| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama

Temat: efektywość szkoleń

Poniżej prezentujemy wszystkie istotne informacje dotyczące tematu efektywość szkoleń. Przejrzyj nasze archiwum dotyczące efektywość szkoleń.

Niekompletne wnioski o dofinansowanie są odrzucane

Aktualizacja: 09.01.2009

Urzędy marszałkowskie rozpoczęły już nabór wniosków o dofinansowanie szkoleń dla pracowników. Aby projekt nie został odrzucony, musi spełniać kryteria formalne i merytoryczne. »

Planowanie kariery zawodowej

Aktualizacja: 09.01.2009

O planowaniu kariery wiele ostatnio słyszymy z ust pracodawców, firm doradztwa personalnego i ogłoszeniodawców. Zastanówmy się dlaczego warto się tym zająć i jak tego dokonać. »

Jak uwierzyć w siebie?

Aktualizacja: 13.01.2009

Pracuję w międzynarodowej korporacji, od roku na stanowisku lidera zespołu projektowego. Mam jednak wrażenie, że mimo mojej wiedzy i doświadczenia dla podwładnych nie jestem autorytetem i nie szanują mnie tak bardzo, jak chociażby liderów innych projektów. Nie jestem pewna, czy dzieje się tak dlatego, że jestem kobietą czy też dlatego, że jestem wrażliwa (przejmuję się problemami współpracowników, zastrzeżenia klienta potrafią wytrącić mnie z równowagi na długi czas itp.). Czy są jakieś sprawdzone metody na to, by po prostu uwierzyć w samą siebie i własne umiejętności i predyspozycje? »

Szkolenia w cenie

Aktualizacja: 09.01.2009

Początek roku to doskonały czas na zaplanowanie szkoleń dla swoich pracowników. Przed wysłaniem pracownika na kurs warto jednak pamiętać o kosztach, jakie się z tym wiążą. »

Niezbędna biurokracja

Aktualizacja: 09.01.2009

Stopień trudności podczas starania się o dotację w porównaniu z etapem rozliczenia jest raczej niski, co potwierdzi większość doświadczonych beneficjentów. Czy to oznacza, że lepiej zrezygnować ze wsparcia? Nie, ale trzeba pogodzić się z faktem, że tak, jak nie ma róży bez kolców, tak nie ma funduszy unijnych bez biurokracji. Dlatego należy jak najlepiej przygotować się na ich faktyczne nadejście w 2008 roku. »

Nie taki diabeł straszny

Aktualizacja: 09.01.2009

Nowy okres programowania wiąże się dla przedsiębiorstw z szeroką ofertą finansowania ich działań inwestycyjnych. Dotyczy to zarówno inwestycji w środki trwałe, wartości niematerialne i prawne, jak i zasoby ludzkie. Łącznie w ramach finansowania z Europejskiego Funduszu Społecznego, Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego oraz Funduszu Spójności do Polski wpłynie ponad 67,3 mld euro. Duża część tych środków przeznaczona będzie na wsparcie zasobów ludzkich w przedsiębiorstwie - pracowników oraz samych przedsiębiorców. Preferowane będą małe i średnie firmy, choć i duże skorzystają z zaprogramowanej oferty. »

Obowiązkowe szkolenia okresowe bhp dla pracowników biurowych

Aktualizacja: 09.01.2009

Jestem pracownikiem biurowym w dużej firmie transportowej. Moje obowiązki sprowadzają się do wprowadzania danych do komputera. Ostatnio wezwał mnie mój przełożony i zapowiedział, że następnego dnia mam całodzienne okresowe szkolenie z dziedziny bezpieczeństwa i higieny pracy. W tej firmie pracuję dopiero 8 miesięcy i miałam już szkolenie wstępne w formie instruktażu. Czy jest to moim obowiązkiem, aby wziąć udział w tym szkoleniu okresowym? Jeżeli tak, to dlaczego? W jakim celu są urządzane te szkolenia? Czy takie szkolenie kończy się egzaminem? »

Integracja pod dachem, czyli alternatywa dla treningów outdoor

Aktualizacja: 09.01.2009

Dla wielu firm sezon letni jest czasem intensywnej produkcji i sprzedaży, dlatego wyjazdy integracyjne przesuwają na zimę. Mimo że latem pogoda bardziej sprzyja zajęciom outdoorowym w terenie, to ziąb na dworze przestanie być problemem, gdy słowo „outdoor” zamienimy na „w formie gier”. »

Szkolenia pracownicze - inwestycja czy wydatek?

Aktualizacja: 09.01.2009

Przedsiębiorcy z roku na rok coraz chętniej szkolą swoich pracowników. Ci z kolei postrzegają dokształcanie zawodowe jako inwestycję w rozwój osobisty i wyróżnienie. Nadal jednak przeszkolenie pracownika to znaczący koszt dla pracodawcy, w szczególności w sektorze małych i średnich przedsiębiorstw. Stąd wciąż zbyt małe zainteresowanie szkoleniami wśród tych właśnie firm - najbardziej narażonych na rynkowe turbulencje. Eksperci Akademii PARP zbadali, jak kształtują się koszty szkoleń w Polsce, a także w jaki sposób można je radykalnie zredukować, utrzymując efektywność szkolenia. »

Sześć kolorowych kapeluszy, czyli nauka kreatywnego myślenia

Aktualizacja: 09.01.2009

Rozmowa z Peterem de Bono, światowym ekspertem, trenerem i propagatorem technik kreatywnego myślenia »

Czy szkolenia motywują pracowników

Aktualizacja: 09.01.2009

Uczestnictwo w szkoleniach organizowanych przez firmę umożliwia rozwój pracowników. Szkolenia jednak nie zawsze uczą i motywują, szczególnie jeśli są źle zorganizowane lub niedopasowane do potrzeb personelu. Co zrobić, żeby dokształcanie przyniosło zamierzony skutek? »

Jak przekonać pracowników do uczenia się i zdobywania nowej wiedzy

Aktualizacja: 09.01.2009

PROBLEMStoję na czele zespołu trenerów wewnętrznych w dużej korporacji. Moi podwładni są wysokiej klasy specjalistami w swoich dziedzinach. Potrafią świetnie wytłumaczyć każdą trudną kwestię, ich prezentacje są bardzo dobrze przygotowane. Podstawową trudnością moich pracowników jest zakorzeniony w ludziach opór przed uczeniem się. Trudno to pojąć, bo na znaczną część szkoleń zapisują się sami, a w ankietach deklarują rozwój zawodowy. W ubiegłym roku zaplanowano mniej zajęć szkoleniowych i z tego powodu narzekaniom i ostrym słowom nie było końca. Z drugiej strony wiadomo jednak, że każde prawie szkolenie, jeżeli trenerowi naprawdę zależy na efektach, jest swego rodzaju drogą przez mękę. Jak zmienić tę idiotyczną grę między trenerami a uczestnikami szkoleń? »

Czy równolegle z pracownikami powinni się szkolić ich przełożeni

Aktualizacja: 09.01.2009

PROBLEMPracuję w małej spółce, o płaskiej strukturze organizacyjnej. Panuje u nas dobra atmosfera, choć od czasu do czasu dochodzi również do konfliktów. Dbamy o to, aby w firmowym życiu było jak najmniej formalizmu, staramy się wprowadzać określone procedury tylko wtedy, gdy jest to niezbędne. Ostatnio z kolegami z zarządu doszliśmy do wniosku, że potrzebujemy działań szkoleniowych, które w efekcie udrożnią nam komunikację, polepszą współpracę i w większym niż dotychczas stopniu umotywują zespół. Zależy nam na tym, by takie zajęcia uświadomiły naszym ludziom, że każdy z nich jest odpowiedzialny za wynik firmy. Czy nie będą one jednak stratą czasu i pieniędzy, przecież każdy z pracowników zna swoje cele? »

Jak projektować szkolenia, by spełniały swoją rolę

Aktualizacja: 09.01.2009

Przy wytyczaniu celów biznesowych i nakreślaniu kierunków, w których organizacja powinna zmierzać, należy brać pod uwagę rozwój potencjału pracowników. Szkolenia bowiem podwyższają poziom kompetencji pracowników, pozwalają rozbudzić na nowo nieco przygasłe zaangażowanie podwładnych, dają wiedzę, jak budować lepszą współpracę i zrozumienie. Aby uzyskać takie efekty trzeba dobrze dostosować szkolenia do konkretnej sytuacji. Skroić je niczym szyty na miarę garnitur. Jak zatem to zrobić? »

Wiedzieć znaczy móc

Aktualizacja: 26.11.2008

Rosnąca zamożność polskiej klasy średniej sprawia, że coraz więcej firm decyduje się na wprowadzenie rozszerzonych usług w formie spersonalizowanej. Personel pierwszego kontaktu musi być wyposażony w specjalistyczną wiedzę. Stąd potrzeba wprowadzenia systemów zarządzania wiedzą klienta w firmach, które oferują obsługę osobistą. Liderem we wdrażaniu takich rozwiązań są banki detaliczne. Od nich mogą uczyć się także firmy z innych branż. »

POLECANE

PRAWO PRACY DLA RODZICÓW

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

WYDARZENIA

Eksperci portalu infor.pl

Kancelaria Radcy Prawnego FORTUNA

Kompleksowa obsługa prawna firm

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »