| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | WIDEOAKADEMIA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Kadry > Inne formy zatrudnienia > Młodociani, niepełnosprawni > Rejestracja w urzędzie pracy krok po kroku

Rejestracja w urzędzie pracy krok po kroku

Osoba ubiegająca się o zarejestrowanie jako bezrobotny powinna zgłosić się do właściwego urzędu pracy oraz złożyć odpowiednie dokumenty. Sprawdź jak to zrobić krok po kroku.

Przeczytaj -> Zasiłek dla bezrobotnych w 2016 r.

Planujesz rejestrację w urzędzie pracy? Sprawdź, jak sprawnie uporać się z procedurą uzyskania statusu osoby bezrobotnej.

Na początku, zanim przystąpisz do kompletowania dokumentów i kolejnych kroków związanych z rejestracja, upewnij się, że możesz uzyskać status osoby bezrobotnej oraz sprawdź, który urząd pracy jest właściwym urzędem do rejestracji.

Staż z urzędu pracy krok po kroku

Dla kogo status bezrobotnego

Fakt, iż pozostajesz bez zatrudnienia, nie oznacza, że na pewno możesz zarejestrować się w urzędzie pracy jako osoba bezrobotna. Istnieje szereg czynników, oprócz zatrudnienia, które wykluczają rejestrację. Wystarczy, że posiadasz większą nieruchomość rolną lub pobierasz świadczenia z opieki społecznej lub ZUS-u, aby urząd mógł Ci odmówić rejestracji. Szczegółowe informacje na temat warunków, które należy spełniać, aby móc zarejestrować się w urzędzie pracy jako osoba bezrobotna znajdziesz na stronie internetowej Zielonej Linii.

Polecamy produkt: Jak zaoszczędzić na składkach ZUS (PDF)

Właściwy urząd to…

Zgodnie z obowiązującymi przepisami rejestracja ze statusem osoby bezrobotnej odbywa się ze względu na meldunek stały lub czasowy. Jeśli więc posiadasz meldunek stały w Krakowie, a obecnie przebywasz w Warszawie i tu chcesz skorzystać z pomocy urzędu pracy – musisz uzyskać przynajmniej meldunek na czas określony. Fakt, że wcześniej pracowałeś w tym mieście i tu odprowadzałeś podatki, nie umożliwi Ci rejestracji jako bezrobotny.

Osoby nieposiadające meldunku mogą zarejestrować się w urzędzie pracy, na obszarze działania którego przebywają.

Dokumenty

Warunkiem uzyskania statusu jest przedstawienie kompletu dokumentów potwierdzających nie tylko miejsca zatrudnienia, ale również inne prace zarobkowe, a także dyplomy i świadectwa potwierdzające uzyskane kwalifikacje. Rejestrujący się powinien również udokumentować pobierane świadczenia z ZUS po ustaniu zatrudnienia. Właściciel nieruchomości rolnej przedstawia dokument potwierdzający jej wielkość oraz zaświadczenie z KRUS o podleganiu lub niepodleganiu ubezpieczeniu. Spis wszystkich dokumentów znajdziesz w serwisie Zielonej Linii.

Jak się zarejestrować?

Rejestracji możesz dokonać osobiście, stawiając się w godzinach obsługi w urzędzie pracy z wcześniej przygotowanymi dokumentami lub elektronicznie. Przed wizytą w urzędzie warto zarezerwować sobie wcześniej termin rejestracji, aby uniknąć oczekiwania w kolejce. Termin możesz zarezerwować za pośrednictwem portalu praca.gov.pl: –„Zgłoszenie do rejestracji w powiatowym urzędzie pracy”.

Jeśli posiadasz podpis elektroniczny lub ePUAP, możesz zarejestrować się w urzędzie bez wychodzenia z domu. Wystarczy, że po wypełnieniu ankiety wybierzesz opcję „Rejestracja w powiatowym urzędzie pracy”. W kolejnych krokach będziesz zobowiązany zamieścić informacje dotyczące zatrudnienia, wykształcenie, itd. oraz dołączyć skany wcześniej przygotowanych dokumentów.

Rejestracja w urzędzie pracy potwierdzana jest wystawioną przez urząd decyzją.

Dołącz do grona ekspertów Infor.pl!

Data publikacji:

Ekspert:

Zielona Linia

Centrum Informacyjno-Konsultacyjne Służb Zatrudnienia

Autor:

Zielona Linia 19524, Centrum Informacyjno-Konsultacyjne Służb Zatrudnienia

Zdjęcia

Rejestracja w urzędzie pracy krok po kroku/Fot. Fotolia
Rejestracja w urzędzie pracy krok po kroku/Fot. Fotolia

Gazeta Samorządu i Administracji598.00 zł

Narzędzia kadrowego

POLECANE

SKŁADKI ZUS

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

Maciej Szulikowski

Radca Prawny

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »