| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama

Temat: pracownik

Poniżej prezentujemy wszystkie istotne informacje dotyczące tematu pracownik. Przejrzyj nasze archiwum dotyczące pracownik.

Wypadek w drodze do lub z pracy – procedura po wypadku

Aktualizacja: 31.03.2016

Pracownik, który uległ wypadkowi w drodze do lub z pracy, zobowiązany jest o tym fakcie poinformować pracodawcę niezwłocznie. Pracodawca uruchamia właściwą procedurę związaną z wypadkiem w drodze do lub z pracy. »

Protokół powypadkowy - uprawnienia przysługujące poszkodowanemu

Aktualizacja: 07.06.2011

Poszkodowanemu w wypadku przy pracy pracownikowi przysługuje prawo zgłoszenia zastrzeżeń do ustaleń zawartych w protokole powypadkowym. Jeżeli uwagi pracownika nie zostaną uwzględnione przez zespół, to może on odwołać się do sądu pracy. »

ZUS zaprasza na bezpłatne szkolenia

Aktualizacja: 23.05.2011

Zakład Ubezpieczeń Społecznych zaprasza na bezpłatne szkolenia. Ich tematyka obejmuje m.in. dokumenty zgłoszeniowe, rozliczeniowe i płatnicze, bhp, wypadki przy pracy. »

Kontrole PIP w 2011 roku

Aktualizacja: 27.12.2010

W 2011 roku Państwowa Inspekcja Pracy (PIP) planuje przeprowadzenie w całym kraju 88 tysięcy kontroli, z czego 30 proc. ma dotyczyć skarg pracowników na pracodawców. Podobną liczbę kontroli przeprowadzono w tym roku. Szczególną uwagą PIP objęte będą sektory budownictwa oraz pozyskiwania i obróbki drewna. »

Wypadki przy pracy - nowy wzór statystycznej karty wypadku

Aktualizacja: 10.12.2010

Od 7 grudnia br. obowiązuje nowy wzór statystycznej karty wypadku przy pracy "Z-KW Statystyczna Karta Wypadku". »

Kontrole PIP - wynagrodzenia, bhp, legalność zatrudnienia

Aktualizacja: 26.11.2010

Spada liczba wypadków przy pracy. Od stycznia do października 2010 r. doszło do 424 śmiertelnych wypadków a ponad 600 osób doznało ciężkich obrażeń ciała. W tym samym okresie rok wcześniej zginęło 488 osób, a ponad 850 doznało ciężkich obrażeń - wynika z najnowszych danych PIP. »

Renta po wypadku

Aktualizacja: 22.07.2010

Pracownik, który ulegnie wypadkowi w drodze do pracy lub z pracy, nie uzyska już jednorazowego odszkodowania z ubezpieczenia wypadkowego. Może jednak otrzymać inne świadczenia – na zasadach bardziej korzystnych niż ogólnie obowiązujące – np. prawo do renty z tytułu niezdolności do pracy. »

Uznanie wypadku przy pracy

Aktualizacja: 22.12.2008

Przepis art. 3 ust. 1 pkt 2 ustawy z 30 października 2002 r. o ubezpieczeniu społecznym z tytułu wypadków przy pracy i chorób zawodowych (Dz.U. Nr 199, poz. 1673 z późn.zm.) umożliwia uznanie związku z pracą nie tylko wypadku, który zdarzył się podczas wykonywania przez pracownika czynności na rzecz pracodawcy,nawet bez polecenia, ale również wypadku, który nastąpił w związku z wykonywaniem tego rodzaju czynności. Związek funkcjonalny z pracą istnieje niezależnie od czasu i miejsca, w którym wypadek nastąpił. »

POLECANE

REWOLUCJA W EMERYTURACH

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

Jacek Trusiński

Radca prawny

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od kadry.Infor.pl
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK