| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama

Temat: regulamin pracy

Poniżej prezentujemy wszystkie istotne informacje dotyczące tematu regulamin pracy. Przejrzyj nasze archiwum dotyczące regulamin pracy.

Kontrola osobista pracowników po zakończeniu pracy

Aktualizacja: 31.01.2011

Prowadzę prywatny gabinet lekarski, w którym zatrudniam 12 osób. Podejrzewałem, że kilku pracowników wynosi z gabinetu różne materiały medyczne (np. strzykawki, bandaże) oraz lekarstwa. Ustanowiłem więc regulamin pracy, w którym jest zawarte postanowienie o możliwości przeprowadzenia przeze mnie co jakiś czas kontroli pracowników po zakończeniu przez nich pracy. Zostały wskazane osoby, które mogą w moim imieniu przeprowadzać taką kontrolę, oraz jest wprowadzona zasada, że kontrolę przeprowadzają zawsze osoby tej samej płci co kontrolowany. Jednak mimo to 2 pracownice zarzuciły mi, że taka regulacja narusza ich dobra osobiste. Czy w regulaminie pracy mogłem wprowadzić możliwość takiej kontroli pracowników i czy mam prawo ją przeprowadzać? »

Karta obiegowa

Aktualizacja: 25.01.2011

Od kilku miesięcy prowadzę małą firmę i zatrudniam czterech pracowników. Jeden z pracowników złożył wypowiedzenie. Słyszałem, że w takich wypadkach muszę wydać mu kartę obiegową. Jednak nie mogę nigdzie znaleźć wzoru takiej obiegówki. Co powinna zawierać i czy jest obowiązkowa? »

Przekazanie odzieży roboczej na własność pracowników

Aktualizacja: 23.12.2010

W załączniku do zakładowego regulaminu pracy określiliśmy okresy użytkowania poszczególnych elementów odzieży i obuwia roboczego, w które wyposażani są nasi pracownicy. Przykładowo, magazynier otrzymuje fartuch ochronny na 12 miesięcy i rękawice ochronne na 6 miesięcy. Po upływie tych okresów pracownikom wydawane są nowe elementy ubioru. Co powinniśmy robić z dotychczas używaną odzieżą? Stopień jej zużycia bywa różny. Niektórzy pracownicy pytają, czy mogą zatrzymać na własność jakieś elementy ubioru, jeśli wciąż nadają się one do użytku. Czy możemy się na to zgodzić? »

Zmiana regulaminu pracy po powstaniu organizacji związkowej

Aktualizacja: 22.09.2010

W naszej placówce powstał związek zawodowy. Domaga się on zlikwidowania dotychczasowego regulaminu pracy i utworzenia nowego, powołując się na konieczność uzgadniania regulaminu z organizacją związkową. Czy musimy uwzględnić żądanie nowego związku? »

Prawidłowa treść stosunku pracy w zakresie czasu pracy

Aktualizacja: 01.09.2010

Jeśli pracodawca nie ma obowiązku tworzenia regulaminu pracy lub nie tworzy układu zbiorowego pracy, może określić rozkład czasu pracy w obwieszczeniu skierowanym do pracowników. »

Kontrola osobista pracowników w zakładzie pracy

Aktualizacja: 02.09.2010

Pracodawcy często wprowadzają w zakładzie pracy różnego rodzaju zabezpieczenia w celu ochrony swojego mienia. Czasami jednak najlepszą ochronę może stanowić kontrola osobista pracownika w celu jego przeszukania. »

Obowiązki pracodawcy wynikające z zatrudnienia 20. pracownika

Aktualizacja: 24.08.2010

Przepisy prawa nakładają na pracodawców pewne obowiązki wynikające z zatrudniania 20 i więcej pracowników. Istotne jest to, aby liczba pracowników w przeliczeniu na pełne etaty była równa 20. »

Czy bez konsultacji ze związkami zawodowymi można zmienić postanowienie regulaminu pracy

Aktualizacja: 15.06.2010

Trzy tygodnie temu wprowadziliśmy regulamin pracy bez akceptacji związków zawodowych, ponieważ nie porozumiały się one między sobą co do niektórych jego zapisów. Teraz chcemy poprawić zapis w sprawie rozkładów czasu pracy. Czy możemy bez pytania związków dokonać tej zmiany? »

Czy trzeba zmienić regulamin pracy po utworzeniu w firmie zakładowej organizacji związkowej

Aktualizacja: 26.04.2010

W naszej firmie powstał związek zawodowy. Domaga się on zlikwidowania starego regulaminu pracy i utworzenia nowego, powołując się na konieczność uzgadniania regulaminu z organizacją związkową. Czy musimy uwzględnić żądanie nowego związku? »

Jak udowodnić nietrzeźwość pracownika lub pracodawcy

Aktualizacja: 02.02.2010

Do udokumentowania nietrzeźwości bądź odurzenia pracownika lub pracodawcy nie zawsze potrzebne jest badanie krwi czy wydychanego powietrza przez użycie probierza trzeźwości. Wystarczające mogą okazać się zeznania świadków. »

Badanie trzeźwości

Aktualizacja: 30.11.2009

Prowadzę firmę transportową. Czy w obowiązującym pracowników regulaminie pracy mogę zobligować ich do poddania się badaniu alkomatem przed przystąpieniem do pracy? »

Kiedy przestaje obowiązywać regulamin pracy

Aktualizacja: 26.11.2009

Wprowadziliśmy regulamin pracy w okresie, gdy zatrudnialiśmy 35 pracowników. Jego treść została uzgodniona z międzyzakładową organizacją związkową. Obecnie zatrudniamy tylko 15 pracowników na pełny etat i 4 na pół etatu. Czy w dalszym ciągu obowiązuje nas regulamin pracy? »

Czy po uzyskaniu przez pracownika niepełnosprawnego umiarkowanego stopnia niepełnosprawności trzeba zmienić rozkład czasu pracy obowiązujący w zakładzie

Aktualizacja: 19.10.2009

Zatrudniamy pracownika niepełnosprawnego. We wrześniu br. dostarczył do działu kadr orzeczenie lekarza orzecznika ZUS kwalifikujące go do umiarkowanego stopnia niepełnosprawności. Wcześniej był niepełnosprawny w stopniu lekkim. Wiemy, że musimy mu zmniejszyć czas pracy do 7 godzin na dobę i 35 godzin tygodniowo. Czy musimy również zmieniać rozkład czasu pracy podany w regulaminie pracy, gdzie jest określone, że pracownicy pracują od poniedziałku do piątku w godz. od 8.00 do 16.00? Jeśli tak, to jaki zapis należy zawrzeć w regulaminie pracy? Pracownik będzie pracował w godz. od 8.00 do 15.00. »

Czy po uzyskaniu przez pracownika niepełnosprawnego umiarkowanego stopnia niepełnosprawności trzeba zmienić rozkład czasu pracy obowiązujący w zakładzie

Aktualizacja: 19.10.2009

Zatrudniamy pracownika niepełnosprawnego. We wrześniu br. dostarczył do działu kadr orzeczenie lekarza orzecznika ZUS kwalifikujące go do umiarkowanego stopnia niepełnosprawności. Wcześniej był niepełnosprawny w stopniu lekkim. Wiemy, że musimy mu zmniejszyć czas pracy do 7 godzin na dobę i 35 godzin tygodniowo. Czy musimy również zmieniać rozkład czasu pracy podany w regulaminie pracy, gdzie jest określone, że pracownicy pracują od poniedziałku do piątku w godz. od 8.00 do 16.00? Jeśli tak, to jaki zapis należy zawrzeć w regulaminie pracy? Pracownik będzie pracował w godz. od 8.00 do 15.00. »

Alkohol w zakładzie pracy

Aktualizacja: 01.09.2009

Zatrudniani przeze mnie pracownicy często robią zakupy w sąsiednim sklepie. Oprócz artykułów spożywczych czasami kupują piwo i wino. Zabroniłem pracownikom wnosić alkohol na teren zakładu. Proszę o informację, czy mam do tego prawo? Czy jest jakiś przepis, na podstawie którego mogę wprowadzić taki zakaz? »

POLECANE

URLOPY WYPOCZYNKOWE

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

Ewelina Pruszyńska

Aplikantka radcowska w kancelarii e|n|w|c

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »