| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Kadry > Leksykon kadrowca > Postępowanie przy wypłacie zasiłków

Postępowanie przy wypłacie zasiłków

Zasiłek może odebrać:

  • ubezpieczony,
  • osoba upoważniona przez ubezpieczonego,
  • osoba, na rzecz której wypłaca się wynagrodzenie lub dochód ubezpieczonego,
  • osoba uprawniona do podjęcia wynagrodzenia lub dochodu ubezpieczonego w razie śmierci ubezpieczonego, jeżeli zgon nastąpił przed podjęciem należnego zasiłku.

Zasiłek wypłacany jest przez:

  • ZUS – niezwłocznie po ustaleniu prawa do zasiłku,
  • płatnika (gdy ma taki obowiązek) w dniu wypłaty wynagrodzenia lub dochodów.

Wypłata nie może nastąpić później niż 30 dni od dnia złożenia dokumentów o ustalenie prawa.

Wypłata zasiłku może być wstrzymana, jeśli ustanie prawo do zasiłku bądź zostanie stwierdzony brak takiego uprawnienia – wówczas świadczenie podlega potrąceniu z bieżących wypłat bądź ściągnięciu w trybie egzekucji administracyjnej.

Podobnie wygląda procedura wypłaty zasiłków z ubezpieczenia wypadkowego. Główna różnica polega na konieczności stwierdzenia powstania ryzyka ubezpieczeniowego o szczególnym charakterze, tj.: wypadku przy pracy, wypadku zrównanego z wypadkiem przy pracy lub choroby zawodowej.

reklama

Źródło:

INFOR

Narzędzia kadrowego

POLECANE

UMOWY ZLECENIA 2017

reklama

Ostatnio na forum

Eksperci portalu infor.pl

Fundacja ITAKA

Centrum Poszukiwań Ludzi Zaginionych

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »