| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama

Temat: prawa i obowiązki w zakresie BHP

Poniżej prezentujemy wszystkie istotne informacje dotyczące tematu prawa i obowiązki w zakresie BHP. Przejrzyj nasze archiwum dotyczące prawa i obowiązki w zakresie BHP.

Jak urządzić i wyposażyć szatnię?

Aktualizacja: 08.11.2010

W zakładzie zajmującym się pakowaniem kawy i herbaty niedawno była przeprowadzona kontrola warunków higienicznosanitarnych. W trakcie kontroli inspektor stwierdził, że szatnie dla pracowników nie spełniają wymagań określonych w przepisach, a w szczególności zastrzeżenie inspektora budziło ich wyposażenie – zarzuty dotyczyły wolnego miejsca i liczby ławek. Jak powinny być urządzone i wyposażone szatnie? »

Ile razy w roku PIP może kontrolować zakład pracy?

Aktualizacja: 25.10.2010

W sklepie z tzw. dopalaczami były w tym roku przeprowadzane kontrole przez różne organy, m.in. przez inspekcję sanitarną, urząd skarbowy i Państwową Inspekcję Pracy. Czy są ograniczenia co do liczby kontroli PIP w danym roku? »

Jak przygotować się do prac zimowych?

Aktualizacja: 08.11.2010

Pracownicy wykonujący swoją pracę w trudnych warunkach atmosferycznych i niskiej temperaturze narażeni są przede wszystkim na upadki będące skutkiem poślizgnięcia się na ośnieżonej lub zalodzonej powierzchni oraz na odmrożenia kończyn, uszu czy choroby będące skutkiem gwałtownych zmian temperatury. W celu maksymalnego zmniejszenia tego ryzyka należy podjąć odpowiednie kroki, z których podstawowym jest właściwie przeprowadzona ocena wszystkich możliwych zagrożeń. »

Okulary do pracy przy komputerze

Aktualizacja: 28.10.2010

Ostatnio zgłosił się do mnie pracownik, który stwierdził, że należy mu się zwrot kosztu zakupu okularów do pracy przy komputerze. Czy rzeczywiście taki obowiązek wynika z przepisów prawa? Jeśli tak, to do jakiej kwoty? Czy pracodawca ma zwracać koszty całych okularów, czy np. tylko za oprawki? Czy faktura powinna być wystawiona na firmę? »

Czy prace konserwacyjne przy wózku widłowym może wykonywać operator?

Aktualizacja: 26.10.2010

Pracodawca, chcąc zaoszczędzić na kosztach, zlecił smarowanie układów oraz wymianę klocków hamulcowych wózka widłowego jednemu z pracowników, który wykonuje drobne naprawy samochodów w zakładzie pracy. Czy takie prace może wykonywać pracownik niemający uprawnień konserwatora wózków widłowych? »

Na jakie normy dotyczące oświetlenia stanowisk pracy należy powoływać się podczas pomiarów oświetlenia?

Aktualizacja: 22.10.2010

Pracodawca zakupił miernik do pomiaru natężenia oświetlenia na stanowiskach pracy. Zamierza we własnym zakresie przeprowadzić pomiary na stanowiskach pracy w biurze. Jakie powinien zastosować normy do oceny parametrów oświetlenia? »

W jaki sposób powinny być przeprowadzane pomiary hałasu?

Aktualizacja: 19.10.2010

W zakładzie pracy wprowadzono nową technologię wytwarzania wiążącą się z dużym natężeniem hałasu. Przez kogo i w jaki sposób powinny być przeprowadzone pomiary natężenia hałasu na poszczególnych stanowiskach? »

Jak informować pracowników o wynikach pomiarów czynników szkodliwych dla zdrowia na stanowiskach pracy?

Aktualizacja: 15.10.2010

Inspektor pracy w trakcie kontroli zakładu produkcyjnego zwrócił uwagę, że na stanowiskach pracy nie wywieszono wyników badań dotyczących czynników szkodliwych. Czy rzeczywiście przy każdym stanowisku należy wywiesić wyniki badań? Czy wystarczy, że pracownicy otrzymają informacje o występujących czynnikach szkodliwych oraz o ich poziomie podczas szkolenia i w ocenie ryzyka zawodowego? »

Jakie szkolenie okresowe powinien odbyć pracodawca wykonujący zadania służby bhp w swoim zakładzie?

Aktualizacja: 22.10.2010

Pracodawca, który zatrudnia w agencji ubezpieczeniowej 15 osób, w 2005 r. odbył szkolenie dla pracodawców wykonujących zadania służby bhp. Od tego czasu sam sprawuje obowiązki służby bhp. Jakie szkolenie powinien odbyć pracodawca, aby dalej móc realizować zadania tej służby? »

Czy w pomieszczeniu biurowym mogą być okna, które się nie otwierają?

Aktualizacja: 22.10.2010

Pracodawca zorganizował stanowiska pracy w pomieszczeniu, w którym są nieotwierane okna, ale jest zapewniona klimatyzacja. Pracownicy skarżą się na dyskomfort w związku z brakiem możliwości wywietrzenia pokoju. Czy w pomieszczeniach pracy mogą być okna, których nie można otworzyć? »

Czy wypadek na balu zorganizowanym podczas szkolenia wyjazdowego jest wypadkiem związanym z pracą?

Aktualizacja: 14.10.2010

Pracodawca zorganizował szkolenie poza miejscem wykonywania pracy. Wszystkim pracownikom wystawił druki delegacji służbowej. Szkolenie trwało od 8.00 do 16.00. Od godziny 20.00 pracodawca zorganizował bal, podczas którego zamierzał wynagrodzić pracowników za ich dotychczasowe osiągnięcia w pracy zawodowej. Przewidział uroczyste przemówienia, polecił jednej z pracownic przygotowanie specjalnych upominków dla swoich pracowników. Podczas balu pracownica przekazująca upominki pracodawcy poślizgnęła się na schodach, w wyniku czego straciła równowagę, spadła ze schodów i złamała nogę. W dalszej części balu obecność pracowników nie była obowiązkowa. Podczas balu wydarzył się też drugi wypadek – jeden z pracowników poszedł na spacer, podczas którego potknął się, przewrócił i złamał rękę. Czy oba zdarzenia są wypadkami przy pracy? Czy pracownikom będą przysługiwały świadczenia z ubezpieczenia wypadkowego? »

ZUS zaprasza na bezpłatne szkolenia

Aktualizacja: 20.10.2010

ZUS zaprasza pracodawców na bezpłatne szkolenia. Ich tematyka obejmuje m.in. przepisy dotyczące zasiłków z ubezpieczenia społecznego w razie choroby i macierzyństwa oraz bezpieczeństwo i higienę pracy. »

Ocena organizacji i warunków pracy w przedsiębiorstwach

Aktualizacja: 18.10.2010

Pracujący Polacy dobrze oceniają organizację i warunki pracy w przedsiębiorstwach. Ponad 80 proc. twierdzi, że w ich firmach praca jest dobrze zorganizowana, a ponad 90 proc., że przestrzegane są przepisy bezpieczeństwa i higieny pracy - wynika z badania ankietowego przeprowadzonego na zlecenie "Lewiatana". »

Przyjazne warunki pracy

Aktualizacja: 20.10.2010

Pomieszczenie pracy biurowej to miejsce, w którym wykonywana jest praca, wraz z wyposażeniem w środki i przedmioty konieczne do jej wykonywania. »

POLECANE

REWOLUCYJNE ZMIANY W UMOWACH ZLECENIA 2017

reklama

Ostatnio na forum

Eksperci portalu infor.pl

RESET2 Sp. z o.o.

RESET2 Sp. z o.o. istnieje od stycznia 2001 roku i kontynuuje działalność prowadzoną od 1992 roku przez RESET Computer Systems s.c. Spółka zajmuje się tworzeniem oraz wdrażaniem systemów informatycznych, wspomagających zarządzanie firmą. Produkty RESET2 to połączenie bogatych możliwości z łatwą i intuicyjną obsługą.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »