| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama

Temat: pomieszczenia pracy

Poniżej prezentujemy wszystkie istotne informacje dotyczące tematu pomieszczenia pracy. Przejrzyj nasze archiwum dotyczące pomieszczenia pracy.

Wymagania bhp dla pomieszczeń pracy

Aktualizacja: 22.07.2013

Wymagania bhp dla pomieszczeń pracy zobowiązują pracodawcę do zapewnienia pracownikom bezpiecznych i higienicznych warunków pracy. Pracodawca ma obowiązek utrzymywania ich w czystości i porządku raz zapewniania okresowych remontów i konserwacji. Jaką wysokość, podłogę, temperaturę powinny mieć pomieszczenia pracy? »

Jakie wymagania powinny spełniać pomieszczenia pracy

Aktualizacja: 31.01.2013

Stanowisko pracy ma być dostosowane zarówno do rodzaju wykonywanych przez pracownika zajęć, jak i do jego cech osobowych. Pomieszczenie musi też spełniać określone wymagania co do ogrzewania czy klimatyzacji. »

W jakiej maksymalnej temperaturze mogą pracować pracownicy

Aktualizacja: 04.07.2012

W naszym zakładzie zatrudniamy pracowników pracujących w biurze oraz przy lekkich pracach fizycznych w hali. W okresie letnim, kiedy występują upały, często w pomieszczeniach pracy jest wysoka temperatura – około 30°C. Czy taka temperatura jest dopuszczalna? »

Temperatura w pomieszczeniach pracy

Aktualizacja: 26.06.2012

W pomieszczeniach pracy biurowej temperatura nie może być niższa niż 18°C. Natomiast maksymalna temperatura w biurze nie jest określona wprost w żadnych przepisach. Można jednak przyjąć, że dla tego rodzaju pomieszczeń dopuszczalna jest temperatura nieprzekraczająca 30°C. »

Palarnie w zakładach pracy nie muszą spełniać wymagań bhp

Aktualizacja: 06.10.2011

Wymagania bhp dotyczące palarni w zakładach pracy przestały obowiązywać 6 września 2011 r. W wyniku zmiany przepisów pracodawcy, którzy zdecydują się zapewnić pracownikom palarnię, nie będą narażeni na koszty związane z koniecznością dostosowania takiego pomieszczenia do restrykcyjnych wymagań bhp. Taką zmianę wprowadziła nowelizacja rozporządzenia w sprawie ogólnych przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy. »

Pomieszczenia higienicznosanitarne - nowelizacja rozporządzenia w sprawie ogólnych przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy

Aktualizacja: 08.09.2011

Dzisiaj, 6 września, weszła w życie nowelizacja rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 26 września 1997 r. w sprawie ogólnych przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy. Z katalogu pomieszczeń higienicznosanitarnych usunięto palarnie. »

Maksymalna temperatura w pomieszczeniach pracy

Aktualizacja: 04.08.2011

W naszym zakładzie zatrudniamy pracowników pracujących w biurze oraz przy lekkich pracach fizycznych w hali. W okresie letnim, kiedy występują upały, często w pomieszczeniach pracy jest wysoka temperatura – około 30°C. Czy taka temperatura jest dopuszczalna? »

Temperatura w pomieszczeniach pracy

Aktualizacja: 31.03.2011

Pracownicy skarżą się, że w pomieszczeniach pracy panuje latem zbyt wysoka temperatura, natomiast zimą jest bardzo zimno. Jaka jest dopuszczalna temperatura w pomieszczeniu biurowym, w którym może pracować pracownik, i jakie obowiązki wynikają z tego faktu dla pracodawcy? »

Czy zakaz palenia wyrobów tytoniowych w miejscu pracy dotyczy e-papierosów?

Aktualizacja: 14.03.2011

E-papieros nie jest wyrobem tytoniowym, dlatego pracownicy, którzy palą elektroniczne papierosy, nie naruszają zakazu palenia tytoniu w pomieszczeniach zakładu pracy. »

Jakie obowiązki wobec pracowników ma pracodawca w czasie zimy

Aktualizacja: 13.01.2011

Obecna zima mocno daje się we znaki zarówno pracownikom, jak i pracodawcom. Znaczne opady śniegu i zamiecie śnieżne utrudniają, a czasem nawet uniemożliwiają pracownikom dotarcie do pracy. Pracodawcy mają więc wątpliwości, jak potraktować takie spóźnienia lub nieobecności w pracy. Czy zawsze należy uznać je za usprawiedliwione? Czy w związku z zimą pracodawcy mają dodatkowe obowiązki w zakresie bhp? »

Czy właściciel firmy musi tworzyć palarnie na terenie zakładu pracy?

Aktualizacja: 12.12.2010

W życie weszła ustawa o ochronie zdrowia przed następstwami używania tytoniu i wyrobów tytoniowych. Czy na jej podstawie właściciele firm zwolnieni są z obowiązku tworzenia palarni? »

Gdzie stosuje się oświetlenie ewakuacyjne?

Aktualizacja: 15.11.2010

W zaleceniach pokontrolnych pracodawca został zobowiązany do zainstalowania oświetlenia ewakuacyjnego. W jakich obiektach i pomieszczeniach należy stosować oświetlenie ewakuacyjne i jakie powinno ono spełniać wymagania? »

Zakaz palenia w zakładach pracy - nie ma obowiązku wyznaczenia palarni

Aktualizacja: 16.11.2010

Zakaz palenia tytoniu obowiązuje w zakładach pracy i innych miejscach określonych ustawą o ochronie zdrowia przed następstwami używania tytoniu. Pracodawca może wyznaczyć palarnię, ale nie jest to jego obowiązkiem. »

Jak urządzić i wyposażyć szatnię?

Aktualizacja: 08.11.2010

W zakładzie zajmującym się pakowaniem kawy i herbaty niedawno była przeprowadzona kontrola warunków higienicznosanitarnych. W trakcie kontroli inspektor stwierdził, że szatnie dla pracowników nie spełniają wymagań określonych w przepisach, a w szczególności zastrzeżenie inspektora budziło ich wyposażenie – zarzuty dotyczyły wolnego miejsca i liczby ławek. Jak powinny być urządzone i wyposażone szatnie? »

Na jakie normy dotyczące oświetlenia stanowisk pracy należy powoływać się podczas pomiarów oświetlenia?

Aktualizacja: 22.10.2010

Pracodawca zakupił miernik do pomiaru natężenia oświetlenia na stanowiskach pracy. Zamierza we własnym zakresie przeprowadzić pomiary na stanowiskach pracy w biurze. Jakie powinien zastosować normy do oceny parametrów oświetlenia? »

POLECANE

PRAWO PRACY DLA RODZICÓW

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

WYDARZENIA

Eksperci portalu infor.pl

Grzegorz Mikos

Prawnik

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »