| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama

Temat: pracodawca

Poniżej prezentujemy wszystkie istotne informacje dotyczące tematu pracodawca. Przejrzyj nasze archiwum dotyczące pracodawca.

Palarnie w zakładach pracy nie muszą spełniać wymagań bhp

Aktualizacja: 06.10.2011

Wymagania bhp dotyczące palarni w zakładach pracy przestały obowiązywać 6 września 2011 r. W wyniku zmiany przepisów pracodawcy, którzy zdecydują się zapewnić pracownikom palarnię, nie będą narażeni na koszty związane z koniecznością dostosowania takiego pomieszczenia do restrykcyjnych wymagań bhp. Taką zmianę wprowadziła nowelizacja rozporządzenia w sprawie ogólnych przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy. »

Maksymalna temperatura w pomieszczeniach pracy

Aktualizacja: 04.08.2011

W naszym zakładzie zatrudniamy pracowników pracujących w biurze oraz przy lekkich pracach fizycznych w hali. W okresie letnim, kiedy występują upały, często w pomieszczeniach pracy jest wysoka temperatura – około 30°C. Czy taka temperatura jest dopuszczalna? »

Czy zakaz palenia wyrobów tytoniowych w miejscu pracy dotyczy e-papierosów?

Aktualizacja: 14.03.2011

E-papieros nie jest wyrobem tytoniowym, dlatego pracownicy, którzy palą elektroniczne papierosy, nie naruszają zakazu palenia tytoniu w pomieszczeniach zakładu pracy. »

Jakie obowiązki wobec pracowników ma pracodawca w czasie zimy

Aktualizacja: 13.01.2011

Obecna zima mocno daje się we znaki zarówno pracownikom, jak i pracodawcom. Znaczne opady śniegu i zamiecie śnieżne utrudniają, a czasem nawet uniemożliwiają pracownikom dotarcie do pracy. Pracodawcy mają więc wątpliwości, jak potraktować takie spóźnienia lub nieobecności w pracy. Czy zawsze należy uznać je za usprawiedliwione? Czy w związku z zimą pracodawcy mają dodatkowe obowiązki w zakresie bhp? »

Czy właściciel firmy musi tworzyć palarnie na terenie zakładu pracy?

Aktualizacja: 12.12.2010

W życie weszła ustawa o ochronie zdrowia przed następstwami używania tytoniu i wyrobów tytoniowych. Czy na jej podstawie właściciele firm zwolnieni są z obowiązku tworzenia palarni? »

Gdzie stosuje się oświetlenie ewakuacyjne?

Aktualizacja: 15.11.2010

W zaleceniach pokontrolnych pracodawca został zobowiązany do zainstalowania oświetlenia ewakuacyjnego. W jakich obiektach i pomieszczeniach należy stosować oświetlenie ewakuacyjne i jakie powinno ono spełniać wymagania? »

Zakaz palenia w zakładach pracy - nie ma obowiązku wyznaczenia palarni

Aktualizacja: 16.11.2010

Zakaz palenia tytoniu obowiązuje w zakładach pracy i innych miejscach określonych ustawą o ochronie zdrowia przed następstwami używania tytoniu. Pracodawca może wyznaczyć palarnię, ale nie jest to jego obowiązkiem. »

Jak urządzić i wyposażyć szatnię?

Aktualizacja: 08.11.2010

W zakładzie zajmującym się pakowaniem kawy i herbaty niedawno była przeprowadzona kontrola warunków higienicznosanitarnych. W trakcie kontroli inspektor stwierdził, że szatnie dla pracowników nie spełniają wymagań określonych w przepisach, a w szczególności zastrzeżenie inspektora budziło ich wyposażenie – zarzuty dotyczyły wolnego miejsca i liczby ławek. Jak powinny być urządzone i wyposażone szatnie? »

Na jakie normy dotyczące oświetlenia stanowisk pracy należy powoływać się podczas pomiarów oświetlenia?

Aktualizacja: 22.10.2010

Pracodawca zakupił miernik do pomiaru natężenia oświetlenia na stanowiskach pracy. Zamierza we własnym zakresie przeprowadzić pomiary na stanowiskach pracy w biurze. Jakie powinien zastosować normy do oceny parametrów oświetlenia? »

W jakiej maksymalnej temperaturze mogą pracować pracownicy

Aktualizacja: 19.07.2010

W naszym zakładzie zatrudniamy pracowników pracujących w biurze oraz przy lekkich pracach fizycznych w hali. W okresie letnim, kiedy występują upały, często w pomieszczeniach pracy jest wysoka temperatura – około 30°C. Czy taka temperatura jest dopuszczalna? »

Jak koncepcja aranżacji biura wpływa na efektywność?

Aktualizacja: 14.04.2010

Firmy europejskie coraz częściej aranżują własne powierzchnie zgodnie z koncepcją elastycznego biura. Stanowisk pracy jest mniej niż pracowników, a oprócz tradycyjnych biurek istotne znaczenie mają strefy relaksu. Na czym polega taka koncepcja organizowania przestrzeni? Z czego wynika i czy może ona usprawnić działanie firmy, poprawić efektywność oraz zoptymalizować koszty? »

POLECANE

URLOPY WYPOCZYNKOWE

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

Duże Odszkodowania

Kancelaria odszkodowawcza

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od kadry.Infor.pl
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK