| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Kadry > Kodeks pracy > Obow. pracodawcy i pracownika > Kiedy wprowadza się regulamin pracy? (art. 104)

Kiedy wprowadza się regulamin pracy? (art. 104)

Regulamin pracy ustala organizację i porządek w procesie pracy oraz związane z tym prawa i obowiązki pracodawcy i pracowników.

Regulaminy pracy, jeżeli określają jakieś prawa i obowiązki stron stosunku pracy, są źródłem prawa w danym zakładzie i nie można ich nie stosować w życiu codziennym. Regulaminy pracy w pierwszej kolejności konkretyzują prawa i obowiązki na potrzeby konkretnego zakładu pracy. Precyzyjne określenie w regulaminie pracy obowiązków pracowniczych, związanych z przebiegiem procesu pracy, umożliwia pracodawcy np. stosowanie kar porządkowych wobec pracowników naruszających tak ustalone wymagania.

Zobacz: Zakaz konkurencji (art. 101(1)-101(4))

Nie wszyscy pracodawcy mają obowiązek wprowadzania regulaminu pracy. Zgodnie z Kodeksem pracy regulaminu pracy nie wprowadza się, jeżeli:

  • w zakresie praw i obowiązków pracowników i pracodawcy obowiązują postanowienia układu zbiorowego pracy lub
  • gdy pracodawca zatrudnia mniej niż 20 pracowników.

Oczywiście pracodawca, który zatrudnia mniej niż 20 osób również może ustalić regulamin pracy, który będzie obowiązujący dla wszystkich.

Zobacz serwis: Zatrudnienie

Podstawa prawna: Art. 104 Kodeksu pracy

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia kadrowego

POLECANE

REWOLUCJA W EMERYTURACH

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

Tomasz Kaczorowski

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »

Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od kadry.Infor.pl
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK