| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Kadry > Leksykon kadrowca > Bezpieczeństwo i higiena pracy

Bezpieczeństwo i higiena pracy

Bezpieczeństwo i higiena pracy – definicji pojęcia „bezpieczeństwo i higiena pracy” nie odnajdziemy w żadnym akcie prawnym. W literaturze przedmiotu przez to pojęcie rozumie się ogół norm prawnych oraz środków badawczych, organizacyjnych i technicznych mających na celu stworzenie pracownikowi takich warunków pracy, aby mógł on wykonywać ją w sposób produktywny, bez narażania go na uzasadnione ryzyko wypadku lub choroby zawodowej oraz nadmierne obciążenie fizyczne i psychiczne (Bezpieczeństwo i higiena pracy, pod red. D. Konradeckiej, Warszawa 1997 r.). Obowiązek zapewnienia bezpiecznych i higienicznych warunków pracy nakłada na pracodawców art. 66 Konstytucji RP, który jest następnie sprecyzowany przede wszystkim przez przepisy Kodeksu pracy oraz liczne akty wykonawcze. Problematyka zasad bezpieczeństwa i higieny pracy jest także przedmiotem wielu aktów prawa międzynarodowego (m.in. Międzynarodowej Organizacji Pracy) i europejskiego (głównie dyrektywy Rady).

reklama

Narzędzia kadrowego

POLECANE

PRAWO PRACY DLA RODZICÓW

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

WYDARZENIA

Eksperci portalu infor.pl

Bąkowski Kancelaria Radcowska

Kancelaria świadczy zarówno stałą obsługę prawną, doradztwo i obsługę określonych projektów czy transakcji o charakterze jednorazowym.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »