REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Komunikacja w firmie, Organizacja pracy

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Duża liczba nadgodzin to skutek chaosu organizacyjnego, z którego firmy nie potrafią wyjść od czasów pandemii

Choć wynagrodzenie niezmiennie od lat pozostaje głównym powodem satysfakcji z pracy, to dla pracowników liczy się też coś więcej. Ważne są dla nich możliwości rozwoju, dobre relacje ze współpracownikami, czy zwyczajnie komfort pracy. Jednak spokój ten nie zawsze jest łatwy do osiągnięcia. 

Spaghetti, stringi, dżejsony, czyli jak dogadać się działem IT. 10 niezbędnych określeń

Spaghetti code kojarzy Ci się tylko z jedzeniem, a słowo dżejsony brzmi jak nowy model jeansów? Z okazji obchodzonego w październiku Europejskiego Tygodnia Kodowania, No Fluff Jobs wspólnie z Babbel prezentują najpopularniejsze sformułowania i potoczne zwroty z branży IT, dzięki którym łatwiej dogadasz się w pracy.

Szef dobry czyli jaki? Potęga feedbacku

Szef, kierownik, manager – jak powinien zachowywać się wobec pracownika, by obie strony były zadowolone? Czego wymagać od przełożonego? I jakie są sposoby na to, by pracownik czuł się zadowolony i pracował wydajnie? Feedback, czyli informacja zwrotna od lidera na temat wykonywania zadań okazuje się kluczowa dla obu stron. Jak zbudować korzystną relację szef–pracownik tłumaczy Fryderyk Karzełek, mentor i szkoleniowiec rozwoju osobistego i biznesu.

Bezstresowe spotkania oko w oko z szefem. Jak skutecznie rozmawiać 1:1?

Rozmowa z przełożonym bywa dla wielu pracowników źródłem stresu i niepokoju. Często obawiamy się, że nie poruszymy odpowiednich tematów lub że nasze potrzeby zostaną zignorowane. Jednak spotkania 1:1 z szefem to unikalna szansa na budowanie relacji, wyrażanie swoich oczekiwań i rozwijanie się zawodowo. 

Czy kierownikowi przysługuje wynagrodzenie za godziny nadliczbowe?

Czy kierownikowi przysługuje wynagrodzenie za godziny nadliczbowe? Jak mówią prawnicy: to zależy. Wszystko zależy od sposobu organizacji czasu pracy. 

Plotki w pracy. Czy trzeba z nimi walczyć?

Efektem regularnych rozmów w pracy są…plotki. To nieuniknione w miejscu zatrudnienia. Te negatywne mogą doprowadzić do toksycznej atmosfery w przedsiębiorstwie. A na jaki temat najczęściej się plotkuje? Co trzecia osoba mówi o rodzinie, 64 proc. o przyjaciołach, a 58 proc. o swoim szefie. Aż 57 proc. osób plotkuje o współpracownikach[1]. Czy plotki mogą zniszczyć zespół? Jak do tego nie dopuścić?

Przyjazne organizacje lepiej radzą sobie z wyzwaniami biznesowymi

Poszanowanie życia prywatnego, narzędzia sprzyjające decyzyjności w planowaniu własnego czasu, wspieranie pracowników w momentach szczególnej wrażliwości. Dlaczego nowocześnie zarządzane organizacje tak silnie stawiają na pogodzenie różnorodnych potrzeb swoich ludzi z rzeczywistością biznesową?

Jak skutecznie komunikować się z pracownikami?

Konkurencyjny i niezwykle dynamiczny rynek pracy powinien wymusić na pracodawcach przykładanie większej wagi do skutecznej komunikacji wewnętrznej. Zaplanowane i dopasowane do odbiorców działania komunikacyjne mogą pomóc zredukować rotację, podnieść zaangażowanie zatrudnionych oraz pozytywnie nastawić ich do realizacji celów biznesowych.

Zarządzanie - pionierskie praktyki wokół globu

Zarządzanie - jakie pionierskie praktyki można wymienić? Just Minnaar i Pim De Morree wyróżniają: projektowanie własnego miejsca pracy, pracę opartą na rezultatach, usunięcie mechanizmów kontroli, wzajemna ocenę i ustalanie własnych wynagrodzeń.

Organizacja turkusowa i czas pracy

Organizacja turkusowa to rewolucyjny model zarządzania rozpropagowany przez Frederica Laloux. Jak w organizacjach samozarządzających wygląda kwestia czasu pracy?

Brak kontrolerów ruchu lotniczego spowoduje paraliż

Brak kontrolerów ruchu lotniczego spowoduje paraliż w ruchu lotniczym cargo nad Polską. Ponad 82% pracowników (ACC i APP Warszawa) rozwiązało umowy o pracę. Jaki jest postulat ZZKRL?

Praca hybrydowa - 3 sposoby na poprawienie jakości pracy zdalnej

Praca hybrydowa przekonała już do siebie wielu pracodawców, bez względu na ich wielkość i rodzaj działalności. Model ten cieszy się dużym poparciem pracowników i dobrze zorganizowany jest niewątpliwym atutem firmy jako pracodawcy. Jak sprawić, by praca hybrydowa była wydajna i satysfakcjonująca dla pracowników i pracodawców?

Wady i zalety pracy zdalnej [BADANIE]

Praca zdalna to więcej korzyści czy strat dla pracowników? Oto wady i zalety pracy na home office według pracowników.

Onboarding sposobem na zmniejszenie kosztów rekrutacji

Onboarding w firmie - dlaczego jest tak istotny? Czy może być sposobem na zmniejszenie kosztów rekrutacji? Pracodawca może wpływać w ten sposób na minimalizowanie stresu pracownika. Sprzyja to sprawniejszemu wdrożeniu i prawidłowemu wykonywaniu obowiązków przez nowego zatrudnionego.

Home office albo rezygnacja z pracy - pracownicy stawiają warunek

Home office w pełnym wymiarze albo rezygnacja z pracy - taki warunek stawiają brytyjscy pracownicy. Nie chcą wracać do pracy stacjonarnej, gdy komunikacja wciąż odbywa się za pomocą komunikatorów i wideokonferencji.

Relacje pracowników z przełożonymi [BADANIE]

Relacje pracowników z przełożonymi przedstawia badanie Hays Poland. Jak pracownicy oceniają działania menadżerów w czasie pandemii? Czego oczekują od swoich szefów?

Relacje w pracy podczas pandemii [BADANIE]

Relacje w pracy podczas pandemii były utrudnione. Wydarzenia online mają swoje plusy, ale trudniej jest nawiązać kontakt z inną osobą. Jak będzie wyglądała przyszłość?

Praca hybrydowa zastąpi pracę zdalną?

Praca hybrydowa może zastąpić pracę zdalną. Pracownicy nie chcą na stałe przechodzić na home office. W czasie pandemii docenili kontakt ze współpracownikami. Niektórzy boją się jednak wracać do biur.

Kontrola prywatnej korespondencji i komunikatora pracownika

Kontrola prywatnej korespondencji pracownika - czy pracodawca ma do tego prawo, gdy wiadomość jest prywatna? Co z tajemnicą korespondencji i ochroną dóbr osobistych pracownika? Czy pracownik ma prawo do odszkodowania?

Jak organizować zespoły, by stawiały czoła wyzwaniom?

Organizacja zespołów w czasie pandemii może przynieść wiele korzyści. Rynek pracy podlega dynamicznym przeobrażeniom. Zmiany te wpływają na funkcjonowanie nie tylko całych firm, ale również poszczególnych zespołów. Jak więc je organizować, by skutecznie stawiały czoła wyzwaniom? Oto 3 wskazówki.

Etykieta wirtualnych spotkań

Etykieta wirtualnych spotkań czyli jak przeprowadzić biznesowe spotkanie online, oszczędzając czas i energię? Jak powinno wyglądać zaproszenie? Jak napisać agendę? Wirtualne spotkania w pracy stały się codziennością, jednak nie wszyscy wiedzą, co wypada, a czego nie wypada robić. Jak się ubrać? Czy można pić kawę?

Służbowa poczta elektroniczna - jak zapewnić bezpieczeństwo?

Służbowa poczta elektroniczna to najczęstszy sposób komunikacji biznesowej. Jest ona narażona na ataki hakerów. Jak zapewnić bezpieczeństwo skrzynki pocztowej? Jak bronić się przed cyberprzestępcami? Oto wskazówki.

Tolerancja niepewności w miejscu pracy

Tolerancja niepewności w miejscu pracy czyli jak sobie radzić, gdy zasady gry są niejasne, a przyszłość niepewna. Odporność to najważniejsze słowo ubiegłego roku. Jak być zatem odpornym na niepewność? Czym jest tolerancja niepewności? Kto się nią charakteryzuje? Dlaczego teraz jest szczególnie ważna? Ekspert podaje 6 sposobów na budowanie tolerancji niepewności.

COVID-19 w firmie - plan, bhp, komunikacja

COVID-19 w firmie czyli co każdy pracodawca powinien zrobić, aby dostosować się do przepisów covidowych. Zacznij od analizy ryzyka biznesowego i epidemiologicznego. Stwórz plan epidemiologiczny. Jak go przygotować? Jakie przepisy prawne należy znać? Zadbaj o BHP przy pracy zdalnej. Czy można zdalnie skontrolować stanowisko pracy? Dlaczego ważna jest komunikacja? Jak stworzyć strategię komunikacyjną?

Praca zdalna - większym wyzwaniem HR czy IT?

HR jest największym wyzwaniem pracy zdalnej. Okazuje się, że przewyższa nawet IT. Co wymusił na firmach nowy model pracy? Wylicza się digitalizację, inwestycje w oprogramowanie, chmurę obliczeniową, bezpieczeństwo cyfrowe i dodatkowy sprzęt IT. Prawdziwym problemem okazuje się jednak zarządzanie związane ze zmianą komunikacji w zespole. Jak zmieniła się praca działów IT?

Wyzwania HR 2021

Wyzwania HR w 2021 r. wynikają z wniosków, które należy wyciągnąć z 2020 r. Jak pandemia COVID-19 wpłynęła na pracę? Czy w 2021 r. czeka nas powrót do normalności? Czy pracodawcy będą zwalniać? Jak zwalniać, nie tracąc na wizerunku? Czy praca zdalna będzie rozwijana? Co zmienia się w komunikacji?

Praca zdalna – 6 wyzwań

Praca zdalna w niektórych branżach trwa nieprzerwanie od początku pandemii. Oznacza to, że także po zakończeniu epidemii ten model świadczenia pracy może stać się normą. Dlatego już dziś pracodawcy powinni uwzględnić taką możliwość w swoich długookresowych planach i stawić czoło wyzwaniom związanym z wprowadzeniem pracy zdalnej oraz wdrożyć narzędzia, które ułatwią jej rozliczanie.

Niskie wynagrodzenie najczęstszą przyczyną zmiany pracy

Aż 80% pracowników zmieniłoby pracę z powodu zbyt niskiego wynagrodzenia. Jak w raporcie Polskiego Instytutu Ekonomicznego przedstawiają się nadużycia przełożonych, relacje pracownicze, styl przywództwa, możliwość rozwoju, obciążenie obowiązkami służbowymi i model kultury organizacyjnej?

Jak umiejętnie negocjować? [PORADNIK]

Negocjacje to nie tylko instrument przedsiębiorców. Wszyscy negocjujemy. Jak dojść do porozumienia? Okazuje się, że najważniejsze są przygotowania do rozmowy. Jak umiejętnie negocjować? Przedstawiamy krótki poradnik skutecznych negocjacji.

Praca działu kadr w czasie epidemii

Praca działu kadr z czasie epidemii zmieniła się diametralnie.: kontakty z pracownikami zostały zmniejszone do minimum, zmieniona została organizacja pracy, a proces cyfryzacji znacznie przyspieszył. Czy praca zdalna i model hybrydowy wymusiły przebudowę systemów kadrowych? Jak działu kadr poradziły sobie w czasie lockdownu?

Home office a opieka nad dziećmi – jak to pogodzić?

Home office to dla rodziców, którzy równocześnie muszą opiekować się dziećmi nie lada wyzwanie. Jak to pogodzić? Czy to w ogóle jest możliwe?

Molestowanie jako forma dyskryminacji

Zgodnie z definicją zawartą w Kodeksie pracy, molestowanie to niepożądane zachowanie, którego celem lub skutkiem jest naruszenie godności pracownika i stworzenie wobec niego zastraszającej, wrogiej, poniżającej, upokarzającej lub uwłaczającej atmosfery. Choć definicja ta, przypomina definicję mobbingu, to jednak jest to zupełnie inna instytucja, która, co ważne, jest typem dyskryminacji. Usytuowana jest bowiem w przepisach dotyczących dyskryminacji i wyróżnia się ją jako jeden z rodzajów dyskryminacji.

Cyber detox sposobem na Zoom fatigue

Epidemia koronawirusa spowodowała, że wielu pracowników przeszło na pracę zdalną. Przeznaczają teraz o 2-4 godziny więcej na pracę. Wszystko wskazuje na to, że mamy do czynienia ze zjawiskiem Zoom fatigue. Spędzanie o wiele więcej czasu przed komputerem i telefonem wpływa na ogromne zmęczenie i poczucie przytłoczenia społecznego. Rozwiązaniem tego problemu może być Cyber detox.

Czy pracodawca może pytać o to, gdzie pracownik wyjeżdża na urlop?

Czy ze względu na epidemię koronawirusa pracodawca może pytać pracownika o to, gdzie wyjeżdża na urlop wypoczynkowy? Pracodawca musi zapewnić bowiem bezpieczeństwo pracownikom i prawidłowy tok pracy. Chce unikać kwarantanny.

Moc doceniania pracowników

W ostatnich latach coraz więcej mówi się o dobrym samopoczuciu w pracy. Jednym z kluczowych elementów budujących tzw. wellbeing w organizacji jest docenianie – wyrażanie uznania za wykonaną pracę, postawę czy zaangażowanie. Jak robić to dobrze – wyjaśniają ekspertki banku Credit Agricole.

Czy warto w 2020 r. ubiegać się o podwyżkę?

Koronawirus wiele zmienił. Część pracowników liczących na podwyżkę w 2020 r. otrzymała obniżkę wynagrodzenia. Czy warto jeszcze w tym roku ubiegać się o podwyżkę?

Czy pracodawca może odmówić udzielenia urlopu wychowawczego, jeżeli spowoduje to dezorganizację pracy

Zatrudniamy 30 szwaczek. Połowa z nich złożyła wniosek o urlop wychowawczy od następnego miesiąca. Czy możemy w tej sytuacji odmówić części szwaczek jego udzielenia ze względu na potrzeby pracodawcy? Wszystkie pracownice uzasadniają złożenie wniosku o urlop wychowawczy faktem, że nie chcą wysyłać dzieci do żłobków i przedszkoli z obawy przed epidemią koronawirusa.

Zalecenia Państwowej Inspekcji Pracy w kwestii powrotu do biur w ramach czerwcowego odmrażania

W ramach kolejnych etapów czerwcowego odmrażania gospodarki Państwowa Inspekcja Pracy wydała zalecenia, które mają pomóc firmom w bezpiecznym przywracaniu pracowników do biur. Procesowi towarzyszy wiele zmian związanych z reorganizacją przestrzeni pracowniczej i zasad pracy, których wdrożenie może powodować kłopoty.

Jakie zmiany w pracy wprowadzili pracodawcy w związku z koronawirusem?

Raport "Efekt COVID-19 w kontekście środowiska pracy" ukazuje, jakie zmiany w pracy wprowadzili pracodawcy w związku z koronawirusem. Większość z nich zastosowało pracę zdalną, zlecenie spotkań służbowych w formie telekonferencji oraz ograniczenie bezpośredniego kontaktu z klientem.

HR w dobie koronawirusa - 7 kierunków wymienionych przez dyrektorów personalnych

O tym, jak wygląda HR w dobie koronawirusa i jakie zmiany będą zachodzić w najbliższym czasie opowiadają dyrektorzy personalni. Zwracają uwagę na 7 kierunków: zdrowie i bezpieczeństwo, obawy związane z powrotem do pracy, plusy i minusy pracy zdalnej, testy z przywództwa, komunikację wewnętrzną, zachowanie spójności w organizacji oraz elastyczność.

Działania pracodawcy redukujące stres pracowników w dobie koronawirusa

Pandemia koronawirusa wzmaga obawy przed utratą pracy i obniżką wynagrodzenia. Wszystko to wraz z obawą o zdrowie swoje i najbliższych powoduje nawarstwianie się stresu. Okazuje się, że pracodawcy nie radzą sobie ze stresem swoich pracowników. Jakie działania podejmować, aby redukować stres pracowników w dobie koronawirusa?

Organizacja pracy w polskich firmach podczas epidemii koronawirusa

Podczas epidemii koronawirusa zmieniła się organizacja pracy w polskich firmach. Najczęściej wyposaża się miejsca pracy w środki czystości i dezynfekcyjne, wprowadza się pracę zdalną oraz ograniczenie aktywności związanych z bezpośrednią obsługą klienta. W jakiej branży podjęto najmniej działań zapobiegawczych?

8 poziomów wdrażania coachingu w organizacji

Korzystając z coachingu jako metody wspierającej implementację istotnych zmian oraz rozwój kapitału ludzkiego w organizacji można to robić na różną skalę. Z tego względu można wyróżnić osiem poziomów wdrażania coachingu.

Jak zadbać o well-being i zdrowie pracowników

Coraz częściej pracodawcy starają się zapewnić jak najlepsze warunki pracy, wprowadzając do pracy well-being czy work-life-balance. Czym jest well-being w pracy? Jak skutecznie dbać o zdrowie pracowników?

Jakie czynniki obniżają efektywność pracowników

Hałas, nieodpowiednia temperatura - to tylko niektóre z czynników negatywnie wpływających na wykonywane zadania. Jakie jeszcze czynniki nie pozwalają pracownikom skupić się na zadaniach?

W jaki sposób można zwiększyć zaufanie do wirtualnych pracowników?

Możliwość pracy zdalnej to coraz częstsze oczekiwanie wśród kandydatów do pracy, zwłaszcza tych z młodego pokolenia. Jednak polscy pracodawcy ciągle z dużą dozą nieufności podchodzą do tej formy współpracy. Czego obawia się pracodawca, którego pracownik chce wykonywać swoje obowiązki z poziomu domowego fotela, i jak można temu zapobiec?

Jak w zgodzie rozstać się z pracownikiem

Jak powinna przebiegać komunikacja pomiędzy pracodawcą a pracownikami w przypadku wprowadzania zmian, czy zwolnień w firmie - o tym ekspert.

Działaj w oparciu o fakty - Evidence Based HR

Evidence Based HR to proces, który skłania firmę do podejmowania decyzji na podstawie danych, doświadczeń oraz opinii ekspertów, co ma skutkować pożądanymi przez decydentów rezultatami. Ocena każdej instrukcji powinna wykorzystywać możliwość sprawdzenia danych z wielu źródeł, co oznacza działanie w pełni wykorzystujące nowe technologie w świecie rynku pracy.

HR – wczoraj – dziś – jutro. HR (R)evolution

Ostatnie 25 lat to bardzo dynamiczny okres w rozwoju działów HR w polskich firmach. Przez ten krótki czas działy HR przeszły drogę od działów kadr, które tylko w sposób admnistracyjno -  kadrowy obsługiwały pracowników, aż do HR Biznes Partnerów aktywnie wspierających rozwój i towarzyszących pracownikom na każdym etapie ścieżki zawodowej w firmie. Minęło zaledwie ćwierć wieku – niedużo – jednak zmiany jakie zaszły w tym czasie w świadomości pracodawców i pracowników można porównać do skutków rewolucji przemysłowej XIX wieku. W procesie zmiany świadomości jedną z najważniejszych ról odegrali pracownicy działów HR, którzy wiele rozwiązań wprowadzali na żywym organizmie w czasach, gdy w Polsce rodziła się i kształtowała polityka personalna wielu firm.

Umiejętności miękkie w branży IT

Obecnie w branży IT pożądane są kompetencje miękkie. Specjaliści z tej branży powinni zainwestować w rozwój umiejętności negocjacyjnych, komunikacyjnych czy biznesowych - radzi ekspert.

REKLAMA