| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Kadry > Poradniki > Jak prawidłowo zatrudnić pracownika

Jak prawidłowo zatrudnić pracownika

Racjonalne zarządzanie pracownikami ma bardzo duże znaczenie w prawidłowym i efektywnym działaniu przedsiębiorstwa, które chce odnosić sukcesy w prowadzeniu swojej działalności.

• wypracowaniu i stosowaniu narzędzi zarządzania personelem, takich jak: analiza stanowisk pracy, wypracowanie skutecznej formy rekrutacji i selekcji itp.

Planując zatrudnienie w firmie, kierownictwo powinno określić:

• wymagania stawiane nowym pracownikom, tj. kwalifikacje i umiejętności wymagane od kandydatów do pracy,

• opis stanowiska pracy, tj. związane z nim obowiązki, a także warunki pracy,

• liczbę osób potrzebną do wykonania określonego zadania.

Pozyskanie kadr stosownie do potrzeb określonych w planie wymaga zorganizowania odpowiedniego naboru i wybrania najbardziej przydatnych dla firmy pracowników. Każda firma posiada określoną procedurę naboru pracowników uwzględniającą określone działania.

Jeżeli potrzeby związane z zasobami ludzkimi zostaną przez organizację określone, wówczas kolejnym etapem jest przeprowadzenie procesu rekrutacji.

Rekrutacja pracowników

Rekrutacja jest to sposób komunikowania się organizacji z rynkiem pracy w celu pozyskania odpowiedniej grupy kandydatów na wakujące stanowiska.

Rekrutacja jest procesem, dzięki któremu pozyskuje się wykwalifikowaną kadrę pracowniczą. Dobrze przeprowadzona rekrutacja i właściwy wybór przyszłego pracownika spośród kandydatów ma w przyszłości istotne znaczenie dla rozwoju przedsiębiorstwa i jego konkurencyjności na rynku. Aby osiągnąć te cele, pracodawca musi zatrudnić osoby o określonych umiejętnościach, cechach osobowych i predyspozycjach odpowiednich do zajmowanych w przyszłości stanowisk. Rekrutacja pracowników powinna być poprzedzona planowaniem przyszłego zatrudnienia w danym przedsiębiorstwie.

Sukces w postaci znalezienia odpowiedniego pracownika spełniającego wymagane kryteria zależy przede wszystkim od:

• określenia wymaganych kwalifikacji, cech i predyspozycji dotyczących przyszłych pracowników,

• określenia liczby potrzebnych pracowników i czasu ich zatrudnienia,

• doboru właściwej metody poszukiwania kandydatów do pracy oraz umiejętności ich pozyskiwania.

Osoba odpowiedzialna za rekrutację powinna przed przystąpieniem do rekrutacji podjąć wiele czynności przygotowawczych. Przede wszystkim powinna ustalić zakres zadań i obowiązków, które będą należały do nowo zatrudnionej osoby, a następnie przełożyć to na kwalifikacje, cechy osobowościowe i predyspozycje, które powinien posiadać przyszły pracownik.

@RY1@i26/2008/037/i26.2008.037.000.0004.001.jpg@RY2@

Rekrutację dzielimy również, biorąc pod uwagę rynek pracy, w którym poszukujemy kandydatów, na:

reklama

Autor:

Źródło:

INFOR
Monitor Prawa Pracy i Ubezpieczeń648.00 zł

Narzędzia kadrowego

POLECANE

PRAWO PRACY DLA RODZICÓW

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

WYDARZENIA

Eksperci portalu infor.pl

Robert Augustyn

Adwokat

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »