| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Kadry > pracownik

Temat: pracownik

Poniżej prezentujemy wszystkie istotne informacje dotyczące tematu pracownik. Przejrzyj nasze archiwum dotyczące pracownik.

Jak kształtować wizerunek firmy

Aktualizacja: 03.08.2009

Niedawno założyłem firmę logistyczną. Wiem, jak ważny we współczesnym świecie jest wizerunek firmy. Zasada „Jak cię widzą, tak cię piszą” obowiązuje nadal. Chciałbym, aby wizerunek zewnętrzny mojej firmy był elegancki i prosty. Jakie zasady obowiązują przy wyborze papieru firmowego i wizytówek? Jaki powinien być układ informacji na tych drukach? Mam problem z doborem kolorystyki. Zamierzam także wprowadzić jednolity układ korespondencji e-mailowej. »

Kto jest pracownikiem?

Aktualizacja: 26.09.2011

Ubezpieczeniom społecznym podlegają przede wszystkim pracownicy. A więc osoby zatrudnione na podstawie stosunku pracy. »

Czas pracy niepełnosprawnego pracownika

Aktualizacja: 27.07.2009

Jestem zatrudniony na stanowisku magazyniera. W marcu 2009 r. przyznano mi umiarkowany stopień niepełnosprawności. Czy w tej sytuacji nadal będę zobowiązany do pracy 8 godzin na dobę i 40 godzin na tydzień? Czy z tego tytułu będą przysługiwały mi również inne uprawnienia? »

Odpowiedzialność pracownika

Aktualizacja: 21.07.2009

Prowadzę firmę produkcyjną. 8 lipca br. jedna z maszyn uległa awarii i produkcja w całym zakładzie została wstrzymana. Uszkodzenie nastąpiło w wyniku błędu popełnionego przez pracownika. Co możemy w takiej sytuacji zrobić. Czy możemy żądać od pracownika odszkodowania? »

Napoje dla pracowników

Aktualizacja: 27.09.2011

Pracodawca ma obowiązek zapewnić napoje w czasie upałów. Napoje mają zapobiegać odwodnieniu organizmu i jego przegrzaniu. Jest to szczególnie ważne w czasie upalnego lata. »

W jaki sposób motywować pracowników

Aktualizacja: 09.07.2009

Specyfika organizacji firm typu shared service, a także charakter pracy w nich, sprawiają, że konieczne staje się takie motywowanie pracowników, by zechcieli związać się z firmą na dłużej. Jednak zanim zostanie postawione pytanie, jak motywować, trzeba odpowiedzieć sobie na pytanie, kogo i do czego. Jakie więc możliwości mają zarządy takich organizacji, by efektywnie budować więzi z najlepszymi pracownikami? »

Czy ojciec dziecka ma prawo do zasiłku macierzyńskiego

Aktualizacja: 09.07.2009

Pracownikowi 28 kwietnia 2009 r. urodziło się dziecko. Matka dziecka, która nie podlega ubezpieczeniu z żadnego tytułu, 25 maja 2009 r. trafiła do szpitala. W szpitalu była do 15 czerwca 2009 r. Pracownik wystąpił o urlop i zasiłek macierzyński na okres pobytu żony w szpitalu. Czy w tej sytuacji za okres pobytu matki dziecka w szpitalu pracownik ma prawo do zasiłku macierzyńskiego? »

Ochrona danych osobowych w stosunkach pracy

Aktualizacja: 19.06.2009

Pracodawca, zatrudniając pracownika, wchodzi w posiadanie jego danych osobowych. W związku z tym musi pamiętać o tym, że takie informacje podlegają szczególnej ochronie a przetwarzanie danych tzw. wrażliwych jest zabronione. »

Wynagrodzenie pracowników młodocianych

Aktualizacja: 16.06.2009

Wynagrodzenie pracowników zatrudnionych na podstawie umów o pracę zawartych w celu przygotowania zawodowego może zostać określone na poziomie dużo niższym niż minimalne wynagrodzenie za pracę przewidziane dla innych pracowników. »

Co należy zrobić, gdy do ZUS nie wpłynęły wysłane przez pracodawcę zwolnienia lekarskie pracownika

Aktualizacja: 21.12.2009

Nasza pracownica przebywa na zwolnieniu lekarskim. Jest w zagrożonej ciąży. Dostarczyła nam zwolnienia i wypłaciliśmy jej wynagrodzenie chorobowe. Po zakończeniu wypłaty wynagrodzenia wysyłaliśmy zwolnienia lekarskie listem poleconym do ZUS w celu wypłaty zasiłku chorobowego. Pracownica nie otrzymała zasiłku chorobowego za marzec i kwiecień. Okazało się, że do ZUS nie wpłynęły wysłane przez nas zwolnienia lekarskie. Co w takiej sytuacji możemy zrobić, aby pracownica otrzymała przysługujący jej zasiłek chorobowy? »

Jak zgodnie z prawem przekazywać pracownikom polecenia

Aktualizacja: 15.06.2009

Istotą stosunku pracy jest jej wykonywanie pod kierownictwem pracodawcy. Pracodawca jest uprawniony do organizowania pracy, a tym samym do wydawania poleceń. Podstawowym obowiązkiem pracownika jest zaś stosowanie się do poleceń przełożonych. Przepisy Kodeksu pracy nie precyzują formy poleceń ani dokładnej treści czy sposobu ich wydawania. W jakiej zatem formie i co pracodawca może zlecać pracownikowi, by nie narazić się na zarzut naruszenia przepisów prawa? »

Brak zaufania do pracownika

Aktualizacja: 12.06.2009

Jestem kadrową w firmie budowlanej. W ostatnim czasie firma była zmuszona wypłacić kilku klientom odszkodowanie za nieterminowość realizacji zadań. Opóźnienia powstały z winy jednej z osób należących do kadry kierowniczej w naszej firmie. Właściciel firmy chce rozwiązać umowę z tą osobą. Czy w uzasadnieniu swojej decyzji może podać jako przyczynę brak zaufania do pracownika? »

Czy pracownik może odmówić wyznaczenia go na osobę odpowiedzialną za udzielanie pierwszej pomocy w zakładzie

Aktualizacja: 10.06.2009

Chcemy wyznaczyć w zakładzie pracownika do udzielania pierwszej pomocy. Pracownik, któremu zaproponowaliśmy tę funkcję, nie wyraził na to zgody. Tłumaczył się tym, że wychowuje dziecko w wieku do 4 lat i nie chce mieć dodatkowych obowiązków. Czy pracownik może odmówić bycia odpowiedzialnym za udzielanie pierwszej pomocy? Czy powód podany przez pracownika jest wystarczający? Zależy nam na tym, aby ten pracownik był odpowiedzialny za udzielanie pierwszej pomocy, ponieważ ma ukończony w tym zakresie odpowiedni kurs. »

Zmierzone wartości czyli co motywuje młodych pracowników

Aktualizacja: 08.06.2009

Wielu autorów zainteresowanych problematyką funkcjonowania człowieka w pracy podkreśla, że takie pojęcia, jak motywy i wartości są sobie bardzo bliskie. Zakłada się, że pełnią one podobne funkcje, organizując i sterując zachowaniem ludzi. Co istotne, wartości są łatwo dostępne w bezpośrednim pomiarze, podczas gdy pomiar motywów jest właściwie niemożliwy. Dlatego też sądzi się, że często jesteśmy zmuszeni wnioskować o motywach pośrednio, właśnie z pomiaru wartości. Czego dzięki takiemu podejściu dowiadujemy się o motywach młodych i przyszłych pracowników? »

W jaki sposób komunikować się z pracownikami

Aktualizacja: 05.06.2009

Dążenie do stworzenia harmonijnych relacji w grupie i realizacji wspólnych celów to zadanie, jakiego podejmują się wszyscy menedżerowie. Każdy z nich chce stworzyć zgraną grupę, dla której członków dążenie do osiągnięcia sukcesu, maksymalizacja zysków firmy i szeroko pojęte jej dobro będzie wartością nadrzędną. Komu udaje się stworzyć zgraną i wydajną grupę? W jaki sposób należy komunikować się z pracownikami, by czuli się potrzebni organizacji i identyfikowali się z nią? »

POLECANE

UMOWY ZLECENIA 2017

reklama

Ostatnio na forum

Eksperci portalu infor.pl

Piotr Paszek

Doradca podatkowy

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »