| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Kadry > Inne formy zatrudnienia > Telepraca > Zatrudnianie osób niepełnosprawnych w urzędach

Zatrudnianie osób niepełnosprawnych w urzędach

Znowelizowana ustawa o służbie cywilnej zawiera uregulowania umożliwiające zwiększenie zatrudnienia osób niepełnosprawnych w służbie cywilnej, urzędach państwowych, jak również jednostkach samorządowych.

Dotychczasowe uregulowania nie gwarantowały osobom niepełnosprawnym odpowiedniego dostępu do podjęcia zatrudnienia w służbie cywilnej, co zapewnia im art. 60 Konstytucji RP. Nowelizacja przepisów zmienia dotychczasowy system zatrudniania, w tym przyjmowania do pracy osób niepełnosprawnych.

WAŻNE!

Obecnie kandydatom na stanowiska urzędnicze z orzeczoną niepełnosprawnością łatwiej będzie otrzymać zatrudnienie w administracji publicznej. Wprowadzone ułatwienia dla pracowników niepełnosprawnych są wynikiem zmian w zasadach naboru pracowników do urzędów i będą one dotyczyć przyjmowanych do pracy w służbie cywilnej, w urzędach państwowych i jednostkach samorządowych.

Służba cywilna

Nowe przepisy gwarantują niepełnosprawnym pierwszeństwo zatrudnienia w służbie cywilnej, jeżeli niepełnosprawny kandydat znalazł się wśród:

  • 5 najlepszych osób – wyłonionych w wyniku naboru,
  • 2 najlepszych kandydatów – w przypadku naboru na wyższe stanowisko w służbie cywilnej.

Warunkiem pierwszeństwa jest, aby wskaźnik zatrudnienia niepełnosprawnych w danej jednostce w miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia o naborze był niższy niż 6% (art. 1 pkt 3 i 7 ustawy zmieniającej).

Wprowadzone zmiany w naborze pracowników przewidują, że ogłoszenie o naborze powinno zawierać obok nazwy i adresu urzędu określenie stanowiska pracy, a także wymagania związane ze stanowiskiem pracy zgodnie z opisem danego stanowiska. Należy wskazać, które z wymagań są niezbędne, a które dodatkowe, jak również określić zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy, a także wskazać wymagane dokumenty oraz termin i miejsce ich składania.

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia kadrowego

POLECANE

REWOLUCJA W EMERYTURACH

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

Grzegorz Filipowicz

Ekspert ZZL. Business Partner ForFuture oraz HRtec. Współzałożyciel i członek Zarządu HR Development Klastrer. Wykładowca na kilku uczelniach (w tym: Akademia Leona Koźmińskiego, SGH). Współzałożyciel i członek Zarządu HR Development Cluster. Prezes Polskiego Stowarzyszenia HR Business Partner oraz członek CIPD (Chartered Institute of Personnel Development). Posiada ponad 25-letnie doświadczenie w branży szkoleniowo- konsultingowej. Twórca autorskiego Modelu Kompetencji Zawodowych oraz narzędzi Zarządzania Zasobami Ludzkimi. Autor książek: „Zarządzanie Kompetencjami Zawodowymi” (PWE 2004), „Rozwój organizacji poprzez rozwój efektywności pracowników” (WK 2008), oraz „Zarządzanie Kompetencjami Zawodowymi – perspektywa firmowa i osobista” (WK 2014) jak również licznych publikacji z zakresu ZZL, zarządzania kompetencjami, Human Performance Improvement i strategii organizacji.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od kadry.Infor.pl
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK