Poniżej prezentujemy wszystkie istotne informacje dotyczące tematu regulamin pracy. Przejrzyj nasze archiwum dotyczące regulamin pracy.
Aktualizacja: 08.12.2008
Regulamin pracy jako akt prawa wewnętrznego stanowi jedno ze źródeł prawa pracy. Może zawierać postanowienia dotyczące m.in. przyjętych okresów rozliczeniowych czasu pracy, terminu, miejsca, czasu oraz częstotliwości wypłaty wynagrodzenia. »
Jak przeprowadzić zmianę regulaminu pracy
Aktualizacja: 22.12.2008
Regulamin pracy określa organizację i porządek w procesie pracy oraz prawa i obowiązki stron stosunku pracy. Jest to akt prawa wewnętrznego, dlatego też wskazane jest, aby strony stosunku pracy mogły uczestniczyć przy jego zmianie. »
Wypłata wynagrodzenia za pracę przed terminem
Aktualizacja: 29.01.2009
Czy pracodawca pomimo zapisu w regulaminie pracy, że wynagrodzenie wypłacane jest raz w miesiącu z dołu 10. dnia następnego miesiąca, może wypłacić wynagrodzenie wcześniej? »
Prywatne e-maile i rozmowy telefoniczne pracowników
Aktualizacja: 08.12.2008
W polskim prawie nie ma przepisów o kontroli prywatnych e-maili i rozmów telefonicznych pracowników. »
Aktualizacja: 29.01.2009
Pracodawca w regulaminie wprowadził zapis, że za każde spóźnienie do pracy do 5 minut będzie potrącał wynagrodzenie za 5 minut powyżej za 10 minut. Ta zasada ma być stosowana również, gdy pracownik będzie miał dłuższe spóźnienia, których nie usprawiedliwi. Czy takie zasady potrąceń z wynagrodzeń mogą być przez pracodawcę stosowane? »
Aktualizacja: 29.01.2009
Bardzo proszę o informację, w jakim terminie powinienem wypłacać swoim pracownikom przysługujące im wynagrodzenie za wykonaną pracę? Czy taki termin powinien być wyraźnie określony? »
Aktualizacja: 29.01.2009
Bardzo proszę o informację, w jakim terminie powinienem wypłacać swoim pracownikom przysługujące im wynagrodzenie za wykonaną pracę? Czy taki termin powinien być wyraźnie określony? »
Regulamin pracy i wynagradzania
Aktualizacja: 13.01.2009
Regulamin pracy jest aktem prawnym o mocy obowiązującej u konkretnego pracodawcy. Pracodawca zatrudniający powyżej 20 pracowników ma obowiązek wprowadzenia regulaminu pracy, jeśli w zakresie organizacyjno-porządkowym nie wiążą go postanowienia obowiązującego układu zbiorowego pracy. »
Aktualizacja: 11.12.2008
Obowiązek utworzenia regulaminu pracy ciąży na pracodawcy zatrudniającym co najmniej 20 pracowników. Celem regulaminu pracy jest ustalenie organizacji i porządku w procesie pracy, a także związanych z tym praw i obowiązków zarówno pracodawcy, jak i pracowników. Pracodawca zatrudniający powyżej 20 pracowników nie będzie miał jednak obowiązku tworzenia regulaminu pracy, jeżeli wyżej wskazane kwestie uregulowane zostały w układzie zbiorowym pracy (art. 104 k.p.). »
Czy dodatek za szkodliwą pracę może ulec zmniejszeniu
Aktualizacja: 31.12.2008
Pracuję od kilku miesięcy w nowej firmie przy naprawie urządzeń elektromagnetycznych znajdujących się pod napięciem powyżej 220 V. Część ostatniej wypłaty stanowiło wynagrodzenie chorobowe, które wydawało mi się za niskie. Okazało się, że dodatek za pracę w warunkach szkodliwych dla zdrowia zmniejszono za dni choroby. Poinformowano mnie, że wynika to z regulaminu pracy. W poprzedniej firmie nie zmniejszano dodatku za dni choroby. Czy postanowienia regulaminu są prawidłowe? »
Czy pracodawca może zrezygnować z wypłaty nagród jubileuszowych
Aktualizacja: 31.12.2008
Nagrody jubileuszowe były regulowane zarządzeniem ministra pracy i polityki socjalnej z 23 grudnia 1989 r. Zarządzenie już nie obowiązuje, a ciągle jeszcze wiele regulaminów pracy przyznaje pracownikom prawo do nagrody. Czy pracodawcy mogą wykreślić z nich takie zapisy? »
Aktualizacja: 04.12.2008
Czy pracodawca, u którego nie działa zakładowa organizacja związkowa, może skutecznie wprowadzić regulamin grupowej organizacji pracy? »