| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Kadry > Wynagrodzenia > Składniki wynagrodzenia > Na jaki okres można przyznać pracownikowi samorządowemu dodatek specjalny

Na jaki okres można przyznać pracownikowi samorządowemu dodatek specjalny

Przepisy samorządowe bardzo ogólnie wskazują, w jakich sytuacjach pracownik samorządowy zatrudniony na podstawie umowy o pracę może otrzymać dodatek specjalny. Jak powinno się rozumieć te sytuacje? Czy dodatek specjalny może być obecnie przyznany na czas nieokreślony?

Nie oznacza to jednak, że w danej jednostce nie może funkcjonować inny dodatek związany np. z warunkami wykonywanej pracy lub z dużym stopniem obciążenia psychofizycznego wynikającego z realizowanych przez pracownika zadań, który będzie świadczeniem bezterminowym. Pracodawca samorządowy może w regulaminie wynagradzania wprowadzić inne dodatki niż te, które są wymienione w przepisach powszechnych.

Przepisy samorządowe regulują także inny dodatek specjalny. Przysługuje on obligatoryjnie wójtowi (burmistrzowi, prezydentowi miasta), staroście oraz marszałkowi województwa w kwocie wynoszącej co najmniej 20% i nieprzekraczającej 40% łącznie wynagrodzenia zasadniczego i dodatku funkcyjnego. Natomiast w urzędach miasta stołecznego Warszawy, miast (na prawach powiatu) powyżej 300 tys. mieszkańców dodatek ten przysługuje w kwocie nieprzekraczającej 50% łącznie wynagrodzenia zasadniczego i dodatku funkcyjnego.

Podstawa prawna

  • art. 36 i art. 39 ustawy z 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (DzU nr 223, poz. 1458),
  • § 6 rozporządzenia z 18 marca 2009 r. w sprawie wynagradzania pracowników samorządowych (DzU nr 50, poz. 398).
reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia kadrowego

POLECANE

URLOPY WYPOCZYNKOWE

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

Marcin Pietrusiński

Doradca podatkowy

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »