| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama

Telepraca

Telepraca w praktyce - kluczowe są odpowiednie technologie

Aktualizacja: 08.12.2016

Coraz więcej firm stara się zwiększać produktywność swoich pracowników nie poprzez kontrolę, lecz dając im więcej swobody, zapewniając elastyczne środowisko pracy i możliwość pracy zdalnej (telepracy). Efektywność pracy zdalnej zależy jednak w znaczącym stopniu od stosowanych przez firmę technologii. »

Kontrola telepracownika przy użyciu kamer

Aktualizacja: 11.08.2016

Pracodawca ma prawo kontrolować wykonywanie pracy przez telepracownika w miejscu wykonywania pracy. Czy pracodawca może kontrolować telepracownika używając kamer w domu pracownika? »

Jakie są wady i zalety pracy zdalnej

Aktualizacja: 03.09.2015

Praca zdalna polega na wykonywaniu pracy poza zakładem pracy (np. w domu). Najbardziej powszechna jest w wolnych zawodach, np. przy tłumaczeniach tekstu, wykonaniu projektu. Praca w tej formie ma swoje plusy i minusy. »

Praca zdalna - przyszłość pracy biurowej

Aktualizacja: 27.07.2015

Wyniki raport marki Leitz "Pracuj mądrze. Pracuj mobilnie" wskazują, że przyszłością pracy biurowej jest praca zdalna. Pracownicy będą mieć elastyczny czas pracy lub będą pracować w niepełnym wymiarze godzin. Ich obowiązki, w większości lub w całości, wykonywane będą poza siedzibą firmy często na zasadach krótkoterminowych kontraktów projektowych. Sprawdź, jakie trendy pozwalają to stwierdzić. »

Telepraca bardziej elastyczna - projekt zmian w Kodeksie pracy

Aktualizacja: 05.05.2015

Resort pracy stworzył projekt zmian w Kodeksie pracy dotyczący wykonywania pracy w formie telepracy. Proponowane regulacje dążą do uelastycznienia zasad stosowania telepracy. Zapraszamy do zapoznania się z wywiadem z podsekretarzem stanu w Ministerstwie Pracy i Polityki Społecznej, Radosławem Mleczko. »

Ekwiwalent za Internet dla telepracownika

Aktualizacja: 21.07.2014

Telepraca jest charakterystyczną formą pracy, dopuszczoną przez Kodeks pracy. Telepracownik może do wykonywania telepracy używać własnego sprzętu. Co z wykorzystywanym łączem internetowym pracownika. Czy pracownik taki może uzyskać od pracodawcy ekwiwalent za Internet? »

Granty na telepracę

Aktualizacja: 24.03.2014

Projekt nowelizacji ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy przewiduje nową formę wsparcia. Nowelizacja wprowadza granty na telepracę. Czym są granty i kto może się o nie starać? »

Telepraca a praca nakładcza

Aktualizacja: 05.11.2013

Telepraca jest uregulowaną w Kodeksie pracy szczególną formą zatrudnienia, funkcjonującą stosunkowo od niedawna. Praca nakładcza zaś, uregulowana została poza Kodeksem. Jakie są różnice pomiędzy telepracą a pracą nakładczą? »

Obowiązki telepracownika i pracodawcy związane z pracą w formie telepracy

Aktualizacja: 17.10.2013

Telepraca, inaczej nazywana pracą zdalną, jest specyficzną formą zatrudnienia, uregulowaną w kodeksie pracy. Polega na wykonywaniu pracy poza zakładem pracy. Jakie obowiązki, mając na uwadze specyfikę tejże formy pracy, ciążą na telepracowniku i pracodawcy? »

Opodatkowanie ekwiwalentu za media i Internet wypłacanego telepracownikowi

Aktualizacja: 28.10.2013

Jedną z form współpracy jest zatrudnienie pracownika w ramach telepracy. Z uwagi na jej specyfikę pracodawca ma m. in obowiązek dostarczenia telepracownikowi sprzętu niezbędnego do pracy. Strony mogą również umówić się na wykorzystywanie przez pracownika sprzętu stanowiącego jego własność. Pracodawca wypłaca mu wówczas stosowny ekwiwalent. »

Praca zdalna – zatrudnienie w formie telepracy

Aktualizacja: 21.05.2013

Praca zdalna polega na wykonywaniu pracy poza zakładem pracy (np. w domu). Telepraca została uregulowana w Kodeksie pracy jako specyficzna forma zatrudnienia pozwalająca na godzenie życia zawodowego z prywatnym, co ma przyczynić się do zwiększenia zatrudnienia. »

Ogólne zasady wprowadzania telepracy

Aktualizacja: 12.02.2013

Pracodawca, który chce zatrudnić telepracownika, powinien wcześniej przygotować odpowiednie przepisy wewnątrzzakładowe. Należy do nich zaliczyć m.in. regulamin telepracy, który powinien określać np. sposób kontaktowania się pracodawcy z pracownikiem. »

Telepraca a koszty zatrudnienia

Aktualizacja: 01.02.2013

Świadczenie usług w formie telepracy wiąże się z określonymi kosztami, które pracodawca musi ponieść w związku z tym, że zatrudnia pracownika. Jednak korzystanie z tej formy zatrudnienia oznacza również oszczędności, wynikają one np. z braku konieczności wyposażenia stanowiska pracy. »

Jakie korzyści dla pracodawców wynikają z zatrudniania telepracowników

Aktualizacja: 08.08.2012

Telepraca polega na wykonywaniu pracy regularnie poza zakładem pracy, a jej efekty są przekazywane pracodawcy za pomocą środków komunikacji elektronicznej. Zatrudnianie telepracowników jest zazwyczaj dla pracodawcy korzystne i znacznie przewyższa początkowe nakłady, jakie zatrudniający ponosi na tę formę pracy. Zatem, aby ograniczyć koszty działalności firmy, zamiast redukować zatrudnienie, może warto pomyśleć o oszczędnościach, jakie daje telepraca. »

Korzyści z zatrudnienia telepracowników w firmie

Aktualizacja: 06.03.2012

Jestem menedżerem w firmie informatycznej i zastanawiam się nad zatrudnieniem pracowników zdalnych. Nie wiem jednak, czy jest to korzystne rozwiązanie dla mojej firmy i dozwolone w przypadku wszystkich rodzajów działalności gospodarczych. Na co zwrócić uwagę, rekrutując pracowników i jakie warunki należy spełnić, by móc zatrudniać w ten sposób? »

POLECANE

PRAWO PRACY DLA RODZICÓW

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

WYDARZENIA

Eksperci portalu infor.pl

Marek Nienałtowski

Ekspert Domu Kredytowego Notus

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »