| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama

Temat: pracodawca

Poniżej prezentujemy wszystkie istotne informacje dotyczące tematu pracodawca. Przejrzyj nasze archiwum dotyczące pracodawca.

Sytuacja członków zarządu w wypadku przejścia przedsiębiorstwa na innego pracodawcę

Aktualizacja: 29.05.2017

Zgodnie z art. 23(1) § 1 kodeksu pracy, w razie przejścia zakładu pracy lub jego części na innego pracodawcę staje się on z mocy prawa stroną w dotychczasowych stosunkach pracy. Czy reguła ta dotyczy także stosunków pracy pracowników będących członkami zarządu? »

Przejście zakładu pracy na innego pracodawcę a umowa o zakazie konkurencji - SN

Aktualizacja: 07.05.2015

Przejście zakładu pracy na innego pracodawcę nie powoduje, że nowy pracodawca staje się z mocy prawa stroną w umowie o zakazie konkurencji po ustaniu stosunku pracy. Sąd Najwyższy wydał w tej sprawie uchwałę dnia 6 maja 2015 r. (III PZP 2/15). »

Przejęcie zakładu pracy - 7 najczęstszych błędów

Aktualizacja: 11.03.2015

Przejście zakładu pracy przez nowego pracodawcę reguluje Kodeks pracy. Pomimo funkcjonowania przepisów kodeksowych w praktyce często przy przejściu zakładu pracy na innego pracodawcę dochodzi do popełniania licznych uchybień. Jakich 7 najczęstszych błędów dopuszczają się w tej sytuacji pracodawcy? »

Czym jest przejście zakładu pracy?

Aktualizacja: 24.01.2013

Sprzedaż przedsiębiorstwa z punktu widzenia pracowników wiąże się z tzw. przejściem zakładu pracy. Nabywca przedsiębiorstwa z mocy prawa staje się wobec nich nowym pracodawcą. Pracownicy zbywcy z mocy prawa stają się pracownikami nabywcy przedsiębiorstwa. »

Skutki zmiany siedziby pracodawcy

Aktualizacja: 31.10.2011

Jeśli pracodawca, który nie ma miejsca prowadzenia działalności w Polsce, zatrudnia tu pracowników, może zawrzeć porozumienie dotyczące obowiązku opłaty składek. W tej sytuacji obowiązek ten będzie w imieniu pracodawcy wypełniany przez pracownika. »

Obowiązki informacyjne w razie przejścia zakładu pracy na nowego pracodawcę

Aktualizacja: 25.07.2011

Przejście zakładu pracy powoduje, że pracodawca powinien poinformować pracowników m.in. o działaniach dotyczących warunków ich zatrudnienia. »

Wypłata "trzynastki" po przejęciu zakładu pracy

Aktualizacja: 02.06.2011

Z dniem 1 kwietnia 2011 r. przejęliśmy inny zakład pracy na podst. art. 231 k.p. W przejętym zakładzie regulamin wynagradzania przewiduje wypłatę dodatkowego wynagrodzenia rocznego na takich samych zasadach, jak w przypadku pracowników sfery budżetowej - inny jest jedynie termin wypłaty „trzynastki”. W naszej firmie nie wypłacamy tego świadczenia. Niektórzy z przejętych pracowników domagają się od nas przyznania i wypłaty „trzynastki”. Czy mamy obowiązek uwzględnić ich wnioski, jeżeli spełnili warunki do uzyskania dodatkowego wynagrodzenia rocznego? Czy w związku z taką wypłatą możemy domagać się od poprzedniego pracodawcy zwrotu połowy wypłaconej „trzynastki”? »

Pracownicy-cudzoziemcy po przejściu zakładu pracy na innego pracodawcę

Aktualizacja: 26.05.2011

W zakładzie pracy, w którym pracuje 35 pracowników, zatrudnionych jest 3 cudzoziemców. Zakład zostaje przejęty przez innego pracodawcę. Czy cudzoziemcy nadal pozostaną w zatrudnieniu w nowym zakładzie na warunkach, którymi byli objęci u dotychczasowego pracodawcy przed przejęciem? »

Status pracowników po przekształceniach formy organizacyjno-prawnej żłobków

Aktualizacja: 19.05.2011

Ustawa o opiece nad dziećmi do lat 3 zmieniła formę organizacyjno-prawną żłobków. Tracą one status zakładów opieki zdrowotnej i stają się albo gminnymi jednostkami budżetowymi, albo prywatnymi podmiotami bez statusu zakładu opieki zdrowotnej. Ustawa uregulowała także status pracowników zatrudnionych w jednostce działającej jako zakład opieki zdrowotnej. »

Skutki wydzierżawienia firmy dla dotychczasowego i nowego pracodawcy

Aktualizacja: 14.02.2011

Wydzierżawienie firmy przez dotychczasowego pracodawcę powoduje, że nowy pracodawca staje się z mocy prawa stroną stosunków pracy. Nie oznacza to jednak automatycznej zmiany treści podpisanych przez pracowników umów o pracę. Niekorzystna zmiana jest możliwa jedynie wtedy, gdy pracownik wyrazi na nią zgodę. »

Zapobieganie wypadkom – szkolenia bhp pracowników

Aktualizacja: 26.01.2011

Wszystkie szkolenia z zakresu bhp, zarówno instruktaże, jak i szkolenia okresowe, powinny odbywać się w czasie pracy. Jeśli nie ma możliwości zorganizowania szkolenia w czasie pracy, można je przeprowadzić w dniu wolnym lub po pracy, ale wtedy pracownikowi trzeba zapłacić za godziny szkolenia lub oddać czas wolny. »

Czy zakup części majątku upadłej firmy oznacza konieczność zatrudnienia jej pracowników

Aktualizacja: 10.01.2011

Przejęcie składników majątkowych upadłego zakładu i kontynuacja działalności tego samego rodzaju oznaczają także konieczność przejęcia pracowników upadłej firmy w trybie art. 231 Kodeksu pracy (wyrok Sądu Najwyższego z 3 grudnia 2010 r., I PK 101/10). »

Przejęcie pracowników w trybie art. 23(1) k.p. - dokumenty ZUS

Aktualizacja: 20.12.2010

Jestem wspólnikiem spółki z ograniczoną odpowiedzialnością. Planuję przejąć całą firmę mojego brata, tzn. cały jej majątek oraz zobowiązania. Moja spółka ma również przejąć pracowników zatrudnionych w firmie brata, w trybie art. 231 kodeksu pracy – bez rozwiązywania i ponownego nawiązania stosunku pracy. Jakie druki powinienem w związku z tym złożyć do ZUS? »

Duża zmiana, duży problem? System zarządzania zasobami ludzkimi w PVCP – studium przypadku

Aktualizacja: 16.12.2010

Fuzje, przejęcia, konsolidacje, restrukturyzacja to sytuacje, które zwykle mrożą krew w żyłach pracownikom działów HR. Na pierwszy plan wysuwają się nurtujące pytania o utrzymanie poziomu zatrudnienia, proces komunikacji zmiany w organizacji, identyfikację obszarów poddanych restrukturyzacji. »

Za jaki okres należy sporządzić PIT-11 dla pracowników przejętych w trakcie roku

Aktualizacja: 15.11.2010

Od 1 sierpnia br. nasza spółka wykupiła jeden z oddziałów innej firmy, przejmując od niej jednocześnie 10 pracowników. Z ostatnim dniem października jeden z przejętych pracowników rozwiązał umowę o pracę i zwrócił się do nas z pisemną prośbą o wystawienie informacji PIT-11 po wypłacie wynagrodzenia za październik. Za jaki okres powinniśmy wystawić mu PIT-11? »

POLECANE

REWOLUCJA W EMERYTURACH

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

mKsiegowa.pl program księgowy

mKsiegowa.pl to program księgowy online dla spółek, stowarzyszeń i fundacji. Magazyn online. Efaktura.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od kadry.Infor.pl
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK