| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Kadry > Inne formy zatrudnienia > Praca tymczasowa > Uzgodnienia między agencją pracy tymczasowej a pracodawcą użytkownikiem

Uzgodnienia między agencją pracy tymczasowej a pracodawcą użytkownikiem

Przed zatrudnieniem pracownika tymczasowego, agencja pracy tymczasowej powinna uzgodnić z pracodawcą użytkownikiem m.in. rodzaj pracy, która ma być powierzona pracownikowi, wymiar czasu pracy, miejsce wykonywania pracy tymczasowej, czy sposób wykorzystania urlopu wypoczynkowego.

Agencja pracy tymczasowej - pojęcie

Przedsiębiorstwo, którego działalność polega na rekrutacji, selekcji, zatrudnianiu i stawianiu do dys­pozycji użytkownika osób fizycznych o określonych umiejętnościach i kwalifikacjach, na podstawie odpowiedniej umowy zawartej pomiędzy agencją pracy tymczasowej a użytkownikiem.

Agencja pracy tymczasowej zatrudnia pracowni­ków w celu wykonywania pracy tymczasowej na rzecz i pod kierownictwem pracodawcy użytkow­nika. Może angażować pracowników tymczaso­wych do prac:

  • o charakterze sezonowym, okresowym lub doraźnym,
  • których wykonanie w terminie przez pracowni­ków zatrudnionych przez pracodawcę użytkow­nika nie jest możliwe albo
  • których wykonanie należy do obowiązków nie­obecnego pracownika zatrudnionego przez pra­codawcę użytkownika.

Uzgodnienia pomiędzy agencją a pracodawcą użytkownikiem

Przed zatrudnieniem pracownika tymczasowego agencja pracy tymczasowej powinna uzgodnić z pracodawcą użytkownikiem:

  • rodzaj pracy, która ma być powierzona pracow­nikowi tymczasowemu,
  • wymagania kwalifikacyjne konieczne do wykony­wania pracy, która ma być powierzona pracow­nikowi tymczasowemu,
  • przewidywany okres wykonywania pracy tym­czasowej,
  • wymiar czasu pracy pracownika tymczasowego,
  • miejsce wykonywania pracy tymczasowej. Możliwe jest również uzgodnienie przez agencję z pracodawcą użytkownikiem sposobu wykorzysta­nia przez pracownika tymczasowego urlopu wypo­czynkowego - w całości lub w części, w okresie wykonywania pracy tymczasowej na rzecz praco­dawcy użytkownika oraz ustalenie trybu udziele­nia tego urlopu.

Przed zawarciem umowy o pracę z pracownikiem tymczasowym agencja powinna również uzgodnić z pracodawcą użytkownikiem m.in. zakres przejęcia przez pracodawcę użytkownika innych niż wyma­gane obowiązków pracodawcy dotyczących bez­pieczeństwa i higieny pracy. Agencja zatrudnia pracowników tymczasowych na podstawie umów o pracę na czas określony lub umów o pracę na czas wykonania określonej pracy. Umowa z pracownikiem tymczasowym powin­na zawierać: strony umowy, rodzaj umowy i datę zawarcia umowy, oraz wskazywać pracodawcę użytkownika i ustalony okres wykonywania na jego rzecz pracy tymczasowej, a także warunki zatrud­nienia pracownika tymczasowego w okresie wyko­nywania pracy na rzecz pracodawcy użytkownika. Strony mogą przewidzieć możliwość wcześniejsze­go rozwiązania tej umowy przez każdą z nich za wypowiedzeniem.

O uzgodnieniach dokonanych z pracodawcą użyt­kownikiem dotyczących zatrudnienia agencja pracy tymczasowej powinna informować pracownika przed zawarciem umowy. Agencja jest zobowiąza­na wydać pracownikowi świadectwo pracy (doty­czące łącznie wszystkich okresów zatrudnienia na przestrzeni 12 miesięcy lub gdy umowa trwała kró­cej - za ten okres).

Rekomendowany produkt: Samozatrudnienie - krok po kroku (PDF)

Artykuł pochodzi z publikacji "Encyklopedia Kadr i Płac"

Książka do nabycia na sklep.infor.pl

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia kadrowego

POLECANE

REWOLUCYJNE ZMIANY W UMOWACH ZLECENIA 2017

reklama

Ostatnio na forum

Eksperci portalu infor.pl

Igor Bąkowski

Radca prawny

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »