| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Kadry > Kodeks pracy > Obow. pracodawcy i pracownika > Kiedy wprowadza się regulamin pracy? (art. 104)

Kiedy wprowadza się regulamin pracy? (art. 104)

Regulamin pracy ustala organizację i porządek w procesie pracy oraz związane z tym prawa i obowiązki pracodawcy i pracowników.

Regulaminy pracy, jeżeli określają jakieś prawa i obowiązki stron stosunku pracy, są źródłem prawa w danym zakładzie i nie można ich nie stosować w życiu codziennym. Regulaminy pracy w pierwszej kolejności konkretyzują prawa i obowiązki na potrzeby konkretnego zakładu pracy. Precyzyjne określenie w regulaminie pracy obowiązków pracowniczych, związanych z przebiegiem procesu pracy, umożliwia pracodawcy np. stosowanie kar porządkowych wobec pracowników naruszających tak ustalone wymagania.

Zobacz: Zakaz konkurencji (art. 101(1)-101(4))

Nie wszyscy pracodawcy mają obowiązek wprowadzania regulaminu pracy. Zgodnie z Kodeksem pracy regulaminu pracy nie wprowadza się, jeżeli:

  • w zakresie praw i obowiązków pracowników i pracodawcy obowiązują postanowienia układu zbiorowego pracy lub
  • gdy pracodawca zatrudnia mniej niż 20 pracowników.

Oczywiście pracodawca, który zatrudnia mniej niż 20 osób również może ustalić regulamin pracy, który będzie obowiązujący dla wszystkich.

Zobacz serwis: Zatrudnienie

Podstawa prawna: Art. 104 Kodeksu pracy

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia kadrowego

POLECANE

NOWY KODEKS PRACY 2018

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

Treco Inspiracja do sukcesu

Portal dla szkoleniowców

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od kadry.Infor.pl
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK