| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama

Temat: dyskryminacja

Poniżej prezentujemy wszystkie istotne informacje dotyczące tematu dyskryminacja. Przejrzyj nasze archiwum dotyczące dyskryminacja.

Kiedy w zatrudnieniu występuje dyskryminacja pośrednia

Aktualizacja: 08.12.2008

Nie jest dyskryminacją pośrednią odmowa przyznania nagrody jubileuszowej pracownikowi, który nie ma świadectwa pracy, jeżeli taki zapis wynika z regulaminu wynagradzania zakładu pracy. Aby można było mówić o dyskryminacji pośredniej, dysproporcje w traktowaniu pracowników powinny występować w przypadku wszystkich lub znacznej części pracowników, charakteryzujących się daną cechą (wyrok Sądu Najwyższego z 4 czerwca 2008 r., II PK 292/07). »

Jak pracodawca powinien skutecznie przeciwdziałać mobbingowi w zakładzie pracy

Aktualizacja: 08.12.2008

Wiem, że przepisy Kodeksu pracy zobowiązują pracodawcę do przeciwdziałania mobbingowi. Nie precyzują jednak, w jaki sposób pracodawca powinien dopełnić tego obowiązku. Jak powinniśmy postępować, aby spełnić ustawowe wymagania zapobiegania temu zjawisku? »

Urlop wychowawczy przyczyną dyskryminacji

Aktualizacja: 08.12.2008

Korzystanie z urlopów wychowawczych nie może być uznane za obiektywną przyczynę ustalenia niższego wynagrodzenia w porównaniu do innych pracowników. »

Dyskryminacja - przegląd orzecznictwa

Aktualizacja: 08.12.2008

Problematyka dyskryminacji pracownika była niejednokrotnie przedmiotem zainteresowania Sądu Najwyższego. Najczęściej analizowanym przypadkiem była dyskryminacja ze względu na wiek i sposób wynagradzania. »

Nie dyskryminacji

Aktualizacja: 08.12.2008

Stosunkowo łatwo oskarżyć pracodawcę o dyskryminację. Skuteczną obroną może być wykazanie, że w firmie podjęto działania, aby ograniczyć to zjawisko. »

Zakaz dyskryminacji zatrudnionych na czas określony

Aktualizacja: 19.12.2008

Nie można pozbawiać pracowników zatrudnionych na czas określony uprawnień przysługujących zatrudnionym na czas nieokreślony, jeżeli to zróżnicowane traktowanie nie zostanie obiektywnie uzasadnione. »

Zakaz dyskryminacji a dodatki stażowe

Aktualizacja: 22.01.2009

Nie można pozbawiać pracowników zatrudnionych na czas określony uprawnień przysługujących zatrudnionym na czas nieokreślony, jeżeli to zróżnicowane traktowanie nie zostanie obiektywnie uzasadnione. »

Usługi medyczne finansowane przez pracodawcę

Aktualizacja: 30.12.2008

Pracodawca może sfinansować swoim pracownikom, a często także ich rodzinom, dodatkową opiekę medyczną inną niż wynikająca z przepisów prawa pracy. »

Zasady ustalania wysokości wynagrodzenia

Aktualizacja: 19.12.2008

Wynagrodzenie powinno odpowiadać nie tylko rodzajowi pracy i kwalifikacjom pracownika, ale także jego zaangażowaniu w wykonywaną pracę. »

Czy można mobbingować plotką

Aktualizacja: 09.12.2008

Pracuję w firmie sprzątającej. Mam kłopoty w pracy. Podejrzewam, że wynikają one z tego, że szef zespołu rozpuścił plotkę wśród moich koleżanek, zgodnie z którą mam jakoby pisać donosy na temat tego, jak pracują moje koleżanki. W efekcie nikt nie chce ze mną rozmawiać i źle się czuję w pracy. Rozważam możliwość odejścia z tej firmy. Myślę, że sytuacja, która mnie spotkała, może być potraktowana jako mobbing. Czy można mobbingować, puszczając plotki w pracy? - pyta Czytelnik z Zamościa. »

Wyższe wynagrodzenie jako przejaw dyskryminacji

Aktualizacja: 15.12.2008

Zakaz dyskryminacji pracowników odnosi się nie tylko do równego traktowania w zakresie warunków zatrudnienia, awansowania czy dostępu do szkoleń w celu podnoszenia kwalifikacji zawodowych, ale także ustalania wysokości wynagrodzenia. »

Zakaz dyskryminacji w pracy

Aktualizacja: 09.12.2008

Współczesna dyskryminacja w miejscu pracy nie dotyczy już tylko kobiet aspirujących na stanowiska kierownicze, ale w związku ze zmianami na rynku pracy dotyka także coraz częściej mniejszości narodowych. »

Zakaz dyskryminacji w pracy

Aktualizacja: 13.12.2008

Współczesna dyskryminacja w miejscu pracy nie dotyczy już tylko kobiet aspirujących na stanowiska kierownicze, ale w związku ze zmianami na rynku pracy dotyka także coraz częściej mniejszości narodowych. »

Jak udzielić zaległego urlopu pracownikowi, któremu zmieniono wymiar etatu

Aktualizacja: 15.12.2008

Pracownik był zatrudniony przez cały zeszły rok w pełnym wymiarze czasu pracy. Od 1 stycznia br. zmieniliśmy mu wymiar czasu pracy na 3/5 etatu. Pracownik nie wykorzystał 8 dni urlopu wypoczynkowego za zeszły rok z powodu długotrwałej choroby. Jak w takim przypadku należy mu udzielić zaległego urlopu wypoczynkowego? Czy powinien on być zmniejszony proporcjonalnie do obecnego wymiaru etatu? Jeżeli nie obniżymy wymiaru urlopu pracownikowi, będzie on miał większą liczbę dni urlopu niż gdyby dalej pracował na pełny etat. Pracownikowi przysługuje 26 dni urlopu. »

POLECANE

PRAWO PRACY DLA RODZICÓW

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

WYDARZENIA

Eksperci portalu infor.pl

Chronos-Investment Sp. z o. o.

Usługi księgowe i doradztwo podatkowe.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »