| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Kadry > lista płac

Temat: lista płac

Poniżej prezentujemy wszystkie istotne informacje dotyczące tematu lista płac. Przejrzyj nasze archiwum dotyczące lista płac.

Jak rozliczyć świadczenie urlopowe dla niepełnoetatowca

Aktualizacja: 15.07.2016

Świadczenie urlopowe dla pracownika zatrudnionego w niepełnym wymiarze czasu pracy ustala się proporcjonalnie do wymiaru zatrudnienia. Jak dokonać obliczeń i sporządzić listę płac dla świadczenia urlopowego? »

Sporządzanie i korekta listy płac

Aktualizacja: 08.04.2015

Przepisy polskiego prawa nie przewidują obowiązku tworzenia listy płac. Okazuje się jednak, że sporządzanie i korekta listy płac są konieczne chociażby ze względu na niezbędność prawidłowego ustalenia zobowiązań składkowo-podatkowych. »

Prawidłowe sporządzanie i korekta listy płac

Aktualizacja: 08.07.2014

Każde zdarzenie, które wpływa na poprawność uprzednio sporządzonej listy płac, należy zewidencjonować. Nie zawsze jednak wymaga to korekty listy wynagrodzeń. Jak prawidłowo sporządzać i korygować listę płac? »

Korekta listy płac - kiedy jest niezbędna

Aktualizacja: 08.11.2013

Pracodawca, wypłacając pracownikowi wynagrodzenie co miesiąc, sporządza listę płac, potwierdzającą naliczenie wynagrodzenia wraz ze wszystkimi obciążeniami publiczno-prawnymi płaconymi zarówno przez pracodawcę, jak i pracownika. Jednak po jej sporządzeniu i wypłacie wynagrodzenia mogą nastąpić różne zdarzenia, powodujące zmianę wysokości należnego wynagrodzenia, np. niezdolność do pracy. Jeżeli takie zdarzenie będzie miało miejsce pod koniec miesiąca i pracownik dostarczy zaświadczenie lekarskie za okres, za który wypłacono pełne wynagrodzenie, to czy pracodawca powinien korygować listę płac? »

Kiedy jest niezbędna korekta listy płac

Aktualizacja: 30.01.2013

Pracodawca może, bez zgody pracownika, dokonać potrącenia kwoty nadpłaconego wynagrodzenia, jeżeli nadpłata wynika z niezdolności do pracy powstałej po wypłacie wynagrodzenia. Jednak potrącenie nie jest dopuszczalne w sytuacji, gdy niezdolność do pracy trwa ponad 30 dni. »

Jak udostępniać pracownikowi informacje o wynagrodzeniu

Aktualizacja: 03.10.2012

Pracodawca ma obowiązek udostępniać dokumenty na żądanie pracownika, na podstawie których zostało obliczone jego wynagrodzenie. Jednocześnie musi dbać, aby nie ujawnić danych dotyczących wynagrodzenia innych pracowników. »

Jak ustalać kwoty wolne od potrąceń w 2011 r.

Aktualizacja: 05.01.2011

Wraz ze wzrostem minimalnego wynagrodzenia za pracę zmienia się wiele wskaźników niezbędnych do poprawnego sporządzania list płac w 2011 r. Ta podwyżka oznacza również konieczność ponownego ustalenia kwot wolnych od potrąceń, a więc maksymalnego limitu, jaki wiąże pracodawcę przy dokonywaniu potrąceń z wynagrodzenia pracownika. »

Jak prawidłowo prowadzić dokumentację zasiłkową

Aktualizacja: 14.12.2010

Płatnicy uprawnieni do wypłaty zasiłków mają obowiązek utworzyć i prowadzić dla swoich ubezpieczonych dokumentację w związku z powstałą niezdolnością do pracy, tzw. dokumentację zasiłkową. W związku z tym mogą pojawić się wątpliwości, jakie dokumenty płatnik powinien kompletować we własnym zakresie, a jakich może żądać od ubezpieczonych. »

Jak prowadzić dokumentację płacową pracowników

Aktualizacja: 14.11.2010

Pracodawca ma obowiązek prowadzenia dokumentacji w sprawach związanych ze stosunkiem pracy (m.in. kart ewidencji czasu pracy, imiennych list wypłacanego wynagrodzenia) oraz akt osobowych pracowników. »

Czy należy skorygować listy płac i PIT-4R, jeśli zaliczki zostały pobrane według złych stawek

Aktualizacja: 20.04.2010

Przez cały 2009 r. potrącana była zaliczka na podatek od wynagrodzenia pracownika na zasadach jak w 2008 r., czyli 19% i 30% podatku. Czy muszę korygować listy płac dla tego pracownika za cały rok oraz PIT-4R, czy pracownik powinien to skorygować w rozliczeniu rocznym? »

Dokumentacja pracownicza

Aktualizacja: 23.04.2009

Jak długo należy przechowywać dokumenty pracownicze, z jakich przepisów to wynika? - pyta Czytelnik z Wrocławia. »

Czy można przechowywać listy płac w formie elektronicznej

Aktualizacja: 19.02.2009

Chcemy ograniczyć powierzchnie archiwum zakładu pracy. Czy po zatwierdzeniu sprawozdania finansowego możemy przenieść listy płac w wersji elektronicznej na twardy dysk komputera, czy nadal musimy je przetrzymywać w formie papierowej? »

Zmiany w prawie pracy (cz. 2)

Aktualizacja: 16.01.2009

W 2009 r. pracodawcy muszą liczyć się z zaostrzeniem przepisów dotyczących dyskryminacji oraz z nowymi obowiązkami bhp. »

Niezdolność do pracy a podpisywanie dokumentów firmowych

Aktualizacja: 08.12.2008

Prowadzę małą firmę, w której zatrudniam 20 osób. Co prawda, obsługę księgową prowadzi wyspecjalizowana firma, ale listy płac zawsze podpisuję osobiście. Czy w czasie zwolnienia lekarskiego mogę podpisywać takie listy? »

Ustalanie ryczałtu za pracę w godzinach nadliczbowych

Aktualizacja: 29.01.2009

Zatrudniamy na podstawie umowy o pracę sprzątaczki, które wykonują pracę w budynkach należących do naszych kontrahentów. Zastanawiamy się nad wprowadzeniem dla niektórych z tych pracownic ryczałtu za godziny nadliczbowe. Słyszeliśmy jednak, że i tak będą mogły domagać się wypłaty od nas należności z tytułu pracy w godzinach nadliczbowych przekraczających przyznany ryczałt. Czy to prawda, a jeżeli tak, to jak się bronić przed zarzutami pracownic, skoro nie prowadzimy im ewidencji czasu pracy i czy w takim razie wprowadzanie takiego ryczałtu ma sens? »

POLECANE

PRAWO PRACY DLA RODZICÓW

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

WYDARZENIA

Eksperci portalu infor.pl

Mateusz Latkowski

Doradca podatkowy

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »