| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Kadry > Kodeks pracy > Bezpieczeństwo i higiena pracy > Pomieszczenia pracy odpowiednie do rodzaju wykonywanej pracy (art. 214)

Pomieszczenia pracy odpowiednie do rodzaju wykonywanej pracy (art. 214)

Pracodawca ma obowiązek zapewnić nam takie warunki pracy, które odpowiadają jej charakterowi i naszym potrzebom.


W artykule 214 Kodeksu pracy zawarto ogólną zasadę, w myśl której pracodawca ma obowiązek zapewnienia pracownikom pomieszczeń pracy, które powinny być odpowiednie do rodzaju wykonywanych prac i liczby zatrudnionych pracowników.

Pomieszczenie pracy to pomieszczenie przeznaczone na pobyt pracowników, w którym wykonywana jest praca.

Zobacz: Odpowiednie pomieszczenie pracy (art. 213)

Pomieszczenia pracy powinny zapewniać bezpieczne i higieniczne warunki pracy. Przede wszystkim muszą mieć odpowiednią powierzchnię i wysokość. Przepisy prawa zawierają szczegółowe unormowania dotyczące przestronności pomieszczeń na jednego pracownika w zależności od rodzaju i charakteru pracy.
W pomieszczeniach pracy (przeznaczonych na pobyt pracowników) należy zapewnić m.in.: odpowiednie oświetlenie naturalne i sztuczne, odpowiednią temperaturę, odpowiednią wymianę powietrza (wentylację), zabezpieczenie przed szkodliwymi wyziewami, gazami, pyłami i promieniowaniem, zabezpieczenie przed uciążliwymi dźwiękami i drganiami, zabezpieczenie przed wilgocią.

Pracodawca jest obowiązany do utrzymywania pomieszczeń pracy w czystości i porządku oraz do zapewnienia ich okresowych remontów i konserwacji w celu zachowania wymagań bezpieczeństwa i higieny pracy.

Zobacz serwis: Obowiązki pracodawcy i pracownika

Podstawa prawna: art. 214 Kodeksu pracy

reklama

Polecamy artykuły

Ekspert:

Magdalena Golińska

aplikant radcowski

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Pracodawca jest obowiązany do utrzymywania pomieszczeń pracy w czystości i porządku oraz do zapewnienia ich okresowych remontów i konserwacji w celu zachowania wymagań bezpieczeństwa i higieny pracy.
Pracodawca jest obowiązany do utrzymywania pomieszczeń pracy w czystości i porządku oraz do zapewnienia ich okresowych remontów i konserwacji w celu zachowania wymagań bezpieczeństwa i higieny pracy.

Koszty podatkowe – wyłączenia i ograniczenia (PDF)14.90 zł

Narzędzia kadrowego

POLECANE

URLOPY WYPOCZYNKOWE

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

Sebastian Wybranowski

Adwokat, specjalista z zakresu prawa cywilnego i rodzinnego

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »