| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Kadry > Leksykon kadrowca > Bezpieczeństwo i higiena pracy

Bezpieczeństwo i higiena pracy

Bezpieczeństwo i higiena pracy – definicji pojęcia „bezpieczeństwo i higiena pracy” nie odnajdziemy w żadnym akcie prawnym. W literaturze przedmiotu przez to pojęcie rozumie się ogół norm prawnych oraz środków badawczych, organizacyjnych i technicznych mających na celu stworzenie pracownikowi takich warunków pracy, aby mógł on wykonywać ją w sposób produktywny, bez narażania go na uzasadnione ryzyko wypadku lub choroby zawodowej oraz nadmierne obciążenie fizyczne i psychiczne (Bezpieczeństwo i higiena pracy, pod red. D. Konradeckiej, Warszawa 1997 r.). Obowiązek zapewnienia bezpiecznych i higienicznych warunków pracy nakłada na pracodawców art. 66 Konstytucji RP, który jest następnie sprecyzowany przede wszystkim przez przepisy Kodeksu pracy oraz liczne akty wykonawcze. Problematyka zasad bezpieczeństwa i higieny pracy jest także przedmiotem wielu aktów prawa międzynarodowego (m.in. Międzynarodowej Organizacji Pracy) i europejskiego (głównie dyrektywy Rady).

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia kadrowego

POLECANE

REWOLUCJA W EMERYTURACH

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

FAKRO Sp. z o.o

Lider w produkcji i sprzedaży okien dachowych w Polsce

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od kadry.Infor.pl
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK