| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama

Temat: pracownik

Poniżej prezentujemy wszystkie istotne informacje dotyczące tematu pracownik. Przejrzyj nasze archiwum dotyczące pracownik.

Nieodpłatne korzystanie z samochodu służbowego do celów prywatnych - przychód pracownika

Aktualizacja: 10.03.2016

Nieodpłatne korzystanie z samochodu służbowego do celów prywatnych powoduje po stronie pracownika dodatkowy przychód w wysokości zależnej od pojemności samochodu. »

Zmiany w PIT od aut służbowych - korzyść dla bogatych

Aktualizacja: 04.03.2015

Zmiany dotyczące rozliczenia PIT od użytkowania przez pracowników aut służbowych do celów prywatnych przynoszą korzyść tylko najbogatszym. Dlaczego? »

Zmienią się stawki za 1 kilometr przebiegu pojazdów używanych do celów służbowych

Aktualizacja: 30.09.2011

W Ministerstwie Infrastruktury trwają prace nad nowelizacją przepisów dotyczących zwrotu kosztów używania do celów służbowych samochodów osobowych, motocykli i motorowerów niebędących własnością pracodawcy. Zmienią się stawki za 1 kilometr przebiegu pojazdu (tzw. kilometrówka). »

Wliczanie do czasu pracy czasu dojazdu pracownika do miejsca delegacji

Aktualizacja: 22.07.2011

Jeden z naszych pracowników wyjechał w delegację w celu wykonania obowiązków w oddziale firmy, znajdującym się w innym mieście niż jego stałe miejsce pracy. Pracownik odbył podróż samochodem służbowym. Jak w przedstawionej sytuacji rozliczyć jego czas pracy? Czy w związku z tym, że pracownik prowadził samochód, aby dojechać do miejsca delegacji nie przewożąc innych pracowników, należy uznać, że czas dojazdu i powrotu do oddziału będzie dla niego czasem pracy? »

Przewidzieć ryzyko

Aktualizacja: 18.01.2011

Rozmowa ze Sławomirem Paruchem, wspólnikiem w Kancelarii Sołtysiński Kawecki & Szlęzak, kierującym Departamentem Prawa Pracy »

Czy pracownik, który dojeżdża do pracy służbowym samochodem, uzyskuje przychód ze stosunku pracy

Aktualizacja: 23.12.2010

Często stosowanym przez pracodawców bonusem motywującym do pracy są różnego rodzaju nieodpłatne świadczenia na rzecz pracowników. Mimo że skutecznie wpływają na poprawę wizerunku pracodawcy, najczęściej znacznie obciążają budżet pracownika. »

Samochód służbowy dla dyrektora, opieka medyczna dla pracownika

Aktualizacja: 24.11.2009

Samochód służbowy to benefit przyznawany głównie pracownikom najwyższego szczebla. Aż 96 proc. firm produkcyjnych oferuje go dyrektorom, a 51 proc. kierownikom – wynika z najnowszego raportu Sedlak & Sedlak „Analiza wybranych świadczeń pozapłacowych”. Dodatkowo, 86 proc. przedsiębiorstw pozwala zatrudnionym na najwyższym szczeblu zarządzania na korzystanie ze służbowego auta także w celach prywatnych. »

Opodatkowanie pozapłacowych świadczeń dla pracowników

Aktualizacja: 30.12.2008

Przyznając pracownikom dodatkowe świadczenia poza wynagrodzeniem za pracę, należy pamiętać o konieczności ich prawidłowego rozliczenia. »

POLECANE

REWOLUCJA W EMERYTURACH

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

Urszula Młynarczyk

W mojej kilkunastoletniej praktyce prawniczej, jednym z najtrudniejszych zagadnień jest prowadzenie z pracownikami negocjacji czy to w zakresie konieczności dokonania zmian u pracodawcy obowiązujących regulacji dotyczących na przykład zmiany regulaminu wynagrodzeń, regulaminu premiowania, zmiany regulaminu pracy w zakresie ustalenia na przykład nowych norm czasu pracy - w każdym przypadku gdy nowe regulacje są niekorzystne dla pracowników a ich wprowadzenie wymaga zmian umów o pracę. Umiejętność negocjowania jest również niezwykle ważna, w każdym przypadku, gdy dotyczy to rozwiązania umowy o pracę , szczególnie gdy przyczyny rozwiązania umowy o pracę leżą po stronie pracodawcy, czy też w przypadku wystąpienia u pracodawcy przypadku mobbingu, molestowania seksualnego czy też naruszenia zasad nierównego traktowania. W każdym z wyżej wymienionych przypadku, jak również w innych sprawach, które mogą wystąpić w ramach zatrudnienia pierwszorzędne znaczenie ma umiejętność prowadzenia rozmów z pracownikami w celu zminimalizowania wystąpienia konfliktu, lub w celu doprowadzenia do rozwiązania konfliktu i przywrócenia u pracodawcy normalnego toku działania i właściwych relacji pomiędzy pracownikami. Jednym z podstawowych obowiązków pracodawcy jest, bowiem zapewnienie normalnych warunków pracy, jak również przeciwdziałanie zjawiskom tworzących negatywną atmosferę. Umiejętność negocjowania i prowadzenia rozmów z pracownikami jest umiejętnością niezbędna, w którą, w mojej ocenie, musi być wyposażony pracownik HR. Pracownicy HR , nawet mając świadomość jak ważne jest kształtowanie prawidłowych zachowań i relacji pomiędzy pracownikami a pracodawcą, skupiają się w swojej pracy przede wszystkim na doskonaleniu znajomości przepisów prawa oraz szkoleniu się w umiejętności ich stosowania traktując to jako quasi „oręż”, który ma zapewnić pracodawcy ochronę prawną przy podejmowaniu działań wobec pracowników. Tymczasem wyłącznie znajomość przepisów prawa jakkolwiek niezbędna w tej pracy to jednak jak wynika z praktyki powinna korespondować z umiejętnościami negocjacyjnymi, gdyż dopiero to połączenie pozwala moim zdaniem wielu konfliktów uniknąć a praktycznie prawie wszystkie rozwiązać.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od kadry.Infor.pl
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK