| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama

Temat: przejście zakładu pracy

Poniżej prezentujemy wszystkie istotne informacje dotyczące tematu przejście zakładu pracy. Przejrzyj nasze archiwum dotyczące przejście zakładu pracy.

Obowiązki konsultacyjno-informacyjne pracodawcy wobec związku zawodowego

Aktualizacja: 30.10.2009

Pracodawca musi poinformować związki zawodowe o przejściu zakładu pracy na innego pracodawcę przed planowanym przejęciem. Gdy u pracodawcy nie działają związki zawodowe, informację taką należy przekazać pracownikom co najmniej na 30 dni przed planowanym przejęciem. »

Wynagrodzenie pracowników przy pru zakładu pracy na innego pracodawcę

Aktualizacja: 19.10.2009

Nowy pracodawca ma prawo dokonać zmian w treści umów o pracę przejętych pracowników. Zmiany mogą dotyczyć również wynagrodzeń, pod warunkiem ich dokonania zgodnie z przepisami prawa pracy. »

Regulamin wynagradzania po przejęciu zakładu pracy

Aktualizacja: 12.10.2009

W razie przejęcia zakładu pracy nowego pracodawcę obciążają wszelkie dotąd istniejące zobowiązania oraz wiążą postanowienia obowiązujących regulaminów – w tym regulaminu wynagradzania. »

Przejście zakładu pracy na innego pracodawcę (art. 23 (1))

Aktualizacja: 18.09.2014

W razie przejścia zakładu pracy lub jego części na innego pracodawcę staje się on pracodawcą w dotychczasowych stosunkach pracy. Jakie prawa i obowiązki wiążą się z tym przejęciem? »

Czy pracownikowi rezygnującemu z pracy po przejściu zakładu na nowego pracodawcę należy się odprawa z tytułu zwolnień grupowych

Aktualizacja: 04.08.2009

Rozwiązanie stosunku pracy w trybie art. 231 § 4 Kodeksu pracy nie uprawnia do nabycia odprawy pieniężnej z tytułu zwolnień grupowych na podstawie art. 8 ustawy z 13 marca 2003 r. o szczególnych zasadach rozwiązywania z pracownikami stosunków pracy z przyczyn niedotyczących pracowników), chyba że przyczyną rozwiązania stosunku pracy była poważna zmiana warunków pracy na niekorzyść pracownika (uchwała składu 7 sędziów Sądu Najwyższego z 18 czerwca 2009 r., III PZP 1/09). »

Outsourcing a prawo pracy

Aktualizacja: 02.10.2009

Pracodawcy powinni pamiętać, że brak przepisów chroniących pracowników przed outsourcingiem w prawie wspólnotowym nie oznacza braku ich ochrony przed zmianami strukturalnymi. »

Podstawa wymiaru zasiłków

Aktualizacja: 01.07.2009

Zawarliśmy z inną firmą porozumienie o przejęciu części jej majątku i części pracowników. Nie jest to jednak przejęcie w trybie z art. 231 Kodeksu pracy. Z przejmowanymi pracownikami zostały rozwiązane umowy o pracę, otrzymali świadectwa pracy, wyrejestrowano ich z ubezpieczeń na ZUS ZWUA z kodem tytułu 100. Od następnego dnia podpisaliśmy z pracownikami nowe umowy o pracę i zgłosiliśmy ich do ubezpieczeń w ZUS. W porozumieniu podpisanym z pracownikami jest zapis, że w sprawach nieuregulowanych stosuje się art. 231 Kodeksu pracy. Pracownik zachorował po miesiącu pracy u nas. Z jakiego okresu wyliczyć dla niego podstawę wymiaru wynagrodzenia chorobowego, z 12 miesięcy kalendarzowych, czy z okresu pracy w naszym zakładzie pracy? »

Czy trzeba zmienić umowy o pracę pracowników przejętych przez innego pracodawcę, jeżeli nowa firma chce ich zatrudnić w innym miejscu pracy

Aktualizacja: 05.06.2009

Przejęliśmy inny zakład pracy wraz z pracownikami. Pracownicy zostali przejęci w trybie art. 231 Kodeksu pracy. Pracownicy mają pracować w naszej firmie, która ma siedzibę oddaloną o 300 km od ich dotychczasowego miejsca pracy. Czy w takim przypadku powinniśmy uzyskać zgodę pracowników na wykonywanie pracy w naszej firmie? Większość pracowników, w tym kilka pracownic w ciąży, nie chce pracować w naszym zakładzie ze względu na jego lokalizację. »

Jak przeprowadzić skuteczną integrację zasobów ludzkich

Aktualizacja: 28.05.2009

Niskie ceny akcji lub kłopoty finansowe niektórych organizacji pozwalają na działania ekspansyjne innych. W ramach tych procesów niezwykle istotne pozostają kwestie integracji, zarówno samych zasobów ludzkich, jak i zarządzania nimi przed, w trakcie oraz po zakończeniu transakcji na poziomie korporacyjnym. Niejednokrotnie bowiem sukces integracji na poziomie HR stanowi klucz do sukcesu całego procesu połączenia czy przejęcia. »

Zastosowanie badań HR due diligence w procesach fuzji i przejęć

Aktualizacja: 11.05.2009

Firmy, by być konkurencyjne na rynku, muszą jak najlepiej wykorzystywać swoje aktywa materialne, własność intelektualną, dostępność do rynków zbytu, redukować ryzyko, koszty prac rozwojowych itp. Dlatego skazane są na różnego rodzaju fuzje, przejęcia i alianse strategiczne. W czasach, gdy kapitał ludzki staje się głównym źródłem przewagi konkurencyjnej dla nowoczesnych przedsiębiorstw, nie sposób pominąć w procesie decyzyjnym, związanym z łączeniem podmiotów gospodarczych, badania typu due diligence zasobów, mimo że ich pełna wartość nie pojawia się w bilansie spółki. »

Przejście zakładu pracy - obowiązki pracodawcy

Aktualizacja: 09.02.2009

Przejście zakładu pracy lub jego części wiąże się dla pracodawców - zarówno dotychczasowego, jak i nowego - z określonymi obowiązkami oraz nakłada na nich odpowiedzialność prawną. Do czego kodeks pracy obliguje przejmującego, a do czego jest zobowiązany właściciel firmy przejmowanej? »

Ochrona praw pracowniczych w przypadku przejęcia zakładu pracy w UE

Aktualizacja: 13.12.2008

Pracownicy przejmowani w wyniku przejęcia zakładu lub jego części przez nowego pracodawcę mogą liczyć na ochronę nie tylko na poziomie prawa krajowego, ale także unijnego. »

Ochrona praw pracowniczych w przypadku przejęcia zakładu pracy w UE

Aktualizacja: 08.12.2008

Pracownicy przejmowani w wyniku przejęcia zakładu lub jego części przez nowego pracodawcę mogą liczyć na ochronę nie tylko na poziomie prawa krajowego, ale także unijnego. »

Odpowiedzialność nabywcy przedsiębiorstwa za nieopłacone przez zbywcę składki na ubezpieczenia społeczne

Aktualizacja: 20.12.2008

Nabywca przedsiębiorstwa odpowiada za należności z tytułu składek na ubezpieczenia społeczne w części finansowanej z własnych środków przez zbywcę jako płatnika składek (pracodawcę), a nie odpowiada za należności z tytułu składek w części finansowanej przez ubezpieczonych pracowników (art. 112 Ordynacji podatkowej w zw. z art. 31 ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych) (uchwała Sądu Najwyższego z 5 sierpnia 2008 r., I UZP 3/08). »

Kiedy układ zbiorowy przestaje obowiązywać

Aktualizacja: 22.12.2008

Pracodawcy objęci postanowieniami układu zbiorowego pracy (u.z.p.) mogą uwolnić się od obowiązywania jego postanowień przez jego rozwiązanie. Układ zbiorowy może przestać obowiązywać również przez inne okoliczności określane ogólnym pojęciem ustanie. »

POLECANE

PRAWO PRACY DLA RODZICÓW

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

WYDARZENIA

Eksperci portalu infor.pl

Paulina Kosior

Prawnik, absolwentka Wyższej Szkoły Finansów i Zarządzania.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »