| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama

Temat: miejsce pracy

Poniżej prezentujemy wszystkie istotne informacje dotyczące tematu miejsce pracy. Przejrzyj nasze archiwum dotyczące miejsce pracy.

Ochrona pracowników sygnalizujących nieprawidłowości

Aktualizacja: 12.11.2014

Katastrofa mająca miejsce w kopalni Mysłowice-Wesoła stała się przyczyną rozmów na temat braku ochrony pracowników sygnalizujących nieprawidłowości w zakładzie pracy. Górnicy pracujący w kopalni najprawdopodobniej wiedzieli o nieprawidłowościach, ale ich nie zgłosili. »

Zwolnienia podatkowe za nowe miejsca pracy w Bydgoszczy

Aktualizacja: 30.10.2014

W Bydgoszczy radni przyjęli uchwałę o zwolnieniach podatkowych za nowe miejsca pracy. Uchwała dotyczy podatku od nieruchomości w przypadku nowych inwestycji. »

Zakaz palenia w zakładzie pracy - walka pracodawców z palaczami

Aktualizacja: 29.10.2014

Palenie papierosów przez pracowników wpływa negatywnie na efektywność ich pracy, a także, jak wykazują badania, na poziom ich wynagrodzenia. Zakaz palenia w zakładzie pracy nie wystarcza. Jak pracodawcy mogą walczyć z nałogiem pracowników? »

Odpowiednia temperatura w miejscu pracy

Aktualizacja: 23.10.2014

Jednym z podstawowych obowiązków pracodawcy jest przestrzeganie zasad bezpieczeństwa i higieny pracy. Przepisy bhp nakazują pracodawcy m.in. zapewnienie odpowiedniej temperatury w miejscu pracy. »

Open space - wady i zalety

Aktualizacja: 13.10.2014

Open space ma swoje wady i zalety. Pracownicy wykonujący pracę w biurze o otwartej przestrzeni mogą łatwiej się ze sobą porozumiewać, co może wpłynąć pozytywnie na integrację zespołu. Z drugiej strony może ucierpieć na tym efektywność pracowników. Niektórzy nie potrafią pracować w takich warunkach w skupieniu. »

Nowe miejsca pracy i wyższe wynagrodzenia w handlu

Aktualizacja: 09.10.2014

Handel w Polsce wciąż się rozwija. Wszystko wskazuje na to, że w tej branży powstaną nowe miejsca pracy a dodatkowo wzrosną wynagrodzenia handlowców. Jakie są przyczyny tak dobrych prognoz? »

Miejsce wykonywania pracy

Aktualizacja: 22.07.2014

Przepis art. 29 § 1 pkt 2 k.p. wymienia miejsce wykonywania pracy jako jeden z istotnych elementów umowy o pracę, nie określa jednak sposobu jego ustalania ani też nie wymaga by strony uzgodniły jedno stałe miejsce jej wykonywania. Czy dopuszczalne jest w umowie o pracę określenie miejsca pracy jako „cały kraj”? »

Kolory w pracy

Aktualizacja: 10.02.2014

Kolory w pracy mają znaczenie. Przed wyborem kolorystyki ścian lub mebli w biurze warto się najpierw dobrze zastanowić. Odpowiednio wybrana kolorystyka wnętrza może bowiem korzystnie wpływać na nastrój oraz wydajność pracy przebywających w nim osób i odwrotnie. »

Pomieszczenie socjalne w pracy

Aktualizacja: 10.02.2014

Zgodnie z przepisami pracodawca ma obowiązek zapewnić pracownikom pomieszczenie socjalne. Nakazuje to rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Socjalnej w sprawie ogólnych przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy. »

Gotowość do wykonywania pracy

Aktualizacja: 24.10.2013

Do ustalenia zamiaru świadczenia pracy (gotowości do pracy) nie zawsze jest konieczna obecność pracownika w zakładzie pracy. Wystarczy, że pracownik potwierdza gotowość stawienia się do pracy na każde wezwanie pracodawcy. Jednocześnie to uzewnętrznienie zamiaru wykonywania pracy przez pracownika musi być jednoznaczne i nie może budzić żadnych wątpliwości pracodawcy. »

Zwrot kosztów przystosowania stanowiska pracy dla osoby niepełnosprawnej

Aktualizacja: 27.08.2014

Na mocy rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej jest możliwy zwrot kosztów przystosowania stanowiska pracy dla osoby niepełnosprawnej. Kiedy zwrot kosztów się należy i jak wygląda procedura jego przyznawania? »

Biura open space a jakość pracy

Aktualizacja: 06.08.2013

Jak biura open space wpływają na jakość pracy? Wiele stanowisk pracy na dużych i otwartych przestrzeniach to dobre rozwiązanie dla pracodawców. Pozwala na lepszą kontrolę i szybszy przepływ informacji. Jak biura open space oceniają pracownicy? »

Jakie są wymogi przy zakupie biurka pracowniczego

Aktualizacja: 25.09.2012

Praca przy niedostosowanym do pracownika biurku może wpływać na jego samopoczucie i efektywność pracy. Dlatego warto tak zaplanować wyposażenie stanowiska pracy, aby sprzęty umożliwiały regulacje i były wykonane z odpowiedniego materiału. »

Konserwacja klimatyzacji w biurze

Aktualizacja: 05.09.2012

Polskie prawo nie nakłada na pracodawcę obowiązku czyszczenia urządzeń klimatyzacyjnych, przestrzegania terminów ich czyszczenia i wymiany filtrów. Jedynym wyjątkiem są instalacje z czynnikiem chłodzącym, kiedy użytkownik ma obowiązek czyszczenia co 3 miesiące, co pół roku lub co rok, zależnie od rodzaju tego czynnika. W pozostałych przypadkach pracodawca powinien czyścić instalacje i klimatyzatory zgodnie z instrukcją użytkowania. »

Pracujesz przy komputerze - oto wymagania bhp dla takiego miejsca pracy

Aktualizacja: 04.09.2012

Biorąc pod uwagę główne zagrożenia wynikające z wyposażenia stanowisk pracy w komputery (w tym i monitory), tj. obciążenie narządu wzroku i narządu ruchu, nie ma znaczenia, czy jest to laptop czy komputer stacjonarny. »

POLECANE

PRAWO PRACY DLA RODZICÓW

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

WYDARZENIA

Eksperci portalu infor.pl

Karolina Gierszewska

Doradca podatkowy

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »