| INFORFK | INFORRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | SKLEP
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Kadry > Kodeks pracy > Obow. pracodawcy i pracownika > Co określa regulamin pracy? (art. 104(1))

Co określa regulamin pracy? (art. 104(1))

Regulamin pracy ogólnie mówiąc określa szczegółowo prawa i obowiązki pracowników i pracodawcy w konkretnym zakładzie pracy.

Regulamin pracy powinien ustalać w szczególności:

  1. organizację pracy, warunki przebywania na terenie zakładu pracy w czasie pracy i po jej zakończeniu, wyposażenie pracowników w narzędzia i materiały, a także w odzież i obuwie robocze oraz w środki ochrony indywidualnej i higieny osobistej,
  2. systemy i rozkłady czasu pracy oraz przyjęte okresy rozliczeniowe czasu pracy,
  3. porę nocną,
  4. termin, miejsce, czas i częstotliwość wypłaty wynagrodzenia,
  5. wykazy prac wzbronionych pracownikom młodocianym oraz kobietom,
  6. rodzaje prac i wykaz stanowisk pracy dozwolonych pracownikom młodocianym w celu odbywania przygotowania zawodowego,
  7. wykaz lekkich prac dozwolonych pracownikom młodocianym zatrudnionym w innym celu niż przygotowanie zawodowe,
  8. obowiązki dotyczące bezpieczeństwa i higieny pracy oraz ochrony przeciwpożarowej, w tym także sposób informowania pracowników o ryzyku zawodowym, które wiąże się z wykonywaną pracą,
  9. przyjęty u danego pracodawcy sposób potwierdzania przez pracowników przybycia i obecności w pracy oraz usprawiedliwiania nieobecności w pracy.

Zobacz: Kiedy wprowadza się regulamin pracy? (art. 104)

49,00 złKodeks pracy 2014 z komentarzem

Ponadto, Regulamin pracy powinien zawierać informacje o karach stosowanych zgodnie z art. 108 Kodeksu pracy z tytułu odpowiedzialności porządkowej pracowników.

Katalog ten nie jest zamknięty, w regulaminie pracy mogą znaleźć się wszystkie inne informacje, o ile będą istotne dla stron stosunku pracy – pracownika i pracodawcy.

Zobacz serwis: Zatrudnienie

Podstawa prawna: Art. 1041 Kodeksu pracy.

Aktualizacja: 29.09.2011

Ekspert:

Magdalena Golińska

aplikant radcowski

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Regulamin pracy powinien zawierać informacje o karach stosowanych zgodnie z art. 108 Kodeksu pracy z tytułu odpowiedzialności porządkowej pracowników.
Regulamin pracy powinien zawierać informacje o karach stosowanych zgodnie z art. 108 Kodeksu pracy z tytułu odpowiedzialności porządkowej pracowników.

Monitor prawa pracy i ubezpieczeń189,00 zł

POLECANE ARTYKUŁY

TERMINARZ

SIE22
TydzieńPWŚCPSN
3128293031123
3245678910
3311121314151617
3418192021222324
3525262728293031

Narzędzia kadrowego

Eksperci infor.pl

PolishProperty.eu

PolishProperty.eu to portal zajmujący się kompleksowo rynkiem nieruchomości w Polsce i pozostałych krajach UE.

Zostań ekspertem Infor.pl »