| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama

Temat: obowiązki płatnika

Poniżej prezentujemy wszystkie istotne informacje dotyczące tematu obowiązki płatnika. Przejrzyj nasze archiwum dotyczące obowiązki płatnika.

Oto 20 obowiązków pracodawcy na przełomie roku

Aktualizacja: 12.11.2012

Od 8 października 2012 r. zmianie uległ sposób obliczania wymiaru czasu pracy. Ustalając zatem wymiary czasu pracy na 2013 r. pracodawcy powinni pamiętać o nowych regulacjach w tym zakresie. Nie należy też zapominać o obowiązkach na przełomie roku w zakresie urlopów wypoczynkowych. Niektórzy pracodawcy mają bowiem obowiązek ustalić m.in. plan urlopów na 2013 r., a wszyscy współczynnik urlopowy, jaki będzie obowiązywał w 2013 r. »

Czy w trakcie urlopu wypoczynkowego przysługuje zasiłek opiekuńczy

Aktualizacja: 29.08.2011

Pracownica przebywa na urlopie wypoczynkowym od 20 lipca do 12 sierpnia br. W trakcie urlopu przedłożyła zwolnienie lekarskie na okres od 5 do 10 sierpnia br. w związku z koniecznością sprawowania opieki nad 8-letnim synem. Czy pracownicy przysługuje zasiłek opiekuńczy, czy wynagrodzenie za czas urlopu? Czy w celu wydania decyzji musimy wysłać zwolnienie do ZUS, jeżeli jesteśmy zakładem uprawnionym do wypłaty świadczeń chorobowych? »

Ostatni dzień na udzielenie zaległego urlopu wypoczynkowego i przekazanie ZUS ZSWA

Aktualizacja: 31.03.2011

31 marca to ostatni dzień na udzielenie pracownikowi zaległego urlopu wypoczynkowego. Jest to też ostatni dzień na przekazanie formularza ZUS ZSWA. »

Jak wyliczyć podstawę wymiaru świadczeń po zmianie minimalnego wynagrodzenia od 1 stycznia 2011 r.

Aktualizacja: 24.01.2011

Pracownik od 2 lat pracuje na 1/2 etatu ze stałą pensją w wysokości 660 zł, a od stycznia 2011 r. w wysokości 693 zł. W grudniu 2010 r. był przez 14 dni na zasiłku chorobowym (zwolnienie było wystawiane tylko na dni robocze), 6 dni na urlopie wypoczynkowym i jeden dzień pracował. Od 6 stycznia 2011 r. pracownik znowu jest na zwolnieniu lekarskim. Czy ponownie wyliczyć podstawę wymiaru wynagrodzenia chorobowego? Jeżeli tak, to z jakiego okresu? »

POLECANE

REWOLUCJA W EMERYTURACH

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

Urszula Młynarczyk

W mojej kilkunastoletniej praktyce prawniczej, jednym z najtrudniejszych zagadnień jest prowadzenie z pracownikami negocjacji czy to w zakresie konieczności dokonania zmian u pracodawcy obowiązujących regulacji dotyczących na przykład zmiany regulaminu wynagrodzeń, regulaminu premiowania, zmiany regulaminu pracy w zakresie ustalenia na przykład nowych norm czasu pracy - w każdym przypadku gdy nowe regulacje są niekorzystne dla pracowników a ich wprowadzenie wymaga zmian umów o pracę. Umiejętność negocjowania jest również niezwykle ważna, w każdym przypadku, gdy dotyczy to rozwiązania umowy o pracę , szczególnie gdy przyczyny rozwiązania umowy o pracę leżą po stronie pracodawcy, czy też w przypadku wystąpienia u pracodawcy przypadku mobbingu, molestowania seksualnego czy też naruszenia zasad nierównego traktowania. W każdym z wyżej wymienionych przypadku, jak również w innych sprawach, które mogą wystąpić w ramach zatrudnienia pierwszorzędne znaczenie ma umiejętność prowadzenia rozmów z pracownikami w celu zminimalizowania wystąpienia konfliktu, lub w celu doprowadzenia do rozwiązania konfliktu i przywrócenia u pracodawcy normalnego toku działania i właściwych relacji pomiędzy pracownikami. Jednym z podstawowych obowiązków pracodawcy jest, bowiem zapewnienie normalnych warunków pracy, jak również przeciwdziałanie zjawiskom tworzących negatywną atmosferę. Umiejętność negocjowania i prowadzenia rozmów z pracownikami jest umiejętnością niezbędna, w którą, w mojej ocenie, musi być wyposażony pracownik HR. Pracownicy HR , nawet mając świadomość jak ważne jest kształtowanie prawidłowych zachowań i relacji pomiędzy pracownikami a pracodawcą, skupiają się w swojej pracy przede wszystkim na doskonaleniu znajomości przepisów prawa oraz szkoleniu się w umiejętności ich stosowania traktując to jako quasi „oręż”, który ma zapewnić pracodawcy ochronę prawną przy podejmowaniu działań wobec pracowników. Tymczasem wyłącznie znajomość przepisów prawa jakkolwiek niezbędna w tej pracy to jednak jak wynika z praktyki powinna korespondować z umiejętnościami negocjacyjnymi, gdyż dopiero to połączenie pozwala moim zdaniem wielu konfliktów uniknąć a praktycznie prawie wszystkie rozwiązać.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od kadry.Infor.pl
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK