| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama

Temat: informacja indywidualna dla pracownika

Poniżej prezentujemy wszystkie istotne informacje dotyczące tematu informacja indywidualna dla pracownika. Przejrzyj nasze archiwum dotyczące informacja indywidualna dla pracownika.

Zmiana informacji o warunkach zatrudnienia w zakresie okresu wypowiedzenia od sierpnia 2016 r.

Aktualizacja: 25.08.2016

Od 21 sierpnia 2016 r. pracownicy, których umowy o pracę trwały w dniu wejścia w życie nowelizacji w zakresie umów terminowych, uzyskają prawo do 1-miesięcznego okresu wypowiedzenia. Zmiany te nakładają na pracodawcę obowiązek zmiany informacji o warunkach zatrudnienia. »

Informacja o warunkach zatrudnienia - wzór

Aktualizacja: 06.03.2015

Informacja o warunkach zatrudnienia w formie pisemnej powinna być przekazana pracownikowi przez pracodawcę w ciągu 7 dni od dnia zawarcia umowy. Dokument powinien informować o: dobowej i tygodniowej normie czasu pracy, częstotliwości wypłat wynagrodzenia za pracę, wymiarze przysługującego mu urlopu wypoczynkowego, długości okresu wypowiedzenia umowy o pracę oraz o układzie zbiorowym pracy, którym pracownik jest objęty. »

Jak poinformować pracownika o zakresie jego obowiązków?

Aktualizacja: 13.01.2014

Pracownik jest zobligowany do przestrzegania obowiązków przypisanych jego stanowisku pracy. Jednak by pracodawca mógł wymagać od pracownika posłuszeństwa, powinien najpierw prawidłowo poinformować go o zakresie obowiązków. W przeciwnym razie pracownik może uniknąć odpowiedzialności za nieprawidłowe wykonanie powierzonych zadań. »

Jak udostępniać pracownikowi informacje o jego wynagrodzeniu

Aktualizacja: 30.08.2012

Pracodawca ma obowiązek udostępniać dokumenty na żądanie pracownika, na podstawie których zostało obliczone jego wynagrodzenie. Jednocześnie musi dbać, aby nie ujawnić danych dotyczących wynagrodzenia innych pracowników. »

Umowa o pracę a pisemne potwierdzenie jej zawarcia przez pracodawcę

Aktualizacja: 15.09.2011

Umowa o pracę powinna być zawarta na piśmie. Jeśli pracodawca nie dopełnił tego obowiązku, powinien najpóźniej w dniu rozpoczęcia pracy przez pracownika potwierdzić pracownikowi ustalenia na piśmie (art. 29 § 2 k.p.). »

Termin przekazania pracownikowi informacji o warunkach zatrudnienia

Aktualizacja: 20.07.2011

Zawarliśmy z pracownikiem umowę o pracę miesiąc przed jego przystąpieniem do pracy. Czy informację o warunkach zatrudnienia trzeba przekazać mu w ciągu 7 dni od zawarcia umowy czy od przystąpienia do pracy? Czy jeżeli zmieniamy godziny pory nocnej, a w naszej firmie nie ma regulaminu pracy, to musimy zmienić pracownikom informację o warunkach zatrudnienia? »

Informacja o równym traktowaniu w zatrudnieniu

Aktualizacja: 10.04.2011

Niedawno zatrudniony u nas pracownik zwrócił się z żądaniem przekazania mu przepisów w zakresie równego traktowania. Tekst tych przepisów został wywieszony na tablicy ogłoszeń, dlatego też nie spełniliśmy żądania pracownika. Czy pracownik ma rację, domagając się od nas przekazania przepisów dotyczących równego traktowania w zatrudnieniu? »

Jak prawidłowo udostępniać pracownikowi dokumenty, na podstawie których obliczono jego wynagrodzenie

Aktualizacja: 20.12.2010

Naszym pracownikom nie wydajemy pasków wynagrodzeń. Każdy zatrudniony otrzymuje co miesiąc raport ubezpieczeniowy (ZUS RMUA). Ostatnio jeden z pracowników stwierdził, że postępujemy bezprawnie nie przekazując mu co miesiąc informacji o składnikach wynagrodzenia i zaczął kwestionować prawidłowość ich naliczenia. Ponadto wystąpił o udostępnienie mu dokumentów płacowych dotyczących naliczenia wynagrodzenia wszystkich pracowników jego działu. W ten sposób chce wykazać, że wynagrodzenie, jakie otrzymuje, jest niższe w porównaniu do zarobków innych osób w tym dziale. Czy możemy mu udostępnić te dokumenty? »

W jaki sposób komunikować zmiany w organizacji

Aktualizacja: 17.06.2009

Jestem menedżerem personalnym w dużej firmie. Zamieszanie na światowych rynkach dotarło także do mojej organizacji. Wszyscy już wiedzą, że będą zmiany, na korytarzach aż huczy od plotek o grupowych zwolnieniach. Mało kto wierzy w uspokajające komunikaty centrali, tym bardziej że konkurencja już podejmuje drastyczne kroki, a gazety bez konsultacji z nami analizują scenariusze zmian, jakie czekają naszą firmę. Najgorsze jest to, że w tak szybko zmieniającym się otoczeniu i wobec niepewności co do decyzji centrali sami nie mamy jasnej odpowiedzi na wiele pytań. W jaki sposób rozmawiać z pracownikami? »

Regulamin pracy

Aktualizacja: 08.12.2008

Regulamin pracy jako akt prawa wewnętrznego stanowi jedno ze źródeł prawa pracy. Może zawierać postanowienia dotyczące m.in. przyjętych okresów rozliczeniowych czasu pracy, terminu, miejsca, czasu oraz częstotliwości wypłaty wynagrodzenia. »

POLECANE

PRAWO PRACY DLA RODZICÓW

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

WYDARZENIA

Eksperci portalu infor.pl

Adam Wiśniewski

Ekonomista, ekspert w dziedzinie finansów, inwestycji i bankowości.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »