| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Kadry > pracodawca

Temat: pracodawca

Poniżej prezentujemy wszystkie istotne informacje dotyczące tematu pracodawca. Przejrzyj nasze archiwum dotyczące pracodawca.

Inicjatywy z zakresu zarządzania wiedzą – opis praktyk

Aktualizacja: 28.02.2012

Wszechobecność informacji wymusza zajęcie się nią w sposób systemowy wewnątrz organizacji. Dla jednych jest to moda, dla innych konieczność. W dzisiejszych czasach, aby wiedzę, na której zależy organizacji, móc efektywnie pozyskiwać, przekazywać i stosować w praktyce, niezbędne jest profesjonalne podejście do zarządzania tym obszarem. W jaki sposób skutecznie zarządzać wiedzą, które metody sprawdzają się najlepiej i jak przy tym osiągać efekty biznesowe – prezentujemy na przykładzie firm Bank Pekao SA, Deloitte Advisory oraz Grupa ITI. »

Stopa bezrobocia w styczniu wyniosła 13,2 proc.

Aktualizacja: 23.02.2012

W styczniu, po raz kolejny wzrosła liczba bezrobotnych. Stopa bezrobocia w styczniu wyniosła 13,2 proc. wobec 12,5 proc. w grudniu - poinformował w czwartek GUS. »

Propozycje zmian w czasie pracy

Aktualizacja: 23.02.2012

7 lutego 2012 r. w siedzibie Pracodawców RP odbyła się debata „Problemy ze stosowaniem przepisów o czasie pracy. Propozycja zmian”. Zdaniem uczestników obowiązujące przepisy dotyczące czasu pracy są przestarzałe i nie odpowiadają dzisiejszym potrzebom firm. »

Metody komunikacyjne w pracy mediatora

Aktualizacja: 22.02.2012

Postawa i doświadczenie życiowe mediatora oraz to, jakim jest człowiekiem, decyduje o tym, czy strony mu zaufają. Czy to wystarczy? Niestety, nie. Potrzebuje jeszcze dwóch „drobiazgów”: wiedzy teoretycznej i praktycznej (znajomości struktury procesu mediacji i doświadczenia w przewidywaniu dynamiki relacji w konflikcie) oraz ogromnej sprawności w zakresie komunikacji. Sprawność ta polega na używaniu określonych narzędzi komunikacyjnych w odpowiednich momentach, czyli wtedy, gdy strony będą chciały z danej sugestii mediatora skorzystać. »

Jak zapewnić efektywność programów mentoringowych?

Aktualizacja: 21.02.2012

Firmy, które planują wdrożenie sformalizowanych programów mentoringowych, oczekują zapewnienia ich efektywności oraz optymalnego przebiegu. Często pojawiają się pytania dotyczące uczestników procesu. Jak zdefiniować rolę podopiecznego w procesie mentoringowym i co jest najważniejsze na poziomie postawy, kompetencji podopiecznego? Jak przygotować pracowników do pełnienia funkcji mentorów oraz jakie kompetencje powinni posiadać? »

Co można zyskać, rozwijając w pracownikach poczucie wartości i pewności siebie?

Aktualizacja: 20.02.2012

Rozwijanie w innych poczucia wartości i pewności siebie przynosi firmie wiele korzyści: pracownicy są mocniej zaangażowani w pracę, są bardziej samodzielni, czując się doceniani i bezpieczni są w stanie naprawiać własne błędy, a także są gotowi uczyć się nowych umiejętności. Dzięki temu organizacje są lepiej przygotowane do działania w trudnych warunkach. To inwestycja, która przynosi wymierne rezultaty. »

Świadczenia z zfśs a zajęcia komornicze

Aktualizacja: 15.02.2012

O tym, czy pracodawca może dokonać potrąceń z wypłacanego pracownikowi świadczenia z funduszu świadczeń socjalnych, decyduje treść pisma otrzymanego od komornika. Pismo to powinno wskazywać wszystkie świadczenia podlegające zajęciu. »

Jak utworzyć fundusz socjalno-bytowy

Aktualizacja: 23.02.2012

Działalność socjalna pracodawców nie ogranicza się tylko do zakładowego funduszu świadczeń socjalnych. Pracodawcy, którzy nie tworzą zfśs i nie wypłacają pracownikom świadczeń urlopowych, prowadzoną przez siebie działalność socjalną mogą zorganizować w dowolny sposób, np. tworząc fundusz socjalno-bytowy. »

Zawarcie porozumienia wyjątkowego w sprawie delegowania pracowników

Aktualizacja: 23.02.2012

Pracodawca, który chciałby oddelegować swoich pracowników do pracy w innym kraju Unii Europejskiej, ale nie spełnia ogólnych warunków dla zachowania polskiego ustawodawstwa delegowanych pracowników, może wnioskować o zawarcie porozumienia wyjątkowego na podstawie przepisów rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady WE nr 883/2004. Dzięki temu uniknie formalności związanych z obowiązkiem ubezpieczenia pracowników w innym kraju UE. »

Wypalenie zawodowe - w jaki sposób mu zapobiegać?

Aktualizacja: 03.02.2012

Być może przeżywasz już objawy wypalenia – od dłuższego czasu odczuwasz silne zmęczenie (fizyczne i psychiczne), nadmiernie dystansujesz się od swoich obowiązków i osób, z którymi współpracujesz, nie układają się Twoje relacje zawodowe, nabierasz przeświadczenia, że nie jesteś kompetentnym pracownikiem, a do tego masz wrażenie, że jesteś sam ze swoimi problemami? Jeżeli tak, to warto zapoznać się z zamieszczonymi niżej wskazówkami. »

Czy pracownik może żądać wydania polecenia służbowego na piśmie

Aktualizacja: 01.02.2012

Kierowniczka działu księgowości naszej firmy zleciła pracownicy swojego działu wykonanie części pilnej pracy za inną pracownicę, która wzięła 3 dni urlopu na żądanie. Pracownica poprosiła o wydanie tego polecenia na piśmie i odmówiła wykonania ustnego polecenia. Czy kierowniczka powinna na piśmie zlecić swojej podwładnej wykonanie innej pracy? »

Zasady opłacania składek na ubezpieczenie wypadkowe

Aktualizacja: 31.01.2012

Składka na ubezpieczenie wypadkowe w całości opłacana jest przez pracodawcę. Nie jest ona jednak jednakowa dla wszystkich pracodawców. »

Spór z pracownikiem: zawarcie ugody czy droga sądowa?

Aktualizacja: 24.01.2012

Pracownik i pracodawca, między którymi zaistniał spór, powinni dążyć do jego polubownego rozwiązania. Jeśli jednak nie jest to możliwe, stronom pozostaje droga sądowa. Przed wstąpieniem na ścieżkę procesową warto wiedzieć, jakie warunki trzeba spełnić, by móc dochodzić swoich praw przed sądem pracy, a także kto i w jakim zakresie może reprezentować stronę w postępowaniu. »

2012 – niełatwy dla przedsiębiorców

Aktualizacja: 23.01.2012

Od dłuższego czasu fora internetowe aż huczą od prognoz gospodarczych na 2012 rok. Większość z nich nie napawa optymizmem – przedsiębiorcy i pracownicy obawiają się tego, co przyniesie rok. »

Kompetencje osobiste mediatora w organizacji

Aktualizacja: 16.01.2012

Kiedy w firmie pojawiają się kłopoty związane z konfliktem, zarówno jego strony, jak i obserwatorzy odczuwają bezradność. W naturalnym odruchu szukają kogoś silnego i dojrzałego, kto pomoże im rozwiązać tę sytuację. Jakie cechy osobiste powinien posiadać mediator, aby sprostać tak dużym oczekiwaniom? »

POLECANE

UMOWY ZLECENIA 2017

reklama

Ostatnio na forum

Eksperci portalu infor.pl

Karol Grymuła

Ekspert w zakresie kredytów mieszkaniowych.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »