbać o pracownika? Dopiero pandemia COVID-19 i powszechna praca zdalna spowodowały, że dla kadry kierowniczej dobrostan pracowników i ich zdrowie psychiczne mocno zyskało na znaczeniu. – Inwestycje w pracowników powinny być priorytetem w organizacji, bo to właśnie oni w dużej mierze radzić sobie będą z kolejnymi kryzysami na pierwszym froncie. Co więcej, menadżerowie muszą tak przemodelować swoje strategie, żeby to zatrudnieni pełnili w nich kluczową rolę – tłumaczy Joanna Świerzyńska z Deloitte.

Kultury propartnerskie i protransakcyjne - jak się komunikować?

Jak się komunikować w kulturze propartnerskiej i protransakcyjnej? Które państwa nastawione są na budowanie relacji, a które na cel biznesowy i wykonanie zadania? Oto wskazówki do skutecznej komunikacji z przedstawicielami innych kultur.

Jak budować relacje w pracy zdalnej?

Relacje w pracy zdalnej są utrudnione poprzez odległość. Czym jest bliskość symboliczna? Jak budować relacje w zdalnie pracującym zespole? Jakie zadania ma menedżer wirtualnego zespołu? Jakie 4 ćwiczenia warto zadać pracownikom?

Pandemia - czas na rozwój zawodowy

Rozwój zawodowy jest kluczem do zmiany pracy. Okazuje się, że pandemia to dobry czas na zdobywanie nowych umiejętności i kompetencji. Teraz kursy i szkolenia są o wiele tańsze i bardziej dostępne. Warto podnieść swoje kwalifikacje, aby po epidemii szybciej znaleźć lepszą pracę.

Sprawdź, czy to czas na zmianę pracy!

Zmiana pracy zawsze wiąże się ze stresem, zmianą nawyków. Często z obawy przed zmianami latami jesteśmy w miejscu, które nas nie satysfakcjonuje. Sprawdź, czy to czas na zmianę pracy!

Zespoły rozproszone a przestrzeń biurowa

Wiele zespołów pracuje obecnie zdalnie bądź w modelu mieszanym (model hybrydowy). Pracownicy w celu utrzymania odpowiedniej energii i zaangażowania w pracę spotykają się w biurze. Przestrzeń biurowa traci dawny charakter. To przede wszystkim miejsce spotkań, wymiany poglądów i koordynacji zadań. Jak dostosować ją to obecnych realiów?

Jakie korzyści daje praca w innym kraju?

Niezwykle istotne jest, aby wciąż rozwijać się zawodowo i osobiście. Jedną z form rozwoju jest niewątpliwie praca w innym kraju. Może wiązać się ze strachem przed nieznanym, jednak warto zaryzykować. Jakie korzyści daje praca w międzynarodowym środowisku?

Mindful minimalism czyli jak czerpać więcej radości z pracy?

Stres nie pozwala na cieszenie się z życia i pracy. Jak się go pozbyć i czerpać przyjemność z wykonywanej pracy? Wystarczy wprowadzić mindful minimalism. Na czym polegają zasady minimalizmu uważnego?

Jak często zmieniać pracę, aby nie było to negatywnie odbierane przez pracodawców?

Częsta zmiana pracy świadczy o chęci osiągnięcia wyższych zarobków czy rozwijania się zawodowo, pomaga zdobywać doświadczenie i umiejętność radzenia sobie w różnych sytuacjach. Czy zbyt częsta zmiana pracy nie jest jednak negatywnie odbierana przez potencjalnych nowych pracodawców? Ile czasu warto pracować w jednym miejscu?

Dlaczego pracownicy odchodzą czyli powody zmiany pracy

Dlaczego pracownicy odchodzą z pracy? Najczęstszym powodem zmiany pracy jest chęć zdobycia wyższego wynagrodzenia. Sytuacja na rynku pracy zmieniła się jednak pod wpływem epidemii koronawirusa. Na co teraz zwracają uwagę przy wyborze pracodawcy?

Wpływ pandemii koronawirusa na branżę szkoleń - analiza

Z pewnością epidemia koronawirusa uderzy w rynek szkoleń. Wiele firm będzie zmuszonych przejść w tryb przetrwania, a więc budżety na rozwój zostaną ograniczone. Ponadto branża szkoleń ma zostać odmrożona jako jedna z ostatnich. Najlepszym rozwiązaniem wydają się być w tej chwili szkolenia online. Poniżej analiza wpływu pandemii na branżę szkoleń.

W jaki sposób można zwiększyć zaufanie do wirtualnych pracowników?

Możliwość pracy zdalnej to coraz częstsze oczekiwanie wśród kandydatów do pracy, zwłaszcza tych z młodego pokolenia. Jednak polscy pracodawcy ciągle z dużą dozą nieufności podchodzą do tej formy współpracy. Czego obawia się pracodawca, którego pracownik chce wykonywać swoje obowiązki z poziomu domowego fotela, i jak można temu zapobiec?

Czy macierzyństwo przeszkadza w robieniu kariery?

W pewnym momencie osobistej drogi większość kobiet musi podjąć jedną z najważniejszych decyzji w życiu. Nie tylko w swoim, ale także innych, ponieważ ma to pośredni wpływ na wiele jednostek. Łączyć ze sobą macierzyństwo i karierę, czy zrezygnować z jednej zależności na rzecz drugiej? Tu powstaje kolejne pytanie - czy jest możliwe pogodzenie tych wartości?

Umiejętności miękkie w branży IT

Obecnie w branży IT pożądane są kompetencje miękkie. Specjaliści z tej branży powinni zainwestować w rozwój umiejętności negocjacyjnych, komunikacyjnych czy biznesowych - radzi ekspert.

Storytelling w pracy menedżera, czyli jak opowiedzieć historię swoim pracownikom

Zdawać by się mogło, że słowa „historia” i „biznes” to połączenie równie atrakcyjne, jak ruskie pierogi i szampan. Okazuje się jednak, że umiejętność opowiadania historii jest w pracy menedżera bardzo przydatna. Jak wykorzystać storytelling do angażowania i motywowania pracowników? Na co zwracać uwagę, tworząc opowieści wspierające zmianę przekonań?

Jak skutecznie przeprowadzić strategiczne zmiany w firmie?

Efekty wdrożenia zmian strategicznych w firmie uzależnione są od zaangażowania poszczególnych pracowników. Kiedy zmiana jest strategiczna i jak krok po kroku ją wprowadzić - odpowiada ekspert.

Jak zapobiegać nadmiernej rotacji pracowników – 3 zasady

Masz problem z częstym odchodzeniem pracowników i kolejnymi rekrutacjami na wolne stanowiska w Twojej firmie? Oczywiście pewna rotacja w zespole pracowników jest czymś zwyczajnym. Jednak zbyt częste zmiany pracowników rodzą pewne zagrożenia dla działalności firmy. Rosną koszty rekrutacji, szkoleń i wdrożenia nowych pracowników do realizacji bieżących zadań. Nowi pracownicy potrzebują czasu, by nauczyć się funkcjonowania w nowym otoczeniu. Jak utrzymywać rotację pracowników na bezpiecznym poziomie?

Jak się komunikować, żeby utrudnić porozumienie?

Doskonała komunikacja w praktyce niemalże nie istnieje. Odbiorca informacji rzadko od razu rozumie intencje i słowa nadawcy dokładnie tak, jak on sam. Nie uciekniemy jednak od tego procesu, bo właśnie na komunikowanie się poświęcamy około 80% czasu pracy. Łatwo jednak utrudnić porozumienie, a dodatkowo często to my sami zmniejszamy szanse na nie. Jak?

Savoir vivre w biurze open space

Open space jest popularną formą urządzenia współczesnych biur. Taki sposób aranżacji powierzchni biurowych ma na celu m.in. zwiększanie kreatywności, lepszą komunikację i poczucie równości wszystkich członków zespołu. Zdarza się jednak, że open space jest jednym z powodów pojawiania się konfliktów i stresu pracowników. Ekspert z Integra Consulting Poland podpowiada, jak zachowywać się pracując w otwartej przestrzeni biurowej, by nie powodować niepotrzebnych konfliktów i nie przeszkadzać w pracy innym?

Od nowicjusza do eksperta – jak wspierać rozwój pracowników?

Chęci do działania ogromne, za to wiedza i umiejętności zdecydowanie mniejsze – tak wielu z nas zaczynało swoją drogę zawodową. To długi dystans, podczas którego własna motywacja, posiadane kompetencje i wiara w nie zmieniają się. Na poszczególnych etapach rozwoju pracownicy potrzebują więc różnego podejścia ze strony pracodawcy. Jak pomóc nowicjuszowi osiągnąć poziom ekspercki, a ekspertowi nie popaść w rutynę?

5 najważniejszych zasad przeprowadzania trudnych rozmów

Przedstawienie przełożonemu gorszych wyników kwartalnych, poinformowanie zleceniodawcy o opóźnieniu czy zakomunikowanie pracownikowi tego, że nie wszystkie obowiązki wykonuje tak, jak trzeba. Prędzej czy później większość z nas stanie przed koniecznością odbycia trudnej rozmowy zawodowej. Jak się do niej przygotować i co robić, by emocje nie wymknęły się spod kontroli?

Jak angażować zespół do rozwiązywania problemów?

Skuteczne angażowanie zespołu wymaga nie tylko doświadczenia, ale i zrozumienia przed jakim problemem stoimy jako zespół. Największą pułapką w tej sytuacji jest zbytnie zawężenie problemu czyli pytanie zespołu: Czy robimy to czy robimy coś innego. Doświadczenie dowodzi, że im szerzej sformułujemy problem tym jest większa szansa, że zespół zaangażuje się w jego rozwiązanie.

Jak reagować na „trudne” pytania podczas prezentacji?

Prowadzenie prezentacji to codzienny element pracy przedstawicieli różnych branż, nie tylko szkoleniowej. Wielu prelegentów najbardziej obawia się momentu, w którym to odbiorcy przejmują ster, bo przecież pytania słuchaczy potrafią zaskakiwać. Jak reagować, gdy okazują się one szczególnie problematyczne?

Jak się słyszą, tak współpracują – jak budować porozumienie w zespole?

Jeden z podwładnych zawsze szuka kompromisu, drugi obwinia się za wszystko, a trzeci zazwyczaj jest niezadowolony z siebie i innych? Zespół, którym zarządzasz, wcale nie jest w tym obszarze wyjątkowy – większość menedżerów ma w swoim teamie osoby, które zachowują i porozumiewają się w różny sposób. Stosunek do ludzi i świata często przejawia się właśnie poprzez styl komunikacji. Przyjrzyj się więc temu, w jaki sposób rozmawiają twoi pracownicy – dzięki temu możesz nie tylko sporo się o nich dowiedzieć, ale i pomóc im we współpracy i realizacji zadań.

Mówisz językiem szakala czy żyrafy? O sztuce budowania porozumienia w zespole

W każdym z nas jest coś z żyrafy i szakala. W codziennych rozmowach – zawodowych, rodzinnych czy towarzyskich – posługujemy się językami symbolizowanymi właśnie przez te zwierzęta. Co to oznacza dla nas samych i naszych relacji? Jak, mając tego świadomość, budować porozumienie nawet w trudnych sytuacjach?

Przygotowanie zawodowe młodocianych - jakie zmiany od 1 września 2017 r.

Od 1 września 2017 r. weszły w życie zmiany dostosowujące zasady przygotowania zawodowego młodocianych do nowego systemu oświaty. Wprowadzono także przepisy przejściowe, które objęły młodocianych, którzy rozpoczęli przygotowanie zawodowe przed 1 września 2017 r.

Kiedy przychodzi czas na zmiany zawodowe

W życiu każdego z nas przychodzi czas na zmiany. Jedni podchodzą do nich sceptycznie. Zazwyczaj dlatego, że ciężko im wyjść ze strefy komfortu. Inni decydują się na zmiany szybciej, zwłaszcza kiedy zdają się one nieuniknione. Bo przecież i tak trzeba coś zmienić. Prędzej czy później.

Jak pogodzić stałą pracę i dodatkowe zlecenia

Pogodzenie stałego zatrudnienia z dodatkowymi zleceniami wymaga dużego zaangażowania i umiejętności pogodzenia obowiązków. W jaki sposób pogodzić prace w kilku miejscach?

Jak pozytywnie przejść okres próbny w pracy

Okres próbny to czas, który pozwala pracodawcy na sprawdzenie czy pracownik jest odpowiednim kandydatem na dane stanowisko, a pracownikowi na sprawdzenie, czy decyzja o świadczeniu pracy u pracodawcy była słuszna. Jak wywrzeć dobre wrażenie i pozytywnie przejść okres próbny?

REKLAMA