| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Kadry > BHP

Temat: choroby zawodowe

Poniżej prezentujemy wszystkie istotne informacje dotyczące tematu choroby zawodowe. Przejrzyj nasze archiwum dotyczące choroby zawodowe.

Choroba zawodowa pracownika a obowiązki pracodawcy

Aktualizacja: 17.09.2015

W przypadku stwierdzenia u pracownika obja­wów choroby zawodowej, pracodawca powinien go przenieść do innej pracy, w której nie występu­je narażenie na działanie czynników szkodliwych wywołujących te objawy. Jakie jeszcze inne obowiązki spoczywają na pracodawcy w przypadku rozpoznania u pracownika choroby zawodowej? »

Dzień Bezpieczeństwa i Ochrony Zdrowia w Pracy - 28 kwietnia

Aktualizacja: 29.04.2015

Dzień Bezpieczeństwa i Ochrony Zdrowia w Pracy przypada na 28 kwietnia każdego roku. W Polsce obchodzony jest od 2004 r. Inicjatywa ta obchodzona jest w ponad 70 krajach jako Międzynarodowy Dzień Pamięci Ofiar Wypadków przy Pracy oraz Chorób Zawodowych. »

Choroby zawodowe

Aktualizacja: 20.12.2013

Choroba zawodowa to choroba zawarta w wykazie chorób zawodowych znajdującym się w załączniku do rozporządzenia w sprawie chorób zawodowych. Musi być spowodowana działaniem czynników szkodliwych dla zdrowia występujących w środowisku pracy lub wywołana sposobem wykonywania pracy. »

Jakie czynności pracodawca powinien podjąć w razie otrzymania decyzji stwierdzającej chorobę zawodową pracownika

Aktualizacja: 08.01.2013

Pracownica była niezdolna do pracy w okresie od 4 lipca do 3 września 2012 r. i z tego tytułu otrzymała za 33 dni wynagrodzenie chorobowe oraz zasiłek chorobowy za pozostały okres niezdolności do pracy. Świadczenia chorobowe zostały wypłacone w wysokości 80% podstawy wymiaru. 30 listopada br. do naszego zakładu wpłynęła decyzja Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego stwierdzającego u pracownicy chorobę zawodową, a pracownica dostarczyła zaświadczenie lekarskie stwierdzające, że powyższy okres niezdolności do pracy miał związek z chorobą zawodową. Jak prawidłowo postąpić w powyższej sytuacji? »

Jednorazowe odszkodowanie z tytułu wypadku przy pracy

Aktualizacja: 29.11.2012

Poszkodowanemu w wypadku przy pracy należy się jednorazowe odszkodowanie z tego tytułu. Kiedy jednorazowe odszkodowanie za wypadek przy pracy zostanie przyznane ubezpieczonemu pracownikowi? »

Zapobieganie chorobom zawodowym przez pracodawcę

Aktualizacja: 27.11.2012

Pracodawca musi zapobiegać powstawaniu chorób zawodowych. Choroba zawodowa, jest to choroba wymieniona w wykazie chorób zawodowych, o ile została spowodowana działaniem szkodliwych dla zdrowia czynników występujących w środowisku pracy lub wywołał ją sposób wykonywania pracy. »

Dokumentowanie chorób zawodowych - nowe zasady

Aktualizacja: 13.09.2012

Pracodawca, który powziął podejrzenie wystąpienia choroby zawodowej u zatrudnianego pracownika, ma obowiązek niezwłocznie zgłosić podejrzenie takiej choroby. Takiego zgłoszenia może również dokonać sam pracownik lub były pracownik, który podejrzewa, że występujące u niego objawy mogą wskazywać na taką chorobę, a także lekarz, który podczas wykonywania badań powziął podejrzenie choroby zawodowej u pracownika. »

Konsekwencje zgłoszenia podejrzenia choroby zawodowej

Aktualizacja: 25.09.2012

Były pracownik poinformował nas, że zgłosił do Państwowej Inspekcji Sanitarnej podejrzenie choroby zawodowej. Jakie dla zakładu mogą być skutki zgłoszenia? »

Wylew a przyczyna wypadku przy pracy

Aktualizacja: 22.08.2012

W trakcie wykonywania pracy pracownik poczuł się źle. Podjęto czynności związane z udzieleniem pierwszej pomocy przedmedycznej i wezwano pogotowie. Po badaniach przeprowadzonych w oddziale intensywnej terapii okazało się, że pracownik doznał wylewu. Ustalono, że:pracownik wykonywał normalne obowiązki związane z wykonywaniem pracy na zajmowanym stanowisku,lekarz medycyny pracy nie stwierdził przeciwwskazań do zatrudnienia na zajmowanym stanowisku pracy,z zakresu czynności wykonywanych w dniu wypadku, nie wynikała potrzeba przenoszenia ciężarów o masie większej niż dopuszczonej przepisami dotyczącymi ręcznych prac transportowych.Czy w takiej sytuacji zdarzenie można uznać za wypadek przy pracy, a jeżeli tak, to jak ustalić przyczynę zewnętrzną? »

Wstępne badanie lekarskie pracowników - nowe przepisy

Aktualizacja: 21.03.2011

Dzisiaj, 21 marca, weszła w życie nowelizacja kodeksu pracy. Upraszcza ona zasady wykonywania wstępnych badań lekarskich pracowników. »

Choroby pracowników biurowych

Aktualizacja: 10.01.2011

Pozycja siedząca dominuje w pracy biurowej. Nie wymaga ona dużego wysiłku fizycznego, lecz praca wykonywana przez dłuższy czas w tej pozycji powoduje dolegliwości bólowe i zmiany zwyrodnieniowe w narządzie ruchu, głównie w kręgosłupie. Warto pamiętać, że rodzaj i stopnień obciążenia pracowników zależy od wymiaru czasu pracy przy komputerze, stopnia trudności wykonywanych zadań, zaangażowania i znajomości obsługi programów. W czasie kontroli warunków pracy i szkoleń, zwłaszcza dla osób kierujących pracownikami, odpowiedzialnych za organizację pracy, warto rozmawiać o dolegliwościach, jakie może powodować praca w niewłaściwych warunkach, a także doradzać, jak można tym dolegliwościom zapobiegać. »

POLECANE

REWOLUCJA W EMERYTURACH

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

Mikołaj Lech

prawnik, aplikant rzecznikowski

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od kadry.Infor.pl
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK