| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Kadry > Leksykon kadrowca > Dochód pracownika

Dochód pracownika

Dochód pracownika – to przychód pomniejszony o koszty (zryczałtowane – z góry określone w pewnej stałej kwocie bądź w wysokości wydatków faktycznie poniesionych) jego uzyskania. Od dochodu oblicza się podatek.

W przypadku jednoczesnego zatrudnienia u kilku pracodawców pracownik może dokonać potrącenia kosztów uzyskania przychodu od każdego wynagrodzenia za pracę odrębnie. Jednak za cały rok koszty te nie mogą przekroczyć maksymalnej kwoty określonej w ustawie.

Przychody z pracy obejmują nie tylko wypłaty pieniężne, ale również m.in. świadczenia w naturze, ich ekwiwalenty, świadczenia ponoszone za pracownika (np. koszty ubezpieczenia) związane ze stosunkiem pracy. Przychodami z pracy są przede wszystkim: wynagrodzenie zasadnicze, wynagrodzenie za godziny nadliczbowe, nagrody, ekwiwalenty za niewykorzystany urlop, wypłaty za czas niewykonywania pracy (np. za czas usprawiedliwionej nieobecności w pracy, urlop wypoczynkowy). Nie każdy przychód ze stosunku pracy stanowi dochód, np. zwolnione z podatku dochodowego będą diety z tytułu podróży służbowych, ekwiwalent za używanie prywatnych narzędzi przez pracownika

Narzędzia kadrowego

POLECANE

PRAWO PRACY DLA RODZICÓW

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

WYDARZENIA

Eksperci portalu infor.pl

Sylwia Czub-Kiełczewska

Specjalista ds. ochrony danych osobowych i informacji niejawnych

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »