| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | KARIERA | SKLEP
reklama

Temat: przejście zakładu pracy

Poniżej prezentujemy wszystkie istotne informacje dotyczące tematu przejście zakładu pracy. Przejrzyj nasze archiwum dotyczące przejście zakładu pracy.

Czy zakup części majątku upadłej firmy oznacza konieczność zatrudnienia jej pracowników

Aktualizacja: 10.01.2011

Przejęcie składników majątkowych upadłego zakładu i kontynuacja działalności tego samego rodzaju oznaczają także konieczność przejęcia pracowników upadłej firmy w trybie art. 231 Kodeksu pracy (wyrok Sądu Najwyższego z 3 grudnia 2010 r., I PK 101/10). »

Przejęcie pracowników w trybie art. 23(1) k.p. - dokumenty ZUS

Aktualizacja: 20.12.2010

Jestem wspólnikiem spółki z ograniczoną odpowiedzialnością. Planuję przejąć całą firmę mojego brata, tzn. cały jej majątek oraz zobowiązania. Moja spółka ma również przejąć pracowników zatrudnionych w firmie brata, w trybie art. 231 kodeksu pracy – bez rozwiązywania i ponownego nawiązania stosunku pracy. Jakie druki powinienem w związku z tym złożyć do ZUS? »

Obowiązki informacyjne przy przejściu zakładu pracy na innego pracodawcę

Aktualizacja: 23.12.2010

Przejście zakładu pracy lub jego części na innego pracodawcę ma skutek tylko dla stosunków pracy istniejących w chwili przejścia. Nie obejmuje więc tych pracowników, z którymi stosunki pracy zostały wcześniej rozwiązane lub wygasły. »

Duża zmiana, duży problem? System zarządzania zasobami ludzkimi w PVCP – studium przypadku

Aktualizacja: 16.12.2010

Fuzje, przejęcia, konsolidacje, restrukturyzacja to sytuacje, które zwykle mrożą krew w żyłach pracownikom działów HR. Na pierwszy plan wysuwają się nurtujące pytania o utrzymanie poziomu zatrudnienia, proces komunikacji zmiany w organizacji, identyfikację obszarów poddanych restrukturyzacji. »

Za jaki okres należy sporządzić PIT-11 dla pracowników przejętych w trakcie roku

Aktualizacja: 15.11.2010

Od 1 sierpnia br. nasza spółka wykupiła jeden z oddziałów innej firmy, przejmując od niej jednocześnie 10 pracowników. Z ostatnim dniem października jeden z przejętych pracowników rozwiązał umowę o pracę i zwrócił się do nas z pisemną prośbą o wystawienie informacji PIT-11 po wypłacie wynagrodzenia za październik. Za jaki okres powinniśmy wystawić mu PIT-11? »

Rozwiązanie umowy za tzw. uprzedzeniem

Aktualizacja: 26.10.2010

Nasz zakład pracy został przejęty przez inną firmę w trybie art. 231 k.p. Jeden z pracowników poinformował nas, że rozwiązuje umowę o pracę bez zachowania okresu wypowiedzenia. Czy pracownik może rozwiązać umowę w tym trybie i co w tej sytuacji należy wpisać w świadectwie pracy? »

Przejęcie pracowników skutkuje ich zatrudnieniem

Aktualizacja: 25.10.2010

Nowy pracodawca, który przejął zakład pracy lub jego część, staje się z mocy prawa stroną w dotychczasowych stosunkach pracy. Proponowanie pracownikom nowych umów ignorujących obowiązujące regulacje narusza przepisy prawa. »

Przejęcie zakładu pracy

Aktualizacja: 29.07.2010

Dowiedziałam się, że spółka, w której jestem zatrudniona na czas nieokreślony, zostanie przejęta przez inny zakład. Czy mój pracodawca powinien ze mną rozwiązać umowę o pracę i wyrejestrować mnie z ubezpieczeń społecznych? »

Przejście zakładu pracy - obowiązki i odpowiedzialność

Aktualizacja: 19.05.2010

W razie przejścia zakładu pracy lub jego części na innego pracodawcę staje się on z mocy prawa stroną w dotychczasowych stosunkach pracy. »

Sprzedaż przedsiębiorstwa

Aktualizacja: 20.05.2010

Kupujący przedsiębiorstwo z momentem jego nabycia staje się odpowiedzialny solidarnie ze zbywcą za jego zobowiązania związane z prowadzeniem przedsiębiorstwa. »

Przejście zakładu pracy między spółkami tej samej grupy kapitałowej

Aktualizacja: 16.04.2010

Aby można było mówić o przejściu zakładu do spółki należącej do tej samej grupy kapitałowej co przejmowany zakład, musi m.in. dojść do faktycznego zatrudnienia pracowników oraz korzystania z urządzeń potrzebnych do kontynuowania działalności wykonywanej przez poprzednika. »

Jakie szkolenia w dziedzinie bhp powinni przejść pracownicy po przejęciu zakładu pracy przez nowego pracodawcę?

Aktualizacja: 06.04.2010

Wskutek połączenia dwóch firm pracownicy przeszli do nowego pracodawcy na podstawie art. 231 Kodeksu pracy. W związku z połączeniem nie zaszły zmiany organizacyjne w strukturze zarządzania przedsiębiorstwem ani zmiany wpływające na system organizacji pracy, technikę lub technologię wytwarzania produktów, nie zmienił się też zakres przedmiotu lub kierunku działalności firmy. Jakie szkolenia w dziedzinie bezpieczeństwa i higieny pracy powinni przejść pracownicy po przejęciu zakładu pracy przez innego pracodawcę? »

Przejście zakładu pracy na innego pracodawcę

Aktualizacja: 06.04.2010

W razie przejścia zakładu pracy lub jego części na innego pracodawcę staje się on z mocy prawa stroną w dotychczasowych stosunkach pracy. Oznacza to m.in., że stosunki pracy zawarte przez pracowników z dotychczasowym pracodawcą nie rozwiązują się, lecz trwają nadal. Zmienia się jedynie osoba pracodawcy. »

Dzierżawa przedsiębiorstwa jako przyczyna przejścia zakładu pracy

Aktualizacja: 18.03.2010

Dzierżawa części lub całości zakładu pracy może wywoływać takie same skutki jak przejęcie zakładu pracy na podstawie art. 231 Kodeksu pracy. »

Czy trzeba ustalać nową składkę wypadkową, gdy połączą się dwie firmy

Aktualizacja: 21.12.2009

Nasza spółka powstała w wyniku połączenia dwóch spółek prawa handlowego. Dotychczas obie spółki płaciły składkę na ubezpieczenie wypadkowe w wysokości 1,67%, bo każda z nich zatrudniała mniej niż 10 osób. Jednak od listopada br. w nowo powstałej firmie łącznie pracuje 15 osób. Składka wypadkowa ustalona na nowo na podstawie PKD byłaby niższa. Czy możemy uznać, że jesteśmy nowym podmiotem i opłacać niższą składkę ustaloną według PKD, czy nadal mamy opłacać składkę w wysokości 1,67% podstawy wymiaru? »

POLECANE

UMOWY ZLECENIA 2017

reklama

Ostatnio na forum

Eksperci portalu infor.pl

Mateusz Ostrowski

Analityk rynku produktów bankowych

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »