| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Kadry > Kodeks pracy > Spory ze stosunku pracy > Organizacja komisji pojednawczej (art. 258)

Organizacja komisji pojednawczej (art. 258)

Komisja pojednawcza, aby mogła w zadowalający sposób wypełniać swoją rolę, musi mieć zapewnione odpowiednie warunki, m.in. lokalowe.

Artykuł 258 Kodeksu pracy stanowi, że Pracodawca jest obowiązany zapewnić komisji pojednawczej warunki lokalowe oraz środki techniczne umożliwiające właściwe jej funkcjonowanie. Należy przez to rozumieć takie środki, które umożliwią komisji prawidłową i niezakłóconą pracę. Wskazane jest wydzielenie dla potrzeb komisji osobnego pomieszczenia na terenie zakładu pracy.

Zobacz: Wynagrodzenie członka komisji pojednawczej (art. 257)

Wydatki związane z działalnością komisji

Wszelkie koszty, jakie komisja i jej członkowie ponoszą w celu zapewnienia sprawnego funkcjonowania komisji, muszą być pokrywane przez pracodawcę. Komisja pojednawcza jest na tyle istotna, że musi dysponować wszelkimi niezbędnymi środkami służącymi do bezstronnego rozstrzygnięcia sporu.

Zobacz serwis: Zatrudnienie

Z punktu widzenia pracownika – członka komisji najważniejsze jest to, że do kosztów związanych z działalnością komisji zalicza się także wynagrodzenie, które pracownik by utracił wskutek posiedzeń komisji. Należy bowiem pamiętać, iż pomimo że praca w komisji jest pracą społeczną i nie należy się za nią wynagrodzenie, to pracownik musi otrzymać normalne wynagrodzenie za pracę za czas, który poświęcił na prace komisji.

Podstawa prawna: art. 258 Kodeku pracy

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia kadrowego

POLECANE

URLOPY WYPOCZYNKOWE

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

Monika Wolska-Bryńska

Radca prawny w Departamencie Kontroli Podatkowych w Kancelarii Prawno-Podatkowej Mariański Group

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »