| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Kadry > Poprzednie tematy > Jak zgłosić ofertę zatrudnienia w powiatowym urzędzie pracy

Jak zgłosić ofertę zatrudnienia w powiatowym urzędzie pracy

Pracodawca ma możliwość wyboru urzędu pracy, w którym złoży swoją ofertę. Wybrany urząd upowszechnia następnie przedstawioną ofertę, jest odpowiedzialny za kontakt z pracodawcą i osobami zainteresowanymi podjęciem zatrudnienia.

Jedna z usług rynku pracy to pośrednictwo pracy. Polega ono m.in. na pozyskiwaniu ofert pracy, udzielaniu pracodawcom informacji o kandydatach do pracy w związku ze zgłoszoną ofertą pracy, informowaniu pracodawców o aktualnej sytuacji i przewidywanych zmianach na lokalnym rynku pracy.

Pośrednictwo pracy jest realizowane przede wszystkim przez jednostki organizacyjne powiatu – powiatowe urzędy pracy. Ogromną zaletą dla pracodawców w przypadku korzystania z pośrednictwa pracy – w przeciwieństwie np. do firm headhunterskich – jest ich nieodpłatność – pracodawcy nie ponoszą jakichkolwiek kosztów związanych ze zgłoszeniem oferty zatrudnienia.

Pośrednictwo pracy jest realizowane zgodnie z zasadami:

  • dostępności tych usług dla pracodawców,
  • dobrowolności – oznaczającej wolne od przymusu korzystanie z usług pośrednictwa pracy,
  • równości – oznaczającej obowiązek udzielania wszystkim bezrobotnym i poszukującym pracy pomocy w znalezieniu zatrudnienia lub innej pracy zarobkowej bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, religię, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie lub orientację seksualną,
  • jawności – oznaczającej, że każde wolne miejsce pracy zgłoszone do urzędu pracy jest podawane do wiadomości bezrobotnym i poszukującym pracy.

Procedura zgłoszenia

Ofertę pracy dotyczącą tego samego stanowiska pracodawca może złożyć wyłącznie w jednym powiatowym urzędzie pracy.

Zgłaszając ofertę pracy, pracodawca może nie wyrazić zgody na podawanie do wiadomości publicznej informacji umożliwiających jego identyfikację przez osoby niezarejestrowane w powiatowym urzędzie pracy. Taka oferta może być udostępniona w pełnym zakresie wyłącznie tym bezrobotnym lub poszukującym pracy, którzy spełniają wymagania określone w ofercie i których powiatowy urząd pracy kieruje do pracy u tego pracodawcy.

Więcej na ten temat znajdziesz w płatnej części serwisu w artykule: Poszukiwanie pracownika za pośrednictwem PUP

Podstawa prawna:

  • art. 35, 36 ustawy z 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy (DzU z 2008 r. nr 69, poz. 415 ze zm.),
  • rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej z 14 września 2010 r. w sprawie standardów i warunków prowadzenia usług rynku pracy (DzU nr 177, poz. 1193 ze zm.).
reklama

Narzędzia kadrowego

POLECANE

PRAWO PRACY DLA RODZICÓW

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

WYDARZENIA

Eksperci portalu infor.pl

Kancelaria Włodzimierz Głowacki i Wspólnicy

Kancelaria prawnicza

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »