| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Kadry > Leksykon kadrowca > Dochód pracownika

Dochód pracownika

Dochód pracownika – to przychód pomniejszony o koszty (zryczałtowane – z góry określone w pewnej stałej kwocie bądź w wysokości wydatków faktycznie poniesionych) jego uzyskania. Od dochodu oblicza się podatek.

W przypadku jednoczesnego zatrudnienia u kilku pracodawców pracownik może dokonać potrącenia kosztów uzyskania przychodu od każdego wynagrodzenia za pracę odrębnie. Jednak za cały rok koszty te nie mogą przekroczyć maksymalnej kwoty określonej w ustawie.

Przychody z pracy obejmują nie tylko wypłaty pieniężne, ale również m.in. świadczenia w naturze, ich ekwiwalenty, świadczenia ponoszone za pracownika (np. koszty ubezpieczenia) związane ze stosunkiem pracy. Przychodami z pracy są przede wszystkim: wynagrodzenie zasadnicze, wynagrodzenie za godziny nadliczbowe, nagrody, ekwiwalenty za niewykorzystany urlop, wypłaty za czas niewykonywania pracy (np. za czas usprawiedliwionej nieobecności w pracy, urlop wypoczynkowy). Nie każdy przychód ze stosunku pracy stanowi dochód, np. zwolnione z podatku dochodowego będą diety z tytułu podróży służbowych, ekwiwalent za używanie prywatnych narzędzi przez pracownika

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia kadrowego

POLECANE

URLOPY WYPOCZYNKOWE

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

Inspektor Bhp Siedlce

ekspert z zakresu BHP

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »