Poniżej prezentujemy wszystkie istotne informacje dotyczące tematu pracodawca. Przejrzyj nasze archiwum dotyczące pracodawca.
Nawiązanie stosunku pracy na podstawie mianowania
Aktualizacja: 17.09.2015
Kodeks pracy nie zawiera szczegółowej regulacji poświęconej mianowaniu. W tym zakresie odsyła do innych aktów prawnych regulujących prawa i obowiązki poszczególnych grup zawodowych. Nawiązanie stosunku pracy na podstawie mianowania może nastąpić tylko wtedy, gdy przewidują to przepisy prawa, np. ustawa o pracownikach samorządowych, czy Karta Nauczyciela. »
Aktualizacja: 25.02.2013
Pracę w urzędzie może uzyskać osoba spełniająca warunki określone w ustawie o służbie cywilnej lub o pracownikach samorządowych oraz w ogłoszeniu o naborze. Zwykle przeprowadzana jest tylko rozmowa kwalifikacyjna, chociaż przepisy dopuszczają stosowanie testów wiedzy. »
Zatrudnianie osób niepełnosprawnych w urzędach
Aktualizacja: 15.11.2011
Znowelizowana ustawa o służbie cywilnej zawiera uregulowania umożliwiające zwiększenie zatrudnienia osób niepełnosprawnych w służbie cywilnej, urzędach państwowych, jak również jednostkach samorządowych. »
Aktualizacja: 11.01.2011
Pracownik zatrudniony w naszym urzędzie odbywa aplikację legislacyjną organizowaną przez Rządowe Centrum Legislacji. Przepisy dotyczące odbywania tej aplikacji nie przewidują dla pracownika urlopu szkoleniowego oraz zwolnień od pracy. Czy pracownikowi przysługuje urlop szkoleniowy i zwolnienia od pracy na podstawie przepisów Kodeksu pracy? »