| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama

Temat: rozwój osobisty i zawodowy

Poniżej prezentujemy wszystkie istotne informacje dotyczące tematu rozwój osobisty i zawodowy. Przejrzyj nasze archiwum dotyczące rozwój osobisty i zawodowy.

Każdy pracownik jest ważny

Aktualizacja: 14.04.2010

Co kryje się pod stwierdzeniem „pracownik o niskich kwalifikacjach”? Czy chodzi tu o deficyt wykształcenia zawodowego, czy niezbędnych kompetencji? Nie rozstrzygnęły tego dylematu ani prezentacja badań Pentor Research International i Ecorys, ani dyskusja podczas konferencji zorganizowanej przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości 8 marca w Warszawie. Niewątpliwie jednak uczestnicy debaty – haerowcy, szkoleniowcy, trenerzy – uzyskali ciekawe sugestie co do kierunków skutecznego wsparcia pracowników, których kwalifikacje należy podnosić w interesie ich samych i firmy. »

Od rozwoju pracowników zależy rozwój firmy

Aktualizacja: 24.04.2010

Sukces wielu firm zależy od tego, czy doceniają kapitał intelektualny i społeczny pracowników i czy chcą dbać o jego rozwój - napisał w liście do uczestników konferencji nt. społecznej odpowiedzialności biznesu minister w kancelarii premiera Michał Boni. »

Rola szkoleń w organizacji

Aktualizacja: 10.03.2010

Wiele firm uważa, że priorytetem jest posiadanie właściwej strategii działania czy dobrego planu marketingowego. Z celów strategicznych wynikają cele taktyczne, z tych natomiast cele operacyjne. Organizacje tworzą swoje wizje i misje. Bardzo dużo czasu i wysiłku poświęca się na doskonalenie strategii działania. Cel na ogół jest jeden. Być bardziej konkurencyjnym od innych. Mogą w tym pomóc szkolenia. »

Jak wyzwolić kreatywność wśród pracowników?

Aktualizacja: 10.03.2010

Jestem szefem komórki HR w 100-osobowej firmie z branży technologicznej. Wspólnie doszliśmy do wniosku, że nasze wyniki byłyby lepsze, gdyby nasi pracownicy byli bardziej kreatywni. Nie mamy budżetu na promowanie innowacyjności ani na konkursy, ani na wysłanie wszystkich pracowników na szkolenie. Musimy to zrobić własnymi zasobami. Pytanie: jak? »

Podróż bohatera

Aktualizacja: 03.03.2010

Rozmowa z prof. Robertem Diltsem, światowej sławy coachem, współtwórcą i trenerem NLP »

Dyskusja o najnowszych trendach HRM na polskim rynku

Aktualizacja: 23.02.2010

Jak motywować ludzi w trudnych i lepszych czasach? Czy zadaniem firmy jest troska o jej pracowników? O wartościach, zaangażowaniu i rozwijaniu kompetencji rozmawiali uczestnicy debaty, która odbyła się podczas konferencji Postawy Pracownicze zorganizowanej przez Nowoczesną Firmę w ramach cyklu Business Knowledge Events. »

W drodze na szczyt

Aktualizacja: 18.12.2009

Co należy do kompetencji niezbędnych na stanowisku dyrektora HR? Jaką drogę należy przebyć od stanowiska menedżera HR do stanowiska dyrektora personalnego – członka zarządu? Na te i inne pytania odpowiedzi poszukiwali uczestnicy debaty „Personelu i Zarządzania”, która odbyła się w ramach Kongresu Kadry. »

Jak dział HR może podnieść jakość obsługi klienta?

Aktualizacja: 12.11.2009

Jestem kierownikiem działu personalnego w firmie usługowej. Na jednym ze spotkań z zarządem otrzymałam zadanie opracowania strategii poprawy obsługi klienta. Szczerze mówiąc, odnoszę wrażenie, że to nie mój dział powinien się tym zajmować. Nie mamy do czynienia z klientami i nie bardzo wiem, jak „ugryźć” to zadanie. Zarząd upiera się, że to właśnie dział HR powinien odgrywać strategiczną rolę w poprawie obsługi klienta w naszej firmie. Jak się za to zabrać? »

W jaki sposób lepiej słuchać?

Aktualizacja: 27.10.2009

Jestem menedżerem, który większą część czasu zawodowego poświęca na spotkania, rozmowy i narady. Nie ukrywam, że mam problem ze słuchaniem innych, gdy nie zgadzam się z tezami zawartymi w wypowiedziach. Ogólnie mówię dużo, łapię się często na tym, że przerywam innym lub nie daję dojść do głosu. Po czasie, kiedy analizuję sytuację, dochodzę do wniosku, że tak naprawdę nie wiem, co druga strona chciała mi powiedzieć. Muszę przyznać, że utrudnia mi to skuteczną komunikację. Co mam zrobić, żeby lepiej słuchać? »

Jak po zmianie przepisów zatrudniać stażystów z urzędu pracy

Aktualizacja: 28.10.2009

Od 17 września 2009 r. obowiązuje nowe rozporządzenie dotyczące warunków odbywania stażu przez bezrobotnych. Nowe przepisy ograniczają liczbę stażystów, których pracodawca może przyjąć na staż. Wprowadzają również regulacje w zakresie czasu pracy stażystów oraz przypadków zakończenia stażu przed ustalonym terminem. »

Wyjazdy incentive jako nowa forma motywacji pracowników

Aktualizacja: 16.10.2009

Na Zachodzie wyjazdy motywacyjne dla pracowników są znanym i często używanym narzędziem marketingowym. W Polsce jest to wciąż nowa forma, ale pracodawcy coraz częściej po nią sięgają. Wyjazdy incentive są świetną formą nagradzania pracowników. Podróże motywacyjne to niezapomniane wyjazdy, łączące program turystyczny z zadaniami organizowanymi w niecodziennych miejscach i okolicznościach. »

Diagnoza mocnych i słabych stron

Aktualizacja: 15.10.2009

Uczestnictwo w procesie samooceny to szczególne i wyjątkowe doświadczenie dla pracownika, ponieważ daje mu możliwość spojrzenia na własne funkcjonowanie zawodowe w zupełnie nowym świetle. Samoocena to swoisty rachunek sumienia podwładnego, a czas na nią poświęcony jest okazją do poznania prawdy o sobie i swoich słabych stronach zawodowych po to, aby zdiagnozowane niedoskonałości stały się punktem wyjścia do działań w zakresie kreowania ścieżki rozwoju i kariery. »

Kiedy warto wprowadzić system ocen 360 stopni

Aktualizacja: 24.08.2009

Ocena 360 stopni jest zazwyczaj bardziej obiektywna niż ocena tradycyjna. Jednak jest znacznie trudniejsza do przeprowadzenia, zarówno od strony metodologiczno-organizacyjnej, jak i psychologiczno-społecznej. Nie zawsze jest potrzebna i nie zawsze może spełnić nadzieje w niej pokładane. Właściwie zastosowana daje organizacji ogromny impuls do rozwoju. »

Jak kształtować wizerunek firmy

Aktualizacja: 03.08.2009

Niedawno założyłem firmę logistyczną. Wiem, jak ważny we współczesnym świecie jest wizerunek firmy. Zasada „Jak cię widzą, tak cię piszą” obowiązuje nadal. Chciałbym, aby wizerunek zewnętrzny mojej firmy był elegancki i prosty. Jakie zasady obowiązują przy wyborze papieru firmowego i wizytówek? Jaki powinien być układ informacji na tych drukach? Mam problem z doborem kolorystyki. Zamierzam także wprowadzić jednolity układ korespondencji e-mailowej. »

POLECANE

PRAWO PRACY DLA RODZICÓW

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

WYDARZENIA

Eksperci portalu infor.pl

Michał Jarski

Dyrektor Regionalny ds. Sprzedaży w Trend Micro

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »