| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Kadry > Inne formy zatrudnienia > Telepraca > Ogólne zasady wprowadzania telepracy

Ogólne zasady wprowadzania telepracy

Pracodawca, który chce zatrudnić telepracownika, powinien wcześniej przygotować odpowiednie przepisy wewnątrzzakładowe. Należy do nich zaliczyć m.in. regulamin telepracy, który powinien określać np. sposób kontaktowania się pracodawcy z pracownikiem.

Umowa z pracownikiem

Po wprowadzeniu przepisów zakładowych regulujących telepracę pracodawca może zawrzeć stosowne umowy lub aneksy do umów z telepracownikami. Uzgodnienia te mogą być wprowadzone od razu w umowie o pracę albo w formie aneksu do istniejącej już umowy o pracę.

W przypadku zmiany sposobu wykonywania pracy w trakcie zatrudnienia jedynym sposobem na wprowadzenie telepracy jest porozumienie stron zmieniające umowę o pracę.

Na podstawie art. 679 oraz art. 677 § 4 k.p. nie jest dopuszczalne wprowadzenie telepracy w drodze wypowiedzenia zmieniającego ani też czasowego powierzenia innej pracy na okres nie dłuższy niż 3 miesiące. Takie wypowiedzenie jest sprzeczne z Kodeksem pracy i w razie rozwiązania umowy o pracę pracownikowi będzie przysługiwało prawo do żądania przywrócenia do pracy albo odszkodowania za bezprawne wypowiedzenie.

Podstawa prawna:

  • art. 9, art. 676, art. 677 § 4, art. 679, art. 24125a ustawy z 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (j.t. DzU z 1998 r. nr 21, poz. 94, ost. zm. DzU z 2013 r. poz. 2),
  • art. 13 ust. 1 pkt 3 ustawy z 7 kwietnia 2006 r. o informowaniu pracowników i przeprowadzaniu z nimi konsultacji (DzU nr 79, poz. 550, ost. zm. DzU z 2008 r. nr 120, poz. 778).

 

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia kadrowego

POLECANE

UMOWY ZLECENIA 2017

reklama

Ostatnio na forum

Eksperci portalu infor.pl

Krajowa Izba Biegłych Rewidentów

Samorząd zawodowy biegłych rewidentów

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »