| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Kadry > Leksykon kadrowca > Bezpieczeństwo i higiena pracy

Bezpieczeństwo i higiena pracy

Bezpieczeństwo i higiena pracy – definicji pojęcia „bezpieczeństwo i higiena pracy” nie odnajdziemy w żadnym akcie prawnym. W literaturze przedmiotu przez to pojęcie rozumie się ogół norm prawnych oraz środków badawczych, organizacyjnych i technicznych mających na celu stworzenie pracownikowi takich warunków pracy, aby mógł on wykonywać ją w sposób produktywny, bez narażania go na uzasadnione ryzyko wypadku lub choroby zawodowej oraz nadmierne obciążenie fizyczne i psychiczne (Bezpieczeństwo i higiena pracy, pod red. D. Konradeckiej, Warszawa 1997 r.). Obowiązek zapewnienia bezpiecznych i higienicznych warunków pracy nakłada na pracodawców art. 66 Konstytucji RP, który jest następnie sprecyzowany przede wszystkim przez przepisy Kodeksu pracy oraz liczne akty wykonawcze. Problematyka zasad bezpieczeństwa i higieny pracy jest także przedmiotem wielu aktów prawa międzynarodowego (m.in. Międzynarodowej Organizacji Pracy) i europejskiego (głównie dyrektywy Rady).

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia kadrowego

POLECANE

REWOLUCYJNE ZMIANY W UMOWACH ZLECENIA 2017

reklama

Ostatnio na forum

Eksperci portalu infor.pl

Anna Maziarz

Adwokat w UK (solicitor)

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »