| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Kadry > Wynagrodzenia > Podróże służbowe > Jak ograniczać wydatki na podróż służbową

Jak ograniczać wydatki na podróż służbową

Pogorszenie sytuacji ekonomicznej firmy powoduje, że pracodawcy często decydują się na ograniczanie kosztów wykonywanej działalności. W firmach, w których znaczną część kosztów stanowią wydatki na podróże służbowe, sposobem na ograniczanie tych obciążeń może być m.in. limitowanie wydatków na nocleg czy organizowanie wideokonferencji.

Innymi rozwiązaniami skutkującymi ograniczeniem wydatków na podróże służbowe mogą okazać się np.:

  • korzystanie z usług podmiotów specjalizujących się w zindywidualizowanej obsłudze podróży służbowych i efektywnym zarządzaniu kosztami, które oferują kompleksową (lub tylko częściową) organizację delegacji, różnorodny dobór opcji i doradztwo w tym zakresie,
  • wyposażenie pracowników wysłanych w podróż w firmowe karty kredytowe (z określonymi limitami w skali tygodnia lub miesiąca), co pozwoli pracodawcy na sprawowanie kontroli nad transakcjami realizowanymi przez podwładnego w trakcie delegacji,
  • zawieranie stałych umów z przewoźnikami, z których korzystają pracownicy, dzięki czemu można uzyskać obniżenie jednostkowych kosztów wyjazdu,
  • organizowanie wideokonferencji lub telekonferencji, np. w przypadku komunikacji z kontrahentami czy między oddziałami firmy znajdującymi się w różnych krajach/miejscowościach,
  • opracowanie regulaminu podróży służbowych, który będzie szczegółowo określał zasady i limity zwrotów kosztów podróży służbowych dokonywanych na rzecz zatrudnionych osób (w tym dokumencie można np. zastrzec, że w przypadku odbywania podróży prywatnym samochodem osobowym wydatki na opłaty za parkingi rozliczane są w ramach tzw. kilometrówki).
  • rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej z 19 grudnia 2002 r. w sprawie wysokości oraz warunków ustalania należności przysługujących pracownikowi zatrudnionemu w państwowej lub samorządowej jednostce sfery budżetowej z tytułu podróży służbowej na obszarze kraju (Dz.U. Nr 236, poz. 1990 ze zm.),
  • rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej z 19 grudnia 2002 r. w sprawie wysokości oraz warunków ustalania należności przysługujących pracownikowi zatrudnionemu w państwowej lub samorządowej jednostce sfery budżetowej z tytułu podróży służbowej poza granicami kraju (Dz.U. Nr 236, poz. 1991 ze zm.),

Podstawa prawna:

  • art. 775 Kodeksu pracy.
reklama

Narzędzia kadrowego

POLECANE

UMOWY ZLECENIA 2017

reklama

Ostatnio na forum

Eksperci portalu infor.pl

Olimpia Bronowicka

Rzecznik prasowy Polskiej Federacji Rynku Nieruchomości

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »