| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Kadry > Leksykon kadrowca > Wadliwość pracy

Wadliwość pracy

Obok możliwości zmniejszenia wynagrodzenia za pracę wadliwą inną tego konsekwencją jest również prawo żądania od pracownika – tam gdzie jest to możliwe – usunięcia wad. Wówczas, jeżeli wadliwość produktu lub usługi została usunięta przez pracownika, przysługuje mu wynagrodzenie odpowiednie do jakości produktu lub usługi, z tym że za czas pracy przy usuwaniu wady nie otrzyma wynagrodzenia. Również sądownictwo stoi na stanowisku, że usuwanie następstw wadliwie wykonanej pracy, a usterek nie należy do czasu pracy pracownika, praca tego rodzaju nie stanowi pracy w godzinach nadliczbowych).

Co więcej, jeżeli pracodawca poniósł szkodę z tytułu wadliwego wykonania produktu lub usługi przez pracownika, może dochodzić od niego odszkodowania na zasadach przewidzianych dla pracowniczej odpowiedzialności majątkowej.

Brak prawa pracownika do wynagrodzenia w razie niewykonania lub nienależytego wykonania pracy należy natomiast odróżnić od:

  • odpowiedzialności odszkodowawczej pracownika za niewykonanie lub nienależyte wykonanie obowiązków pracowniczych (art. 114 i następne k.p.),
  • potrącenia z wynagrodzenia za pracę, czyli odliczenia z umówionego wynagrodzenia tego, co się pracownikowi nie należy.
reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia kadrowego

POLECANE

REWOLUCJA W EMERYTURACH

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

Maria Sieńko

Nowe Horyzonty®-Szkolenia dla Biznesu

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od kadry.Infor.pl
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK