| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Kadry > Wynagrodzenia > Działalność socjalna > Co na święta Bożego Narodzenia dla pracowników zamiast bonów?

Co na święta Bożego Narodzenia dla pracowników zamiast bonów?

Pracuję w księgowości firmy zatrudniającej 2 tysiące osób w kilkunastu oddziałach w Polsce. Jak co roku, zastanawiamy się, czym obdarować przed świętami Bożego Narodzenia naszych pracowników. Wcześniej korzystaliśmy z bonów podarunkowych, ale mieliśmy z nimi problemy logistyczne, np. przy rozdzielaniu wśród pracowników rozrzuconych po całym kraju. Czy można je zastąpić czymś nowocześniejszym i wygodniejszym w obsłudze?

Większy wybór placówek

Dzięki karcie obdarowany pracownik będzie miał także nieporównywalnie większy wybór placówek, w których można z niej skorzystać. Karty płatnicze są w Polsce powszechnie akceptowane w ponad 200 tys. punktów usługowo-handlowych, można nimi również płacić za zakupy w internecie. Natomiast bony wykorzystywane są przede wszystkim w hipermarketach, co znacznie ogranicza pracownikom wybór tego, co za nie kupią. Gotówka zaś posłuży zazwyczaj pracownikom na pokrycie bieżących wydatków, a zamysłem pracodawcy jest przecież sprawienie im świątecznych prezentów.

Wygoda i zniżki

Karty są bardzo proste i przyjazne w użytkowaniu. W porównaniu z papierowymi kuponami są znacznie wygodniejsze, np. dlatego, że możemy dowolnie dysponować całą kwotą. W przypadku kuponu opiewającego np. na 100 zł musimy wykorzystać całą sumę naraz. Karta daje elastyczność przy płaceniu, możemy nią dokonać wielu transakcji na mniejsze kwoty.

Dodatkowym atutem karty, na którą pracodawca wpłacił np. 100 zł, jest to, że w rzeczywistości może być ona warta nawet ponad 170 zł, gdyż płacąc nią możemy skorzystać z różnorodnych rabatów, nawet do 70 proc., w zależności od miejsca, w którym realizujemy płatność. W oczywisty sposób gotówka takich korzyści nie daje.

 

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia kadrowego

POLECANE

URLOPY WYPOCZYNKOWE

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

Joanna Kotzian

Absolwentka Filologii polskiej na Uniwersytecie Jagiellońskim i Zarządzania mediami w Wyższej Szkole Biznesu – National Louis University. Tematyką HR i komunikacji zajmuje się od 2000 r., a od 2008 r. współpracuje z klientami w obszarze employer brandingu. Kieruje projektami badań wizerunku, w tym identyfikacji EVP, tworzy i realizuje strategie wizerunkowe dla dużych firm polskich i międzynarodowych. Wspiera procesy komunikacji w trakcie zmian organizacyjnych. W ramach Bernard Hodes Global Network współpracuje z ekspertami employer brandingu na całym świecie. Interesuje się różnymi obliczami różnorodności i prowadzi badania na temat wpływu diversity na wizerunek pracodawcy. Jest doświadczonym prelegentem, autorką wielu publikacji z dziedziny employer brandingu, komunikacji, HR i rynku pracy.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »