| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama

Temat: przejście zakładu pracy

Poniżej prezentujemy wszystkie istotne informacje dotyczące tematu przejście zakładu pracy. Przejrzyj nasze archiwum dotyczące przejście zakładu pracy.

Obowiązki informacyjne przy przejściu zakładu pracy na innego pracodawcę

Aktualizacja: 23.12.2010

Przejście zakładu pracy lub jego części na innego pracodawcę ma skutek tylko dla stosunków pracy istniejących w chwili przejścia. Nie obejmuje więc tych pracowników, z którymi stosunki pracy zostały wcześniej rozwiązane lub wygasły. »

Duża zmiana, duży problem? System zarządzania zasobami ludzkimi w PVCP – studium przypadku

Aktualizacja: 16.12.2010

Fuzje, przejęcia, konsolidacje, restrukturyzacja to sytuacje, które zwykle mrożą krew w żyłach pracownikom działów HR. Na pierwszy plan wysuwają się nurtujące pytania o utrzymanie poziomu zatrudnienia, proces komunikacji zmiany w organizacji, identyfikację obszarów poddanych restrukturyzacji. »

Za jaki okres należy sporządzić PIT-11 dla pracowników przejętych w trakcie roku

Aktualizacja: 15.11.2010

Od 1 sierpnia br. nasza spółka wykupiła jeden z oddziałów innej firmy, przejmując od niej jednocześnie 10 pracowników. Z ostatnim dniem października jeden z przejętych pracowników rozwiązał umowę o pracę i zwrócił się do nas z pisemną prośbą o wystawienie informacji PIT-11 po wypłacie wynagrodzenia za październik. Za jaki okres powinniśmy wystawić mu PIT-11? »

Rozwiązanie umowy za tzw. uprzedzeniem

Aktualizacja: 26.10.2010

Nasz zakład pracy został przejęty przez inną firmę w trybie art. 231 k.p. Jeden z pracowników poinformował nas, że rozwiązuje umowę o pracę bez zachowania okresu wypowiedzenia. Czy pracownik może rozwiązać umowę w tym trybie i co w tej sytuacji należy wpisać w świadectwie pracy? »

Przejęcie pracowników skutkuje ich zatrudnieniem

Aktualizacja: 25.10.2010

Nowy pracodawca, który przejął zakład pracy lub jego część, staje się z mocy prawa stroną w dotychczasowych stosunkach pracy. Proponowanie pracownikom nowych umów ignorujących obowiązujące regulacje narusza przepisy prawa. »

Przejęcie zakładu pracy

Aktualizacja: 29.07.2010

Dowiedziałam się, że spółka, w której jestem zatrudniona na czas nieokreślony, zostanie przejęta przez inny zakład. Czy mój pracodawca powinien ze mną rozwiązać umowę o pracę i wyrejestrować mnie z ubezpieczeń społecznych? »

Przejście zakładu pracy - obowiązki i odpowiedzialność

Aktualizacja: 19.05.2010

W razie przejścia zakładu pracy lub jego części na innego pracodawcę staje się on z mocy prawa stroną w dotychczasowych stosunkach pracy. »

Sprzedaż przedsiębiorstwa

Aktualizacja: 20.05.2010

Kupujący przedsiębiorstwo z momentem jego nabycia staje się odpowiedzialny solidarnie ze zbywcą za jego zobowiązania związane z prowadzeniem przedsiębiorstwa. »

Przejście zakładu pracy między spółkami tej samej grupy kapitałowej

Aktualizacja: 16.04.2010

Aby można było mówić o przejściu zakładu do spółki należącej do tej samej grupy kapitałowej co przejmowany zakład, musi m.in. dojść do faktycznego zatrudnienia pracowników oraz korzystania z urządzeń potrzebnych do kontynuowania działalności wykonywanej przez poprzednika. »

Jakie szkolenia w dziedzinie bhp powinni przejść pracownicy po przejęciu zakładu pracy przez nowego pracodawcę?

Aktualizacja: 06.04.2010

Wskutek połączenia dwóch firm pracownicy przeszli do nowego pracodawcy na podstawie art. 231 Kodeksu pracy. W związku z połączeniem nie zaszły zmiany organizacyjne w strukturze zarządzania przedsiębiorstwem ani zmiany wpływające na system organizacji pracy, technikę lub technologię wytwarzania produktów, nie zmienił się też zakres przedmiotu lub kierunku działalności firmy. Jakie szkolenia w dziedzinie bezpieczeństwa i higieny pracy powinni przejść pracownicy po przejęciu zakładu pracy przez innego pracodawcę? »

Przejście zakładu pracy na innego pracodawcę

Aktualizacja: 06.04.2010

W razie przejścia zakładu pracy lub jego części na innego pracodawcę staje się on z mocy prawa stroną w dotychczasowych stosunkach pracy. Oznacza to m.in., że stosunki pracy zawarte przez pracowników z dotychczasowym pracodawcą nie rozwiązują się, lecz trwają nadal. Zmienia się jedynie osoba pracodawcy. »

Dzierżawa przedsiębiorstwa jako przyczyna przejścia zakładu pracy

Aktualizacja: 18.03.2010

Dzierżawa części lub całości zakładu pracy może wywoływać takie same skutki jak przejęcie zakładu pracy na podstawie art. 231 Kodeksu pracy. »

Czy trzeba ustalać nową składkę wypadkową, gdy połączą się dwie firmy

Aktualizacja: 21.12.2009

Nasza spółka powstała w wyniku połączenia dwóch spółek prawa handlowego. Dotychczas obie spółki płaciły składkę na ubezpieczenie wypadkowe w wysokości 1,67%, bo każda z nich zatrudniała mniej niż 10 osób. Jednak od listopada br. w nowo powstałej firmie łącznie pracuje 15 osób. Składka wypadkowa ustalona na nowo na podstawie PKD byłaby niższa. Czy możemy uznać, że jesteśmy nowym podmiotem i opłacać niższą składkę ustaloną według PKD, czy nadal mamy opłacać składkę w wysokości 1,67% podstawy wymiaru? »

Konsekwencje niepowiadomienia o przejściu zakładu pracy

Aktualizacja: 24.11.2009

W razie przejścia zakładu pracy na nowego pracodawcę staje się on z mocy prawa stroną w dotychczasowych stosunkach pracy. »

Stosunek pracy a przejście zakładu pracy na innego pracodawcę

Aktualizacja: 02.11.2009

Zatrudnienie rozpoczyna się z momentem nawiązania stosunku pracy. »

POLECANE

PRAWO PRACY DLA RODZICÓW

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

WYDARZENIA

Eksperci portalu infor.pl

Bożena Radzikowska

Dyplomowany konsultant feng shui

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »