| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Kadry > pracodawca

Temat: pracodawca

Poniżej prezentujemy wszystkie istotne informacje dotyczące tematu pracodawca. Przejrzyj nasze archiwum dotyczące pracodawca.

Z oceanu do akwarium czyli menedżer korporacyjny w małej firmie

Aktualizacja: 24.08.2009

Spopularyzowane przez media od pół roku pojęcie „kryzys” w wielu firmach – zwłaszcza korporacjach – skutkuje cięciem kosztów marketingowych, socjalnych i osobowych. Okazuje się, że mniej lub bardziej enigmatyczne słowo „kryzys” może być sprytnym parawanem, za którym kryje się nie tylko ekonomia, ale zwłaszcza zwalnianie osób najbardziej niewygodnych w firmach, a także kosztotwórczych, czyli menedżerów. »

Staż pracy

Aktualizacja: 05.11.2010

Staż pracy określamy okres zatrudnienia, czyli okres pracy wykonywanej na podstawie umowy o pracę, powołania, wyboru, mianowania lub spółdzielczej umowy o pracę, a w zasadzie czas, w którym pracownik pozostawał w stosunku pracy. »

Informowanie o przepisach dotyczących równego traktowania (art. 94(1))

Aktualizacja: 29.09.2011

Kodeks pracy nakłada na pracodawcę obowiązek informowania pracowników o obowiązujących w danym zakładzie przepisach dotyczących równego traktowania w zatrudnieniu. »

Obowiązki pracodawcy (art. 94)

Aktualizacja: 29.09.2011

Kodeks pracy określa podstawowe obowiązki, jakie ma pracodawca względem swoich pracowników. »

Przedawnienie roszczeń wobec osoby, która nie ma pełnej zdolności prawnej (art.294)

Aktualizacja: 02.10.2011

Osoba, która nie posiada pełnej zdolności do czynności prawnych ma szczególne udogodnienia. Przejawią się to miedzy innymi w wydłużonych terminach przedawnienia roszczeń. »

Jakich danych może domagać się od pracownika pracodawca? (art. 22(1))

Aktualizacja: 28.09.2011

Pracodawca może domagać się od pracownika podania tylko określonych danych osobowych. Od kandydata na pracownika pracodawca może żądać jeszcze mniejszej ilości danych. »

Przejście zakładu pracy na innego pracodawcę (art. 23 (1))

Aktualizacja: 18.09.2014

W razie przejścia zakładu pracy lub jego części na innego pracodawcę staje się on pracodawcą w dotychczasowych stosunkach pracy. Jakie prawa i obowiązki wiążą się z tym przejęciem? »

Kto to jest pracodawca? (art. 3)

Aktualizacja: 27.09.2011

Kodeks pracy wprowadza jednolitą definicję pracodawcy określając tym samym, kto może zatrudniać pracowników, a kto nie. »

Odpowiedzialność pracodawcy za wykroczenia przeciwko prawom pracownika (art. 281)

Aktualizacja: 05.10.2011

Wykroczenie to zawinione popełnienie czynu społecznie szkodliwego zabronionego przez ustawę pod groźbą kary. Wykroczeniem jest tylko ten czyn, co do którego uznano, że jest społecznie szkodliwy. »

Jakie kary grożą pracodawcy za wykroczenia przeciwko prawom pracownika? (art. 282)

Aktualizacja: 05.10.2011

Pracodawca odpowiada za szkody wyrządzone przez niewypłacania wynagrodzenia, niewydanie świadectwa pracy i nieudzielenie pracownikowi urlopu wypoczynkowego. »

Czym jest regulamin wynagrodzenia? (art. 77 (2))

Aktualizacja: 05.10.2011

Regulamin wynagrodzenia ustalony przez pracodawcę to wewnętrzny akt prawny, który określa zasady wynagradzania u danego pracodawcy. Ustalany kiedy pracodawca nie jest objęty układem zbiorowym pracy. »

Odpowiedzialność za wykroczenia przeciwko prawom pracownika (art. 281-283)

Aktualizacja: 05.10.2011

W dziale trzynastym znajdują się regulacje dotyczące odpowiedzialność za naruszenie indywidualnych praw pracowników. »

Wynagrodzenie i inne świadczenia (art. 77(2)-93)

Aktualizacja: 05.10.2011

Dział trzeci reguluje kwestie związane z wynagrodzeniem za pracę i innymi świadczeniami pieniężnymi, takimi jak odprawa emerytalna czy rentowa. »

Ochrona dóbr osobistych pracownika

Aktualizacja: 04.08.2009

Dobra osobiste pracownika są chronione przez przepisy Kodeksu pracy i Kodeksu cywilnego. W razie ich naruszenia przez pracodawcę, pracownik ma możliwość wystąpić o ich ochronę do sądu i dochodzić roszczeń majątkowych lub niemajątkowych. »

(Nie)widoczne podstawy powodzenia

Aktualizacja: 31.07.2009

Kultura organizacyjna zawiera wartości, jakimi kierują się członkowie organizacji. Niektórzy menedżerowie upatrują w kulturze firmy potencjalne, ukryte źródła jej sukcesu, inni całkowicie ją ignorują jako coś ubocznego, nieistotnego lub wręcz nieistniejącego. Czy jest więc sens zajmowania się nią? Jeśli tak, to kiedy ją badać? Czy istnieją wartości, które warunkują sukces firmy? »

POLECANE

REWOLUCYJNE ZMIANY W UMOWACH ZLECENIA 2017

reklama

Ostatnio na forum

Eksperci portalu infor.pl

Krzysztof Stefanowicz

Dyrektor Zespołu ds. Cła i Akcyzy w KPMG

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »