| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Kadry > Leksykon kadrowca > Dochód pracownika

Dochód pracownika

Dochód pracownika – to przychód pomniejszony o koszty (zryczałtowane – z góry określone w pewnej stałej kwocie bądź w wysokości wydatków faktycznie poniesionych) jego uzyskania. Od dochodu oblicza się podatek.

W przypadku jednoczesnego zatrudnienia u kilku pracodawców pracownik może dokonać potrącenia kosztów uzyskania przychodu od każdego wynagrodzenia za pracę odrębnie. Jednak za cały rok koszty te nie mogą przekroczyć maksymalnej kwoty określonej w ustawie.

Przychody z pracy obejmują nie tylko wypłaty pieniężne, ale również m.in. świadczenia w naturze, ich ekwiwalenty, świadczenia ponoszone za pracownika (np. koszty ubezpieczenia) związane ze stosunkiem pracy. Przychodami z pracy są przede wszystkim: wynagrodzenie zasadnicze, wynagrodzenie za godziny nadliczbowe, nagrody, ekwiwalenty za niewykorzystany urlop, wypłaty za czas niewykonywania pracy (np. za czas usprawiedliwionej nieobecności w pracy, urlop wypoczynkowy). Nie każdy przychód ze stosunku pracy stanowi dochód, np. zwolnione z podatku dochodowego będą diety z tytułu podróży służbowych, ekwiwalent za używanie prywatnych narzędzi przez pracownika

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia kadrowego

POLECANE

REWOLUCJA W EMERYTURACH

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

Michał Cyran

Radca Prawny

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od kadry.Infor.pl
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK