Znajdujesz się: Kadry » Praca » Dokumenty kadrowe » Wydawanie świadectwa pracy : strona 1

Wydawanie świadectwa pracy

A A A
102 
Ostatnia aktualizacja: 2007-06-26
Świadectwo pracy jest dokumentem wydawanym przez pracodawcę, w którym zamieszczane są informacje dotyczące okresu zatrudnienia.

Pracodawca ma obowiązek wydać pracownikowi świadectwo pracy niezwłocznie w momencie ustania stosunku pracy (jego rozwiązania lub wygaśnięcia). Szczegółowe przepisy w tym zakresie zawiera Kodeks pracy oraz rozporządzenie ministra pracy i polityki socjalnej z 15 maja 1996 r. w sprawie szczegółowej treści świadectwa pracy oraz sposobu i trybu jego wydawania i prostowania (DzU nr 60, poz. 282 ze zm. – zwane dalej rozporządzeniem).


Obowiązek wydania świadectwa


Pracodawca ma obowiązek sporządzić i wydać świadectwo pracy w dniu, w którym następuje rozwiązanie lub wygaśnięcie stosunku pracy, czyli w ostatnim dniu pracy. Jeżeli wydanie świadectwa w ostatnim dniu trwania stosunku pracy nie jest możliwe (np. pracownik jest nieobecny w pracy z powodu choroby, nie zgłosił się po odbiór świadectwa pracy), pracodawca, musi tego dokonać nie później niż w ciągu 7 dni od dnia ustania stosunku pracy.


Co do zasady, obowiązek wydania świadectwa pracy nie jest uzależniony od domagania się go przez pracownika. Pracownik nie musi składać wniosku o wydanie świadectwa pracy, bowiem obowiązek ten powstaje z mocy prawa.

W jednym tylko przypadku wydanie świadectwa pracy uzależnione jest od wniosku pracownika. Dzieje się tak w przypadku rozwiązania lub wygaśnięcia umowy o pracę z pracownikiem, z którym dotychczasowy pracodawca nawiązuje kolejną umowę o pracę bezpośrednio po rozwiązaniu lub wygaśnięciu poprzedniej (art. 97 § 11 k.p.).


Przykład:

Po rozwiązaniu umowy na okres próbny pracodawca nawiązuje z pracownikiem umowę na czas nieokreślony. Następnie po rozwiązaniu wcześniejszej umowy na czas określony pracownik zawiera z tym samym pracodawcą kolejną taką umowę. W takich sytuacjach wydanie świadectwa pracy następuje na żądanie pracownika.


Pracownik powinien zgłosić pracodawcy żądanie wydania świadectwa pracy najpóźniej w dniu poprzedzającym dzień, w którym następuje rozwiązanie lub wygaśnięcie stosunku pracy.


Doręczenie świadectwa pracy

Pracodawca ma obowiązek wydać świadectwo pracy pracownikowi lub osobie upoważnionej w ostatnim dniu pracy. Pracownik zatem może upoważnić inną osobę do odbioru świadectwa pracy. Upoważnienie takie pracownik musi sporządzić na piśmie (wzór na końcu artykułu).



Strona
1
2
3 »
A A A
Rozmiar tekstu
Prześlij znajomemu
Drukuj
102 
Liczba komentarzy

Komentarze: 102

1: 
~aga (2007-09-14)

a gdzie nalezy zgłosić popełnienie wykroczenia z powodu nie wydania świadectwa pracy przez pracodawcę?

2: 
~em (2007-09-14)

Państwowa Inspekcja Pracy, Sąd Pracy ( na terenie działania którego ma siedzibe pracodawca).

3: 
~oli (2007-09-14)

Do Sądu Pracy

4: 
~Wanda (2007-09-27)

Czy w świadectwie pracy należy wpisywać wynagrodzenie pracownika.Jeżeli tak to gdzie i za jaki okres.?

5: 
~zołza (2007-09-27)

Nie wpisuje się wynagrodzenia pracownika w św. pracy.

6: 
~grażyna (2007-11-04)

jak wpisać zasiłek macierzyński do świadectwa pracy

7: 
~~HR (2008-05-05)

Właśnie... w którym miejscu wpisać zasiłek macierzyński w świadectwie pracy ??? Moja Symfonia Kadry Płace w ogóle mi tego zasiłku nawet nie uwzględniła (?!) Dzwoniłam do PIP - oni również nie wiedzą i zasugerowali , aby w ogóle tego nie wpisywać Hm.. a może w informacjach uzupełniających?

8: 
~~~HR (2008-05-05)

Sprawdzałam tutaj: Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 15 maja 1996 r. w sprawie szczegółowej treści świadectwa pracy oraz sposobu i trybu jego wydawania i prostowania (Dz. U. Nr 60, poz. 282, z 2002 r. Nr 214, poz. 1809, z 2003 r. Nr 230, poz. 2289) - i nigdzie nie znalazłam. Wpisałam do informacji uzupełniających, wg mnie taka informacja na pewno powinna znależć się w świadectwie pracy.

9: 
~em (2008-05-05)

W informacjach uzupełniających podaje sie informacje na wniosek pracownika, po co ta informacja o macierzyństwie, przecież drugi raz na to samo dziecko nie będzie korzystał!

10: 
~janie wiem? (2008-06-17)

dwoch wspolnikow prowadzilo przedsiebiorstwo. jeden zajmowal sie transportem a 2gi budowlanka. Rozstali sie i kazdy kontunuuje swoja dziedzine sam. Co w tej sytuacji z pracownikiem ktory obslugiwal caly czas te sama koparke (najpierw w spolce a pozniej u tego wspolnika od budowlanki) ale teraz rozwiazuje umowe. Czy jednym swiadectwem obejmuje sie caly okres zatrudnienie.

11: 
~kadrowa (2008-08-25)

Zasiłku macierzyńskiego nie uwzględnia się w świadectwie pracy, jest to okres składkowy więć nie ma potrzeby

12: 
~dik (2008-08-26)

pomózcie!!! gdzie mam szukać firmy,która już nie istnieje? czy istnieje takie archiwum? Potrzebne sa mi duplikaty wszystkich świadectw pracy,ponieważ uległy zagubieniu i napewno spaleniu podczas przeprowadzki:(

13: 
~mm (2008-08-26)

wejdź: www.zus.pl/default.asp?p=4&id=582

14: 
~dik (2008-08-26)

pomózcie!!! gdzie mam szukać firmy,która już nie istnieje? czy istnieje takie archiwum? Potrzebne sa mi duplikaty wszystkich świadectw pracy,ponieważ uległy zagubieniu i napewno spaleniu podczas przeprowadzki:(

15: 
~mm (2008-08-26)

dik- wejdź na adres ZUS-u, który podałam, znajdziesz adres gdzie przechowywane są akta po zlikwidowanych przedsiębiorstwach.

16: 
~gg (2008-09-23)

pracowałem u prywaciarza w latach 1986-1990, firma już nie istnieje, nie ma żadnych dokumentów, nie wystawił mi świadectwa pracy. co teraz mam robić?mam tylko umowe o pracę..może ktoś jest w stanie mi pomóc!

17: 
~aga (2008-09-24)

czy na świadectwie pracy winien być czytelny podpis osoby która go wystawia, lub podpis z pieczątką służbową osoby która podpisuje z upoważnienia ??

18: 
~mm (2008-09-24)

Podpis z pieczątką słuzbową i zakładu.

19: 
~lidka (2008-09-24)

Czy w świadectwie pracy umieszcza się informację, że ktoś był przez pewien czas prokurentem spółki?

20: 
~mmm (2008-10-06)

przy wysłaniu swiadectwa pracy poczta liczy sie data wysłania czy data otrzymania list nie był polecony tylko zwykły

21: 
~mm (2008-10-06)

świadectwo pracy nalezy wysyłać listem za potwierdzeniem zwrotnym. Nigdy zwykłym, gdyż nie ma potwierdzenia odebrania świadectwa.

22: 
~Lufka (2008-10-15)

czy były pracodawca ma obowiązek zwrotu świadectw pracy na podstawie których obliczał staż pracy.Po wygaśnięciu umowy na czas określony pracodawca wydał tylko świadectwo pracy za czas przepracowany w tej firmie.Proszę aby ktoś mi odpowiedział,z góry serdecznie dziękuję.

23: 
~zołza (2008-10-15)

Przede wszystkim pracodawca nie może przechowywać ORYGINAŁOW przedstawionych przez pracownika świadectw pracy, może sporządzić kserokopie, a oryginały zwraca pracownikowi. Po zakończeniu stosunku pracy pracodawca wydaje pracownikowi oryginał św. pracy za okres zatrudnienia i nie wydaje kserokopii poprzednich św. pracy z akt.

24: 
~Zbyszek (2008-10-15)

Pracowałem u danego pracodawcy na stanowisku kierowcy lecz po pewnym czasie dostałem awans na kierownika transportu.Umowa o pracę została zmieniona na umowę kierowniczą.Jakie świadectwo pracy mnie dotyczy skoro rok czasu przepracowałem w danym zakładzie na stanowisku kierowca a kolejne2 lata na stanowisku kierownik do spraw transportu.Proszę o szybką odpowiedz!!!!

25: 
~Zbyszek (2008-10-15)

Pracowałem u danego pracodawcy na stanowisku kierowcy lecz po pewnym czasie dostałem awans na kierownika transportu.Umowa o pracę została zmieniona na umowę kierowniczą.Jakie świadectwo pracy mnie dotyczy skoro rok czasu przepracowałem w danym zakładzie na stanowisku kierowca a kolejne2 lata na stanowisku kierownik do spraw transportu.Proszę o szybką odpowiedz!!!!

26: 
~Zbyszek (2008-10-15)

Pracowałem u danego pracodawcy na stanowisku kierowcy lecz po pewnym czasie dostałem awans na kierownika transportu.Umowa o pracę została zmieniona na umowę kierowniczą.Jakie świadectwo pracy mnie dotyczy skoro rok czasu przepracowałem w danym zakładzie na stanowisku kierowca a kolejne2 lata na stanowisku kierownik do spraw transportu.Proszę o szybką odpowiedz!!!!

27: 
~zołza (2008-10-15)

Zbyszek, nie bardzo rozumiem, o co ci chodzi. W świadectwie pracy musisz mieć wymienione oba zajmowane stanowiska wraz z okresami pracy na nich.

28: 
~Lufka (2008-10-17)

Były pracodawca na świadectwie pracy zamieścił informacje o okresach chorobowych czy miał do tego prawo jeżeli nie to co mam zrobić,świadectwo miałam wydane 16.09.08r.Proszę o odpowiedź za którą dziękuję.

29: 
~marg (2008-10-17)

nawet nie prawo ale obowiązek

30: 
~m (2008-10-17)

Lufka miał prawo, po jaki diabeł brałaś niepotrzebne zwolnienia

31: 
~Marian (2008-10-17)

Pracodawca wystawił mi wadliwe świadectwo pracy (pieczątka dyrektora, a podpis z up. nieczytelny)ponadto pomylona data wystawienia. Co mam robić jeśli zakład nie istnieje a archiwum zlikwidowane?

32: 
~Lufka (2008-10-17)

Te zwolnienia nie były niepotrzebne,dopadła mnie choroba i konieczna była operacja, ale dziękuję za odpowiedź ~m i ~marg.

33: 
~addamus (2008-10-21)

porzucilam prace z powodow rodzinnych dostalam wypowiedzenie ale nie dostalam swiadectwa pracy co mam zrobic? pomozcie

34: 
~Jewka (2008-10-21)

zwrócić się do pracodawcy o wydanie świadectwa

35: 
~marg (2008-10-21)

świadectwo też dostaniesz , przyjdzie pocztą.Muszą najpierw poczekać na zwrotkę z wypowiedzenia żeby móc napicaś świadectwo

36: 
~goga (2008-10-29)

Mam pytanie, czy powinnam dostać świadectwo pracy, skoro byłam zatrudniana na umowę-zlecenie, z comiesięcznym przedłużeniem? Pracowałam tak przez rok, odeszłam w czerwcu i dotąd nie dostałam świadectwa. Czy mi przysługuje? Proszę o odpowiedź.

37: 
~izka (2008-10-29)

W jakim miejscu świadectwa pracy powinny być wpisane czterodniowe świadectwa pracy? 4.7 czy 4.2??? POMÓŻCIE..

38: 
~dex (2008-10-29)

izka o co kaman???

39: 
~izka (2008-10-29)

Nasz pracownik miał w 2000 roku czterodniowe ćwiczenia wojskowe.. I teraz się zwalnia i mam mu wystawić świadectwo pracy.. I właśnie tu mam problem.. Bo nie wiem gdzie to wpisać.. Czytałam kilka opini i zdania są podzielone.. Czy wpisać to w pkt. 4,7 jako służba wojskowa , czy może jako urlop bezpłatny w pkt.4.2?? A może w ogóle tego nie wpisywać??? Proszę pomóżcie.. Albo chociaż doradźcie gdzie szukać informacji..

40: 
~jaworek (2008-10-29)

Witam ja mam problem z świadectwem pracy ponieważ mój pracodawca zmarł,po śmierci szefowej przeszłam do firmy jej brata ,i nie mogą mi wypisać świadectwa,bo to inna firma ,co mam robić pomóżcie.

41: 
~Ania B (2008-10-29)

do goga: Umowa zlecenie jest to umowa cywilno -prawna ,do której nie ma zastosowania Kodeks pracy, nie jesteś pracownikiem w zawiązku z czym nie otrzymujesz świadectwa.Umowa ta liczy się do świadczeń emerytalno -rentowych.

42: 
~MILLI (2008-10-30)

CZY POWINNAM OTRZYMAĆ ŚWIADECTWO PRACY JEŻLEI PRACOWAŁAM NA UMOWĘ ZLECENIE 6 MIESIĘCY

43: 
~mm (2008-10-30)

NIE. Mozesz otrzymać zaświadczenie.

44: 
~Beata (2008-10-30)

Od umowy zlecenie nie wystawia się świadectwa. co to za umowa, która trwała 6 m-cy. z pewnością kwalifikowała się na umowe o prace co?

45: 
~goga (2008-10-31)

do Ania B: Dzięki za odpowiedź. Niestety teraz przez to mam mniejsze szanse na zdobycie NORMALNEJ pracy. Mimo wszystko dzięki i pozdrawiam

46: 
~goga (2008-10-31)

Ja konkretnie miałam normalne zatrudnienie jako fakturzystka-sekretarka. Polityka firmy polegała na tym, że nikomu nie dawali umowy o pracę, jedynie umowę-zlecenie, lub kazali zakładać własną działalność gospodarczą. Ja się na to nabrałam, na zlecenie i tyle tylko że zdobyłam doświadczenie. Teraz za to płacę. Raczej nie mam szans walczyć o to by zmienili status umowy po fakcie prawda?

47: 
~zołza (2008-10-31)

Przykro mi, ale nie masz szans :(

48: 
~uczę się (2008-10-31)

Czy może mi ktoś powiedzieć do kiedy nalezy wystawić świadectwo pracy? Z tego co wiem, nalezy to zrobić niezwłocznie po ustaniu stosunku pracy. Niektóre osoby twierdza, że sa przepisy, które mówia, że świadectwo można wystawić do 7 dni po ustaniu stosunku pracy. Zatem jedno przeczy drugiemu. Która wersja jest poprawna?

49: 
~uczę się (2008-10-31)

Czy może mi ktoś powiedzieć do kiedy nalezy wystawić świadectwo pracy? Z tego co wiem, nalezy to zrobić niezwłocznie po ustaniu stosunku pracy. Niektóre osoby twierdza, że sa przepisy, które mówia, że świadectwo można wystawić do 7 dni po ustaniu stosunku pracy. Zatem jedno przeczy drugiemu. Która wersja jest poprawna?

50: 
~mała (2008-10-31)

Świadectwo pracy powinno zostać wydane bezpośrednio pracownikowi w dniu ustania stosunku pracy.W przypadku, gdy wydanie świadectwa pracy pracownikowi albo osobie przez niego upoważnionej nie jest możliwe, pracodawca nie póżniej niż w ciągu 7 dni od dnia ustania stosunku pracy, przesyła świadectwo pracy pracownikowi lub osobie upoważnionej za pośredninictwem poczyt ( za potwierdzeniem odbioru).

51: 
~ptoszek1 (2008-11-04)

Mam problem zostałem okradziony i niemam swiadectwa z szkoły i pracy.Do tej szkoły co chodziłem już nie istnieje gdzie mam sie zwrócić o duplikat,a z pracy pracodawca zmarł i firma nie istnieje co mam teraz zrobić?

52: 
~julka (2008-11-05)

pracownik przechodzi do drugiego zakładu za prozumieniem zakładów, czy należy mu wystawić świadectwo pracy w starym zakładzie , a w nowym umowę o pracę

53: 
~zołza (2008-11-05)

Nie istnieje już porozumienie zakładów pracy, pracownik może przejść jedynie na podstwie porozumienia trójstronnego (stary pracodawca, nowy pracodawca i pracownik). Oczywiście św. pracy i nowa umowa.

54: 
~ptoszek1 (2008-11-05)

czy ktoś mi doradzi na moje pytania?? gdzie mam sie zwrócić o duplikaty świadectw

55: 
~marg (2008-11-05)

świadectwa ze szkoły powinny być w Archiwum Kuratorium a te z zakładu może też są gdzieś w archiwum ??Na stronach ZUS jest wyszukiwarka (nie korzystałam z niej więc nie wiem jak działa) i tam ponoć można znaleźć firmy które nie istnieją.

56: 
~ptoszek1 (2008-11-06)

dzieki za pomoc jednak technika komuterowa sie przydaje jeszcze raz dzieki

57: 
~mika (2008-11-17)

Witam. Byłam zatrudniona w firmie przez Agencję Doradztwa Personalnego na umowę zlecenie. Czy zaświadczenia powinnam domagać się od firmy w której pracowałam czy z Agencji?

58: 
~aga (2008-11-18)

Witam!jestem na wypowiedzeniu i zachorowałam,jak się uda do końca roku będę chorować.Po świadectwo mam się zgłosić za tydzień.Czy odebrać je w wyznaczonym terminie,czy dopiero jak będę rejstrować się na bezrobociu?

59: 
~Ela (2008-11-21)

Zjaką datą wystawić świadectwo pracy jak pracownica była na urlopie wychowawczym do 16.11.2008 a 17.11.2008 przyniosła podanie o rozwiązanie umowy na mocy porozumienia stron. Czy 17.11.08 jest jeszcze jej dniem pracy ?

60: 
~Ela (2008-11-21)

Zjaką datą wystawić świadectwo pracy jak pracownica była na urlopie wychowawczym do 16.11.2008 a 17.11.2008 przyniosła podanie o rozwiązanie umowy na mocy porozumienia stron. Czy 17.11.08 jest jeszcze jej dniem pracy ?

61: 
~zołza (2008-11-21)

Poproś, żeby przepisała swoją prośbę o rozwiązanie umowy z datą 16.11.08 czyli z ostatnim dniem urlopu wychowawczego. najprościej będzie. Jesli 17.11.08 to musisz dać jej angaz, ustalić pensję, zapłacić za ten dzień itd.

62: 
~Ela (2008-11-21)

16.11.2008 byłjej ostatnim dniem ur. wychowawcz. a podczas urlopu nie można rozwiązać umowy , czy tak ?

63: 
~Ela (2008-11-21)

16.11.2008 byłjej ostatnim dniem ur. wychowawcz. a podczas urlopu nie można rozwiązać umowy , czy tak ?

64: 
~Ela (2008-11-21)

16.11.2008 byłjej ostatnim dniem ur. wychowawcz. a podczas urlopu nie można rozwiązać umowy , czy tak ?

65: 
~bet (2008-11-21)

Czy w okresach nieskładkowych w św pracy mam podać wszystkie te okresy? Prostuję świadectwo kobiecie, która pracowała w mojej firmie w latach 1980 - 1998 i nie miała wykazanego ani dnia nieskładkowego. W międzyczasie w 80-tych latach była też na macierzyńskim i wychowawczym "płatnym" i bezpłatnym. Czy to były okresy składkowe wówczas czy nie?

66: 
~aga (2008-11-21)

proszę o odpowiedź; Czy świadectwo pracy mogę odebrać w trakcie chorobowego?(będąc na wypowiedzeniu)

67: 
~bet (2008-11-21)

Czy w okresach nieskładkowych w św pracy mam podać wszystkie te okresy? Prostuję świadectwo kobiecie, która pracowała w mojej firmie w latach 1980 - 1998 i nie miała wykazanego ani dnia nieskładkowego. W międzyczasie w 80-tych latach była też na macierzyńskim i wychowawczym "płatnym" i bezpłatnym. Czy to były okresy składkowe wówczas czy nie?

68: 
~bet (2008-11-21)

rozumiem, że Twoj stosunek pracy jeszcze się nie zakończył? Jeśli tak, to nikt nie powinien Ci jeszcze tego świadectwa wystawić, przecież w okresie wypowiedzenia różne rzeczy mogą sie jeszcze wydarzyć, a wówczas dane zawarte w takim przedwcześnie wystawionym śwadectwie będą nieprawdziwe. Zresztą w rozporządzeniu jest powiedziane "pracodawca wydaje świadectwo w dniu rozwiązania stosunku pracy..."

69: 
~Jewka (2008-11-21)

na druku rp-7 wyrażnie jest zaznaczone z jakich lat zwolnienia lekarskie są liczone jako okresy nieskładkowe

70: 
~bet (2008-11-21)

rozumiem, że Twoj stosunek pracy jeszcze się nie zakończył? Jeśli tak, to nikt nie powinien Ci jeszcze tego świadectwa wystawić, przecież w okresie wypowiedzenia różne rzeczy mogą sie jeszcze wydarzyć, a wówczas dane zawarte w takim przedwcześnie wystawionym śwadectwie będą nieprawdziwe. Zresztą w rozporządzeniu jest powiedziane "pracodawca wydaje świadectwo w dniu rozwiązania stosunku pracy..."

71: 
~bet (2008-11-21)

rozumiem, że Twoj stosunek pracy jeszcze się nie zakończył? Jeśli tak, to nikt nie powinien Ci jeszcze tego świadectwa wystawić, przecież w okresie wypowiedzenia różne rzeczy mogą sie jeszcze wydarzyć, a wówczas dane zawarte w takim przedwcześnie wystawionym śwadectwie będą nieprawdziwe. Zresztą w rozporządzeniu jest powiedziane "pracodawca wydaje świadectwo w dniu rozwiązania stosunku pracy..."

72: 
~M (2008-11-24)

23.11.2008 jest ostatnim dniem urlopu wychowawczego, pracownica przyszła 24.11.2008r z podaniem o rozwiązanie umowy na mocy porozumienia stron z dniem 24.11.08. Czy za 24.11 mam jej wypłacić wynagrodzenie.

73: 
~zołza (2008-11-24)

Tak, dlatego najprościej jest poprosić, żeby napisała jeszcze raz prosbę o rozwiązanie stos. pracy z datą 23.11.08, jej to nic nie zmienia , a tobie o niebo łatwiej :)

74: 
~M (2008-11-24)

Z pracownikiem na urlopie wychowawczym nie można rozwiązać umowy a 23.11. był jej ostatnim dniem tego urlopu. Z jaką datą mam wystawić świadectwo pracy?.

75: 
~zołza (2008-11-24)

Z ostatnim dniem urlopu wychowawczego można rozwiązć umowę o pracę, tym bardziej na prosbe pracownicy. Św. pracy z datą dzisiejszą.

76: 
~M (2008-11-24)

Dziękuję Ci Zołza.

77: 
~Helios (2008-11-28)

Witam, czy punkt świadectwa pracy "korzystał z urlopu bezpłatnego" dotyczy całego okresu pracy czy podobnie jak w informacji o wykorzystaniu urlopu wypoczynkowego tylko roku kalendarzowego w którym ustał stosunek pracy?

78: 
~gosia (2008-11-28)

bezpłatny z całego okresu zatrudnienia a wypoczynkowy z roku w kyorym ustał stosunek pracy

79: 
~Helios (2008-11-28)

Dziękuję

80: 
~mika (2008-11-30)

Witam. Byłam zatrudniona w firmie przez Agencję Doradztwa Personalnego na umowę zlecenie. Czy zaświadczenia powinnam domagać się od firmy w której pracowałam czy z Agencji?

81: 
~~misia (2008-12-05)

Rozwiązano ze mną umowę o pracę za dwutygodniowym wypowiedzeniem (umowę wypowiedział pracodawca).W dniu rozwiązania umowy przebywałam na L4.Kiedy powinnam otrzymać świadectwo pracy,ponieważ nie otrzymałam go jeszcze?

82: 
~Kina208 (2008-12-05)

Do miki. Wg mnie zaświadczenie powinna wystawić Agencja, bo z nią podpisałaś umowę zlecenie i to ona prowadzi wszystkie rozliczenia z tego tytułu.Pozdr.

83: 
~Kina208 (2008-12-05)

Jeśli w dniu rozwiązania umowy, czyli końcowego dnia przebegu wypowiedzenia btłaś na L4 to świadecstwo powinnaś otrzymać do 7 dni od upływu ostatniego dnia zatrudnienia. Najczęściej zakład pracy wysyła je pocztą listem poleconym.Pozdr.

84: 
~~misia (2008-12-05)

Rozwiązanie umowy upłyneło w sobotę,niedzielę wliczamy do tych 7 dni dostarczenia przez pracodawcę świadectwa pracy?

85: 
~zołza (2008-12-05)

Jesli umowa rozwiązała się w sobotę (a zakład nie pracuje w soboty i niedziele) to, zgodnie z przepisami, wystawią świadectwo w poniedziałek i od poniedziałku 7 dni na wysłanie do ciebie.

86: 
~MISIA (2008-12-05)

to jak w urzedzie pracy mam sie zarejestrowac

87: 
~lukr (2008-12-19)

Czy świadectwo pracy powinno zawierać bezwzględnie imienną pieczątkę osoby wystawiającej i podpis, czy może to być sam czytelny podpis z imienia i nazwiska? Może ktoś się orientuje jakie akty prawne regulują użycie pieczątek imiennych.

88: 
~wiki (2008-12-30)

Czy w świadectwie pracy w pkt. 4.4 wpisuje się dni tylko z bieżącego roku (tak jak w urlopie wypoczynkowym), czy z całego okresu zatrudniena?

89: 
~wiki (2008-12-30)

Czy w świadectwie pracy w pkt. 4.4 wpisuje się dni tylko z bieżącego roku (tak jak w urlopie wypoczynkowym), czy z całego okresu zatrudniena?

90: 
~witek (2008-12-30)

w pkt 4.4 świadectwa wpisujemy ilość dni choroby w roku, w którym nastepuje rozwiazanie umowy o pracę, za którą pracownikowi wypłacono wynagrodzenie za chorobe ze srodków pracodawcy.Liczba dni choroby w tym punkcie nie moze byc wieksza niz "33".

91: 
~wiki (2008-12-30)

Dzięki Witek. A czy urlop wychowawczy wpisujemy tylko w pkt. 4.3, czy go powtarzamy w okresach nieskładkowych?

92: 
~wiki (2008-12-30)

Dzięki Witek. A czy urlop wychowawczy wpisujemy tylko w pkt. 4.3, czy go powtarzamy w okresach nieskładkowych?

93: 
~witek (2008-12-30)

urlop wychowawczy wpisujemy tylko w poz 4.3 to nie jest okres nieskładkowy!

94: 
~Kika (2009-01-03)

Witam 19.12. skończył się mój okres wypowiedzenia. Tego dnia nie otrzymałam świadectwa pracy. Nie mam go do dziś. Do kiedy zgodnie z prawem powinnam je otrzymać?

95: 
~em (2009-01-03)

Świadectwo pracy winno byc wydane w dniu rozwiazania umowy o pracę ,a jesli jest to nie mozliwe to w terminie 7 dni od daty rozwiazania umowy czyli do dnia 27.12.2008r. Po tym terminie mozna dochodzic roszczen przed Sadem Pracy w miejscu gdzie znajduje sie siedziba pracodawcy.

96: 
~mm (2009-01-03)

Jeżeli nie odebrałaś 19.12, to pracodawca miał obowiązek wysłania świadectwa najpóźniej w 7 dniu po dacie rozwiązania a więc 26.12. W związku z tym, że 26.12 było święto, więc mógł wysłać 24.12. Musisz poczekać, lub zadzwonić do firmy. Wiemy, jakie opóźnienia są na poczcie, zwłaszcza w okresie świąt.

97: 
~malgo (2009-01-04)

Jak prawidłowo wydać odpis świadectwa pracy? Z jaką datą i gdzie umieścić informację, że jest to odpis?

98: 
~gram (2009-01-04)

u gry napisać miejscowość data bieżąca, na srodku: odpis świadectwa

99: 
~elka (2009-01-06)

czy na świadectwie musi być podana przyczyna zwolnienia przez pracodawcę

100: 
~elka (2009-01-06)

mam tylko napisane:wypowiedzenie ustawowe przez pracodawcę art.32&1pkt3kp-czy to starczy

101: 
~Monika (2009-01-07)

Jeśli pracodawca wysłał pocztą - powiedzmy, świadectwo pr. choć ja nie dostałem jeszcze po 1.5 tygodnia od ustania stosunku pracy - to jeśli świad. pr. może być wysłane pocztą zwykłą, to przecież mogła ona zaginąc na poczcie - czy może musi być kurierem albo poleconym dla bezpieczeństwa przesyłki ?

102: 
~Monika (2009-01-07)

Jeśli pracodawca wysłał pocztą - powiedzmy, świadectwo pr. choć ja nie dostałem jeszcze po 1.5 tygodnia od ustania stosunku pracy - to jeśli świad. pr. może być wysłane pocztą zwykłą, to przecież mogła ona zaginąc na poczcie - czy może musi być kurierem albo poleconym dla bezpieczeństwa przesyłki ?


Twój komentarz:

Twój komentarz


Copyright © 2007 - 2009 INFOR PL S.A.