| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Kadry > Inne formy zatrudnienia > Młodociani, niepełnosprawni > Polscy studenci gotowi na emigrację - raport PSZK

Polscy studenci gotowi na emigrację - raport PSZK

Polscy studenci są gotowi na emigrację w celu poszukiwania lepszych perspektyw zawodowych. Wynika to z badania opinii studentów przeprowadzonego w ramach kampanii #jestemYgrekiem. nie jestem leniem zorganizowanej przez Polskie Stowarzyszenie Zarządzania Kadrami.

Pokolenie Y: wielozadaniowe, mobilne i…gotowe na emigrację

Prawie połowa Ygreków rozważa możliwość wyjazdu poza Polskę w poszukiwaniu lepszych perspektyw zawodowych i możliwości rozwoju - wynika z badania opinii studentów przeprowadzonego w ramach kampanii #jestemYgrekiem. nie jestem leniem. przez Polskie Stowarzyszenie Zarządzania Kadrami (PSZK).

Spośród 1636 ankietowanych studentów biorących udział w badaniu zrealizowanym na potrzeby kampanii #jestemYgrekiem. nie jestem leniem. większość uważa, że główne cechy przedstawicieli pokolenia Y na rynku pracy to wielozadaniowość (71 proc.), mobilność (67 proc.) oraz znajomość nowych technologii (60 proc.). Odpowiednio o połowę rzadziej wskazywane cechy to: partnerskie podejście w relacjach z przełożonymi (35 proc.), duże oczekiwania wobec pracodawców (33 proc.) i work-life balance (28 proc.). Aż 46 proc. młodych ludzi po zakończeniu studiów bierze pod uwagę możliwość wykorzystania swoich atutów w poszukiwaniu pracy zagranicą.

Studenci argumentują swoją gotowość do wyjazdu lepszymi perspektywami zawodowymi, chęcią poszerzenia horyzontów i rozwoju zawodowego, edukacyjnego oraz osobistego. Część ankietowanych ma też obawy dotyczące znalezienia pracy w swoim zawodzie bądź związanej z kierunkiem studiów. – Przedstawiciele pokolenia Y to osoby ambitne, otwarte na nowe wyzwania, doskonale odnajdujące się w „globalnej wiosce”. Nie dziwi więc, że są otwarci na budowanie kariery i rozwój poza granicami Polski. Natomiast rolą szeroko pojętego Państwa, w tym pracodawców jest zachęcenie studentów do aktywności zawodowej jeszcze w czasie nauki i pokazanie im, że również tutaj mają szansę na wartościowy i dynamiczny rozwój – komentuje Mariola Raudo, HR Business Partner w Nestlé Polska, firmie będącej Mecenasem kampanii #jestemYgrekiem. nie jestem leniem. 

Badanie oczekiwań studentów wobec staży, praktyk i pracodawców

ZOBACZ: WYNIKI BADANIA OPINII STUDENTÓW

Badanie opinii studentów zrealizowane zostało w maju br. w ramach kampanii świadomościowej #jestemYgrekiem. nie jestem leniem., a jego celem było poznanie opinii i oczekiwań przedstawicieli pokolenia Y względem wysokiej jakości staży i praktyk oraz pracodawców, którzy je oferują. W badaniu wzięło udział 1636 studentów i absolwentów z największych ośrodków akademickich. Wyniki badania są dostępne na stronie www.stazeipraktyki.pl.

Kampania #jestemYgrekiem. nie jestem leniem. ma na celu przedstawienie młodych ludzi wkraczających na rynek pracy – Ygreków, zarówno z perspektywy samych Ygreków, jak i z perspektywy pracodawców, a także zachęcenie młodego pokolenia oraz pracodawców do budowania wzajemnej relacji i efektywnej współpracy podczas staży i praktyk. Kampania jest realizowana przez PSZK przy współpracy BFS Group. Mecenasami Kampanii są: Grupa Żywiec, Nestlé, Orange i PZU. Patronami medialnymi są: Dlastudenta.pl, Dziennik Gazeta Prawna, kadry.infor.pl, kariera.com.pl., Dziennik Metro, student.lex.pl oraz Radio ŻAK. Więcej informacji na temat kampanii można znaleźć na stronie www.stazeipraktyki.pl oraz na profilu Staże i praktyki na portalu Facebook.

Porozmawiaj o tym na FORUM

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia kadrowego

POLECANE

URLOPY WYPOCZYNKOWE

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

Pismo "Niebieska Linia"

Dwumiesięcznik poświęcony problematyce przemocy

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »