| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama

Czytaj także

Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Kadry > Ubezpieczenia > Zasady podlegania > Ubezpieczenia społeczne po przejściu zakładu pracy

Ubezpieczenia społeczne po przejściu zakładu pracy

Dowiedziałam się, że spółka, w której jestem zatrudniona na czas nieokreślony, zostanie przejęta przez inny zakład. Czy mój pracodawca powinien ze mną rozwiązać umowę o pracę i wyrejestrować mnie z ubezpieczeń społecznych?

Inaczej wygląda sprawa z formularzami ubezpieczeniowymi. I tak dotychczasowy pracodawca wyrejestrowuje wszystkich pracowników (których przejmuje nowy pracodawca) na formularzu ZUS ZWUA, z kodem tytułu ubezpieczenia 600. Jeżeli pracownik zgłosił do ubezpieczenia zdrowotnego członków rodziny, również oni zostają wyrejestrowani.

Pracodawca przejmujący, czyli nowy płatnik składek, zgłasza do ubezpieczeń społecznych i ubezpieczenia zdrowotnego wszystkich przejętych pracowników z kodem tytułu ubezpieczenia 01 10 xx. Zgłoszeniu zdrowotnemu podlegają również członkowie rodziny ubezpieczonego pracownika.

Data wyrejestrowania pracowników (przez dotychczasowego płatnika składek) i data zgłoszenia tych pracowników (przez nowego płatnika składek) musi być ta sama. Jeżeli płatnik dotychczasowy wyrejestrowuje pracowników np. z dniem 15 czerwca, to z tym samym dniem muszą oni być zarejestrowani. Ponadto nowy płatnik składek dodatkowo zobowiązany jest złożyć formularz ZUS ZIPA - zmiana danych identyfikacyjnych. Nowy pracodawca na jednym formularzu podaje dane identyfikacyjne dotychczasowego płatnika oraz swoje dane.

Odpowiedziała Barbara Zabieglińska

Czytaj także

Narzędzia kadrowego

POLECANE

URLOPY WYPOCZYNKOWE

reklama

Ostatnio na forum

RODO 2018

Eksperci portalu infor.pl

Ewelina Stobiecka

Radca prawny, Partner zarządzający kancelarii e|n|w|c

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od kadry.Infor.pl
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK