| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Kadry > Poprzednie tematy > Kiedy okres zasiłkowy należy liczyć na nowo

Kiedy okres zasiłkowy należy liczyć na nowo

Pracodawca, ustalając prawo do zasiłku chorobowego, musi znać zasady ustalania okresu zasiłkowego. Wypłacenie zasiłku chorobowego ponad ustawowy okres skutkuje powstaniem nadpłaty zasiłku. Błędne zliczanie do jednego okresu zasiłkowego poszczególnych okresów niezdolności do pracy, w których wystąpiła przerwa, bez dokładnego przeanalizowania przyczyny niezdolności do pracy, może również spowodować skrócenie okresu, przez jaki pracownik ma prawo do zasiłku.

Pracownik był niezdolny do pracy z powodu choroby (złamanie kości udowej) przez okres 182 dni, tj. od 24 maja do 21 listopada 2010 r. W listopadzie wrócił do pracy. Przedłożył zaświadczenie od lekarza medycyny pracy o braku przeciwwskazań do pracy. Ponownie stał się niezdolny do pracy od 25 stycznia br. Złożył zwolnienie lekarskie wydane przez lekarza z tej samej poradni, w której leczył się w poprzednim okresie zasiłkowym. Na prośbę zakładu pracownik przedłożył zaświadczenie lekarza leczącego, z którego wynikało, że obecna niezdolność do pracy jest spowodowana tą samą chorobą, która trwała do 21 listopada 2010 r. Dodatkowo lekarz potwierdził, że w okresie od 22 listopada 2010 r. do 24 stycznia br. pracownik był zdolny do pracy. Ponieważ przerwa w niezdolności do pracy spowodowanej tą samą chorobą jest dłuższa niż 60 dni (wynosi 64 dni), a z opinii lekarza leczącego wynika, że pracownik w tej przerwie odzyskał zdolność do pracy, nabywa on prawo do nowego okresu zasiłkowego.

Podstawa prawna:

reklama

Narzędzia kadrowego

POLECANE

PRAWO PRACY DLA RODZICÓW

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

WYDARZENIA

Eksperci portalu infor.pl

Onwelo

Onwelo to nowoczesna polska spółka technologiczna, która specjalizuje się w budowaniu innowacyjnych rozwiązań IT dla firm z branży finansowej, ubezpieczeniowej, telekomunikacyjnej, farmaceutycznej oraz FMCG.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »