| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Kadry > Wynagrodzenia > Składniki wynagrodzenia > Na jaki okres można przyznać pracownikowi samorządowemu dodatek specjalny

Na jaki okres można przyznać pracownikowi samorządowemu dodatek specjalny

Przepisy samorządowe bardzo ogólnie wskazują, w jakich sytuacjach pracownik samorządowy zatrudniony na podstawie umowy o pracę może otrzymać dodatek specjalny. Jak powinno się rozumieć te sytuacje? Czy dodatek specjalny może być obecnie przyznany na czas nieokreślony?

Nie oznacza to jednak, że w danej jednostce nie może funkcjonować inny dodatek związany np. z warunkami wykonywanej pracy lub z dużym stopniem obciążenia psychofizycznego wynikającego z realizowanych przez pracownika zadań, który będzie świadczeniem bezterminowym. Pracodawca samorządowy może w regulaminie wynagradzania wprowadzić inne dodatki niż te, które są wymienione w przepisach powszechnych.

Przepisy samorządowe regulują także inny dodatek specjalny. Przysługuje on obligatoryjnie wójtowi (burmistrzowi, prezydentowi miasta), staroście oraz marszałkowi województwa w kwocie wynoszącej co najmniej 20% i nieprzekraczającej 40% łącznie wynagrodzenia zasadniczego i dodatku funkcyjnego. Natomiast w urzędach miasta stołecznego Warszawy, miast (na prawach powiatu) powyżej 300 tys. mieszkańców dodatek ten przysługuje w kwocie nieprzekraczającej 50% łącznie wynagrodzenia zasadniczego i dodatku funkcyjnego.

Podstawa prawna

  • art. 36 i art. 39 ustawy z 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (DzU nr 223, poz. 1458),
  • § 6 rozporządzenia z 18 marca 2009 r. w sprawie wynagradzania pracowników samorządowych (DzU nr 50, poz. 398).
reklama

Narzędzia kadrowego

POLECANE

PRAWO PRACY DLA RODZICÓW

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

WYDARZENIA

Eksperci portalu infor.pl

Rödl & Partner

Doradztwo podatkowe, prawne, biznesowe, audyt, księgowość

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »