| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | SKLEP
reklama

Temat: przejście zakładu pracy

Poniżej prezentujemy wszystkie istotne informacje dotyczące tematu przejście zakładu pracy. Przejrzyj nasze archiwum dotyczące przejście zakładu pracy.

Przejście zakładu pracy na innego pracodawcę w orzecznictwie SN

Aktualizacja: 09.05.2012

Jeżeli dochodzi do przejścia zakładu pracy na innego pracodawcę, wówczas pracodawca przejmujący staje się stroną w stosunkach pracy z pracownikami. Problematyczne w praktyce jest często ustalenie, czy faktycznie doszło do przejęcia zakładu pracy. W tej kwestii wielokrotnie wypowiadał się Sąd Najwyższy. »

Jak ustalić czy doszło do przejścia zakładu pracy na innego pracodawcę

Aktualizacja: 30.04.2012

Jeżeli dochodzi do przejścia zakładu pracy na innego pracodawcę, wówczas pracodawca przejmujący staje się stroną w stosunkach pracy z pracownikami. Problematyczne w praktyce jest często ustalenie, czy faktycznie doszło do przejęcia zakładu pracy w rozumieniu Kodeksu pracy, np. w sytuacji, gdy pracodawca powierza część zadań podmiotowi trzeciemu. »

Przejęcie zakładu pracy a obowiązki bhp

Aktualizacja: 12.01.2012

Pracodawca na mocy art. 231 Kodeksu pracy przejął część zakładu pracy a z nim kilkunastu pracowników. Czy ma prawo domagać się od byłego pracodawcy o całość dokumentacji pracowniczej (akt osobowych) w tym potwierdzenie przeprowadzenia szkoleń z zakresu bhp i badań lekarskich? Czy ma obowiązek poddania pracowników badaniom lekarskim stwierdzającym brak przeciwwskazań do wykonywania pracy na zajmowanych stanowiskach? Czy musi ponownie przeszkolić przejętych pracowników z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy? »

Czy pracownicy przejętego zakładu pracy muszą złożyć nowe oświadczenia PIT-2

Aktualizacja: 06.12.2011

1 grudnia br. przejęliśmy jeden z oddziałów pewnej spółki wraz z jego pracownikami. Czy w takiej sytuacji możemy żądać od tych pracowników złożenia nowego oświadczenia PIT-2? »

Skutki zmiany siedziby pracodawcy

Aktualizacja: 31.10.2011

Jeśli pracodawca, który nie ma miejsca prowadzenia działalności w Polsce, zatrudnia tu pracowników, może zawrzeć porozumienie dotyczące obowiązku opłaty składek. W tej sytuacji obowiązek ten będzie w imieniu pracodawcy wypełniany przez pracownika. »

Obowiązki informacyjne w razie przejścia zakładu pracy na nowego pracodawcę

Aktualizacja: 25.07.2011

Przejście zakładu pracy powoduje, że pracodawca powinien poinformować pracowników m.in. o działaniach dotyczących warunków ich zatrudnienia. »

Fundusz socjalny po przejściu zakładu pracy na innego pracodawcę

Aktualizacja: 05.07.2011

Przejście zakładu pracy lub jego części na innego pracodawcę powoduje istotne konsekwencje prawne dla pracowników przejmowanego zakładu m.in. w zakresie zarządzania środkami zfśs. »

Wypłata "trzynastki" po przejęciu zakładu pracy

Aktualizacja: 02.06.2011

Z dniem 1 kwietnia 2011 r. przejęliśmy inny zakład pracy na podst. art. 231 k.p. W przejętym zakładzie regulamin wynagradzania przewiduje wypłatę dodatkowego wynagrodzenia rocznego na takich samych zasadach, jak w przypadku pracowników sfery budżetowej - inny jest jedynie termin wypłaty „trzynastki”. W naszej firmie nie wypłacamy tego świadczenia. Niektórzy z przejętych pracowników domagają się od nas przyznania i wypłaty „trzynastki”. Czy mamy obowiązek uwzględnić ich wnioski, jeżeli spełnili warunki do uzyskania dodatkowego wynagrodzenia rocznego? Czy w związku z taką wypłatą możemy domagać się od poprzedniego pracodawcy zwrotu połowy wypłaconej „trzynastki”? »

Pracownicy-cudzoziemcy po przejściu zakładu pracy na innego pracodawcę

Aktualizacja: 26.05.2011

W zakładzie pracy, w którym pracuje 35 pracowników, zatrudnionych jest 3 cudzoziemców. Zakład zostaje przejęty przez innego pracodawcę. Czy cudzoziemcy nadal pozostaną w zatrudnieniu w nowym zakładzie na warunkach, którymi byli objęci u dotychczasowego pracodawcy przed przejęciem? »

Status pracowników po przekształceniach formy organizacyjno-prawnej żłobków

Aktualizacja: 19.05.2011

Ustawa o opiece nad dziećmi do lat 3 zmieniła formę organizacyjno-prawną żłobków. Tracą one status zakładów opieki zdrowotnej i stają się albo gminnymi jednostkami budżetowymi, albo prywatnymi podmiotami bez statusu zakładu opieki zdrowotnej. Ustawa uregulowała także status pracowników zatrudnionych w jednostce działającej jako zakład opieki zdrowotnej. »

Przekształcenia żłobków - skutki dla pracowników

Aktualizacja: 01.04.2011

Zmiana statusu żłobków pociąga za sobą skutki dla osób w nich zatrudnionych. Mimo że mają oni zagwarantowane niezmienione warunki pracy i płacy, to jednak np. czas pracy pielęgniarek wydłuży się z 7 godz. 35 min. do 8 godz. dziennie. Do 3 maja 2011 r. dyrektor żłobka ma obowiązek poinformować pracowników o wszystkich zmianach warunków zatrudnienia. »

Skutki wydzierżawienia firmy dla dotychczasowego i nowego pracodawcy

Aktualizacja: 14.02.2011

Wydzierżawienie firmy przez dotychczasowego pracodawcę powoduje, że nowy pracodawca staje się z mocy prawa stroną stosunków pracy. Nie oznacza to jednak automatycznej zmiany treści podpisanych przez pracowników umów o pracę. Niekorzystna zmiana jest możliwa jedynie wtedy, gdy pracownik wyrazi na nią zgodę. »

Wypełnianie świadectwa pracy - podstawa prawna rozwiązania umowy

Aktualizacja: 09.02.2011

Pracodawca w ust. 3 lit. b świadectwa pracy podaje szczególne podstawy prawne rozwiązania stosunku pracy, które nie są zaliczane do kategorii ogólnych sposobów rozwiązania umów o pracę, skatalogowanych w art. 30 § 1 k.p. »

Zapobieganie wypadkom – szkolenia bhp pracowników

Aktualizacja: 26.01.2011

Wszystkie szkolenia z zakresu bhp, zarówno instruktaże, jak i szkolenia okresowe, powinny odbywać się w czasie pracy. Jeśli nie ma możliwości zorganizowania szkolenia w czasie pracy, można je przeprowadzić w dniu wolnym lub po pracy, ale wtedy pracownikowi trzeba zapłacić za godziny szkolenia lub oddać czas wolny. »

Czy zakup części majątku upadłej firmy oznacza konieczność zatrudnienia jej pracowników

Aktualizacja: 10.01.2011

Przejęcie składników majątkowych upadłego zakładu i kontynuacja działalności tego samego rodzaju oznaczają także konieczność przejęcia pracowników upadłej firmy w trybie art. 231 Kodeksu pracy (wyrok Sądu Najwyższego z 3 grudnia 2010 r., I PK 101/10). »

POLECANE

UMOWY ZLECENIA 2017

reklama

Ostatnio na forum

Eksperci portalu infor.pl

Mateusz Ostrowski

Analityk rynku produktów bankowych

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »